baby helemaal van slag en de mama ondertussen ook! HELP

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door HopeSept12, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Jeetje, ik ben in de war!!!

Vorige week ging alles prima met de flessenvoeding. Ons kleintje was een goeie 4 weken en woog 4,8 kilo. Hij kreeg flesjes van 150+5 schepjes is in het totaal 170 melk.
    Hij kreeg dit om de 5 uur (1x4h ertussen), daarvan was 1 laatavondvoeding en 1 nachtvoeding. in het totaal dronk hij: 5x170=850ml.
    's nachts liet hij gemakkelijk 6h tussen een flesje.

Vorige week vrijdag werd hij plots opgenomen in het ziekenhuis omdat hij een verkoudheid had; daar kreeg hij voeding via een maagsonde. (hij spoog alle melk uit) Begin deze week wilde hij wat minder drinken en toen werd er ons ook gezegd dat we hem niet mochten 'forceren' om te drinken; zijn maagje moest nog wat bekomen.

Nu is het helemaal om zeep mijn schema.
    dit is mijn schema van vandaag:

3h30 --> 135
    8h00 --> 135
    11h30 --> 170
    15h30 --> 135
    17h30 --> 85

ik snap er geen snars meer van; gans de dag is hij al wakker. Deze middag sliep hij 1 uurtje!
    Wat moet ik nu doen?
    Opnieuw overgaan naar alle flessen van 175 en hem dan toch een beetje 'forceren' om het uit te drinken?

Ik ben echt doodop! normaal slaap ik af en toe wat overdag, maar door die gestoorde ritme lukt mij dat echt niet meer!
    Khad zo gehoopt dat hij 's nachts wat langer ging slapen dan 6h, maar het verkort telkens...

Iemand tips voor mij???

2. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Laat je kindje even tot rust komen. Een ziekenhuis opname is niet niets!!

Wat voor flesjes mocht je geven van het ziekenhuis?? 120/4 of toch al wel weer 150/5??
    Ik zou je kindje nu even het ritme laten bepalen. Wanneer hij honger heeft, bied je hem een flesje aan.

En na een paar dagen zie je wel dat er weer een ritme in zit. Dit kun je dan gaan proberen te verschuiven.
    Maar mijn ervaring is, is dat wanneer ik dacht we een ritme hadden, onze kleine meid hier anders over dacht en op andere tijden honger had.. En dus weg schema..

3. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ja ik zou ook je kleintje laten bepalen en het advies van het ziekenhuis opvolgen dus niet forceren.
    En inderdaad zo'n ziekenhuis opname is niet niets voor een kleintje dus hij wilt nu gewoon graag bij je zijn. Hij slaapt wel in je armen?

Ze kunnen ook een sprongetje doormaken.

4. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Inderdaad, lekker rustig aan doen, komt vanzelf wel weer goed :)

5. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wat is hier een 'gestoord' ritme aan? Je kindje is 4 weken jong en heeft een ziekenhuisopname achter de rug. Daarbij lees ik (klopt dit?) dat je kindje om 17.30 uur een fles krijgt en in de nacht nog een keer. In samenwerking met je partner kan jij toch om 20.00 naar bed gaan? Dan kan je een flinke nacht maken.

Ik geef nu al vanaf de geboorte mijn zoontje een nachtvoeding en ik voel me niet doodop. Als ik jouw berichtjes lees dan krijg ik het gevoel dat er meer mee speelt dan voedingen en nachtrust.
    Misschien is het goed om contact op te nemen met het cb. Zij kunnen thuis met je mee kijken.

Daarnaast: echt je verwachtingen bijstellen. Meer dan 6 uur slaap tussen 23.00 en 7.00 uur kan nog heeeeeel lang duren. Het hoort erbij als je een kindje krijgt. Focus op de dingen die je wel kan beïnvloeden: taakverdeling tussen jou en je vriend, op tijd naar bed, wandelen overdag, koop een draagdoek om je handen vrij te hebben, rust nemen om je kindje te verzorgen etc.

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Helemaal mee eens! Mijn zoontje kon "pas" rond 10 weken het redden van 23 tot 7u en nu hij in een sprongetje zit, heeft hij er weer wat moeite mee. Ik heb mij altijd voorgenomen dat zolang hij het nodig heeft, hij het kan krijgen. Je bent immers langer bezig met hem 's nachts te laten slapen dan even "hup" snel een flesje en weer verder slapen.

Waarom ga je niet op tijd naar bed en pak je voor en na 3 uur een paar uurtjes slaap?
    Waarom geef je geen flesje rond 23u? Misschien dat hij dan wat rustiger de nacht in gaat?

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik snap hem ook niet helemaal wat er gestoord is. Het ritme van je kindje zal nog wel veel vaker gaan veranderen, dat is nu eenmaal zo. Go with the flow zou ik zeggen en verwacht niet teveel van zo'n kleintje. 5 uur slaap achtereen is al doorslapen. En in feite hoef je maar 1 x in de nacht eruit voor een fles en dan is dat al later in de nacht. En dan tot 8 uur wat al uitslapen is voor velen!

17:30 vind ik wel erg vroeg voor een laatste fles en dan geef je ook nog eens een klein flesje. Tuurlijk is hij dan om 3:30 weer wakker. Geef rond 22 uur of zo nog eentje. Als hij het nu goed doet kun je wellicht gewoon weer kijken wat je kind zelf wil drinken... ook al is het meer dan de fles die je geeft.

8. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    Wow ben jaloers op jouw ritme. Mijn dochter is 6 weken oud (wel een stuk kleiner dan jouw kindje) en zat gister weer is op 8 voedingen (varierend van 45 tot 130 cc). Sommige dagen heeft ze er 6, maar de meeste niet. Ze slaapt overdag weinig, ik slaap overdag dus nooit. Omdat ze slechte nachten heeft soms is het soms zwaar. Maar sorry dat ik het zeg, maar je mag in je handjes knijpen. Snap dat de verandering wat tegen kan vallen, maar kijk vooral is naar kindjes die het 'slechter' doen dan naar kindjes die het 'beter' doen.

Deel Deze Pagina