A. haar voeding is altijd al wat rommelig geweest. Maar omdat ik me meer en meer begin te ergeren wil ik toch hier eens raad vragen. Moet morgen naar het cb dus ga daar zowiezo ook weer eens vragen. Ons meisje is bijna 6 weken en weegt 3,5kg ongeveer. Nu drinkt ze de laatste dagen weer weinig. Ze drinkt haar flesjes niet meer uit. het meeste vandaag was 90cc. Het rare is dat ze soms wel die fles kan uitdrinken. Overdag zit er 4uur tussen en s'nachts laat ik ze slapen tot ze zelf om eten vraagt. Wanneer ze drinkt begint ze zeer gulzig naar de fles te happen om dan te stoppen aan 50/60cc. Daarna is het wenen om de fles, als ik de fles geef dan zuigt ze 1X en duwt weer weg. Ze maakt zich ook tijdens haar voeding 'boos' en huilt een beetje. Ze moet dan ook soms precies naar adem happen of hoest. Ze morst ook heel veel, welke speen er ook opzit.... en zwaait met haar armen. Is dan nog even onrustig en valt dan in slaap. Ook haar stoelgang is weinig. Ze krijgt nochtans voeding voor de stoelgang maar kakt maar na 3dagen. Meestal steek ik dan een glycerine tab in haar poep en dan heeft ze meteen ontlasting. Het begin is hard, lijkt een beetje op kauwgom, kan het induwen... dan is het zacht en het laatste is waterachtig. Ze laat ook heel veel scheten. Nu heeft ze ook al een paar dagen een waterachtig oogje en wat etterig. Kunnen dit symptomen zijn van koemelkallergie of is het te ver gezocht? Wat zou het dan wel kunnen zijn?
Als eerste, cb is niet voor medische problemen. Als je geluk hebt weten ze wel wat, maar doorgaans niet voldoende om een juiste diagnose te stellen. Voor medische problemen kun je beter naar ha gaan. Uit je verhaal maak ik niet direct iets op dat ik denk, ja het is kea. Maar ook niet wat het wel kan zijn. Er zijn wel meer kindjes met problemen betreft de ontlasting, maar die hebben niet allemaal kea. Welke voeding geef je? Wat voor fles gebruik je?
nutrilon omneo en we zijn net overgegaan naar nan transit omdat het eerste niet werkte. En de flessen... hoh heb avent, dr.brown, chicco en tommee tippee en verschillende spenen
En dat in 6 weken tijd? Sorry, maar ik denk dat je daar eerst het probleem bij moet zoeken. Elke voedingswijziging moet het lichaam 2 weken aan wennen. Elke andere wijziging geeft ook onrust. Ik denk dat het fles weigeren veroorzaakt kan worden door de hoeveelheid verschillende flessen en spenen. Kies 1 fles met 1 soort speen en gebruik dat eens een tijdje. Blijf de voeding die je nu gebruikt ook eens 2 weken gebruiken en hanteer rust en regelmaat. Niet op de klok, maar op het ritme wat je kindje aangeeft. Als er over 2 weken nog onrust is, ga dan naar je ha.
die nutrilon omneo hebben we bijna 4 weken gebruikt. En ik laat haar zelf aangeven wanneer ze honger heeft. We gebruiken nu al de hele tijd de avent en chicco flessen met dezelfde spenen (die van chicco passen ook op de avent).