Hallo dames, Ons mopje is zichzelf niet helemaal geloof ik. Ze is 10 weken oud en krijgt al die tijd al borstvoeding. De eerste 6 weken weliswaar afgekolfd en uit een flesje (want ze kon eerst niet goed aanhappen en begon er vervolgens tegen te vechten), maar de laatste 4 weken drinkt ze als een pro. Ze kwam om de 2/2,5 uur en dronk dat 1 borst per keer. 's Nachts laat ze er tussen de 4,5 en 6,5 uur tussen. Ze is sinds een dag of wat verkouden. Dat gaf eerder geen problemen, maar sinds gisteravond weigert ze de borst. Begint hard te huilen, zich weg te duwen... een beetje zoals we van haar kennen in het begin. Ik heb al verschillende houdingen geprobeerd, waaronder rechtop (omdat ik dacht dat het wellicht haar oortjes zeer deed omdat ze verkouden is). Maar niks lijkt echt te helpen voor het rechtstreeks aanhappen. Wel heb ik ontdekt dat als ik haar haar speen geef, haar hier even op laat tutten en hem dan weghaal en direct aanleg, ze de borst wel pakt. Ook gewoon liggen op mijn arm. Ze drinkt dan zoals ik van haar gewend ben 1 borst. Iets minder fanatiek dan voorheen, maar wel leeg. Het tweede probleem is dat ik haar vandaag maar een beetje op mijn verzoek voedt, want ze geeft het dus niet echt meer aan. Ze is ook wel wat tam. Wat is nu handig? Wel blijven aanbieden en als ze zich laat foppen dan de borst laten drinken? Of echt wachten tot ze zelf komt? En wat betreft de productie... gaat die dan niet teruglopen? Moet ik ondersteunen door te kolven? Haar tijdelijk uit een flesje laten drinken? Inmiddels zijn we borstvoedingsgewijs bij haar dus al heel wat gewend... Maar dit is dus wel weer nieuw na zo'n periode van goed drinken. En ze moet, verkouden of niet, toch wat binnen krijgen lijkt me. Help!
Wat vervelend voor jullie. Zo te lezen heb je al veel geprobeerd. Het komt wel eens voor dat kindjes er last van hebben als het zuigreflex verdwijnt. Dat gebeurd rond de 12 weken ongeveer. Dus de baby moet dan bewuster gaan drinken. Soms gaat die overgang moeilijk en lukt het alleen de borst te pakken als ze slaperig zijn of eerst gefopt worden. Vooral dus niet het flesje te snel pakken. Want een flesje loopt vanzelf en is dus super makkelijk drinken. De borst is andere koek Hou vol hoor het komt goed. En in slaap wiegen misschien of zoals je doet even op een speen en dan gelijk aan de borst. Soms helpt het compressie toe te passen zodat de melk makkelijker komt. Kijk verder even hoe ze is en met plasjes. Op jouw verzoek kan altijd als je denkt dat ze niet genoeg heeft gedronken. Vooral als ze slaperig is wil het misschien lukken. Succes
Hier ook zon dag gehad dat meneer eigenlijk niet wilde drinken... Valt in slaap en drinkt weinig... Fles wil hij ook niet, gisteren ook een voeding gespuugd dus hij is geloof ik niet helemaal lekker. Ik laat hem drinken en kolf dan erna die vries ik maar in zal vanzelf wel weer goedkomen denk ik. Hij plast wel gewoon dus neem aan dat hij dan nog voldoende krijgt om niet uit te drogen. Zou het een dag aankijken en dan wel even contact met de huisarts zoeken. Maar hier heeft hij nooit de borst geweigerd dus misschien heeft het daarniets mee te maken? Foppen werkt hier niet haha meneer weigert juist fopspeen!