baby 3 weken erg onrustig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ons eerste baby dus we weten niet of het normaal is of heeft ze ergens last van of iets anders?
    De dag verloopt zo: ze slaap altijd erg goed in de nacht tussen 00.00 en 10.00 - ze krijgt dan eten, gelijk terug in bed, gelijk in slaap vallen.
    Tussen 10.00 en 23.00 is erg moeilijk met haar soms na de voeding slaap ze wel maar de meeste tijd ze is gewoon wakker, ogen doet gewoon niet, erg druk met beentjes en handjes zwaaien, huilend... Je zou zeggen last van kraampjes maar zo lang kan toch niet? en als ik haar speen erin doe dan wordt ze rustig, zuigt ze aan speen maar ogen doet niet dicht en blijft met handjes en voetjes maaien.
    Als ze speen verliest dan is weer super huilend.. we hebben alles geprobeerd en enige wat werkt is haar op de schouder en lopen dan ze huilt niet en maait met handjes niet maar ogen doet steeds niet dicht en als ik haar neerlegt beging ze weer...

Ze krijgt nu 8 keer per dag eten in flesje: moedermelk voornamelijk en 1-2 keren Friso. We merken dat van moedermelk wordt ze onrustig en krampjes en niet zo moe, ze krijgt 90 cc makkelijk weg en wordt dan wakker na 2-2,5 uur of slaap helemaal niet en huilt constant. Friso drinkt ze niet makkelijk weg, langer en wordt er slaperig moe van en valt makkelijker is slaap ook minder kraampjes of helemaal niet.

Ik weet niet wat te doen want ik ben overdag allen thuis en het nacht en dag ziet zo uit ongeveer:
    01.00 - slaapt gelijk
    04.00 - slaapt gelijk
    06.30 - slaap gelijk
    10.00 - wakker tot volgende voeding
    12.30 - wakker tot volgende voeding (hier slaapt ze wel soms een uurtje of ietsje langer als we wandelen)
    16.30 - slaapt na veel wiegen en speen en op de borst
    19.00 - wakker tot volgende voeding
    22.00 - wakker tot volgende voeding

Dus voornamelijk slaap ze dus in de nacht en overdag beetje de andere tijd ze is gewoon wakker.

Is het normaal bij 2-3 weken? Ze doet het al een week zo...
    Trouwens buiten als we wandelen slaap ze wel beter maar thuis gewoon niet of wil per se op ons buik liggen en als we haar wegleggen dan huilt ze weer maar dat ook niet altijd soms gewoon huilend of wakker met draaiende hoofd en grote ogen op onze buik liggen en dan met handen en benen probeert ze te kruipen op de buik..

Als we samen zijn dan kunnen we het van elkaar overnemen maar als ik allen ben dan heb ik niet eens tijd naar wc te gaan..
    wat zou ik doen??

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Heb je een draagdoek? Zo niet kan je die van iemand lenen? Draag haar zoveel mogelijk in de draagdoek. Heb jij je handen vrij en waarschijnlijk valt ze zo in slaap.

Ik vind dat ze nu veel wakker is, maar ik denk niet dat het krampjes zijn. Die zijn op zijn ergst rond 6-8 weken en dat is meestal niet de hele dag, tenzij iets anders voor krampen zorgt (bijv kma, maar dan zou ze juist op de friso reageren). Waarschijnlijk wil ze gewoon graag bij je zijn!

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Constant huilen en onrustig zijn hoort inderdaad niet.
    Onze jongste begon hiermee toen ze een week oud was. Radeloos werd ik ervan. Overstrekt ze ook? Onze meid was erg gespannen. Toen op officieus advies van het CB naar een osteopaat gegaan. Na 2 behandelingen hadden we een andere baby! Ze kon eindelijk ontspannen liggen. Haar nekje en rug bleek vast te zitten. Osteopaat heeft dat los gemasseerd en dat heeft dus heel erg geholpen.

Andere oorzaken van onrust kunnen zijn: teveel prikkels, reflux of koemelkeiwitallergie.

Ik zou proberen de oorzaak te vinden. Niet eens naar de wc kunnen is niet zoals het hoort. Klinkt niet als slechts krampjes.

Onze jongste in haar onrustperiode ook veel gedragen, maar ook in de draagdoek kon zij slecht ontspannen.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oh ja osteopaat of chiropractor is een goede, maar informeer wel naar eentje die ervaren is met baby's.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik draag haar in draagzak ergonomische
    Maar het in nog niet bekend of ze heupendisplexie heeft dus doe ik het niet graag vaak

Als ze onrustig is en wil alleen op borst liggen op op schouder hangen dan ze inderdaag erg bewegelijk: ze tilt haar hoofd en draait. Ze tilt haar eigen lichaam op handen en kruipt omhoog op mijn buik. Als ze op rug ligt dan draait ze haar hoofd steeds links rechts zelf handen altijd omgoog en onrustig ermee bewegen.
    Benen altijd in knietjes vast en ook bewegelijk.

Van geboorte af heeft ze ook beentjes (heupjes) naar links gedraaid als ze op se rug ligt. Als ik haar niet vast maak met dekens kan ze ook al zelf op de zij rollen soms...

Is osteopaat verekerd of moet ik verwijzig hebben?
    We hebben pas 10 juni kinderarts in zh ivm keizersnede
    En morgen gaan we naar heupenpoli in lumc

Die cb over onrustigheid moet ik afspraak maken of miet ik wachten tot inloop spreekuur??

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze jongste draaide zichzelf ook op haar zij toen ze slechts 2 weken oud was. Arm ding.

Osteopaat valt onder alternatieve geneeswijzen. Even je aanvullende verzekering checken of je verzekerd bent. Wij waren dit niet, maar ja, alles voor je baby he :) Verwijzing zul je niet krijgen omdat het dus officieel valt onder alternatieve geneeswijzen. Chiropractor kan ook, daar krijg je misschien wel een verwijziging voor. Maar gek genoeg denken dokters en de meeste CB's niet snel aan osteopathie. Die verwijzen dan naar een fysiotherapeut of manueel therapeut, maar die doen toch echt iets anders. Daar krijg je vooral oefeningen, terwijl bij de osteopaat ze echt iets aan de blokkades proberen te doen.

Wat betreft CB: ik zou wachten tot inloopspreekuur. Meestal is dat sowieso sneller dan een afspraak maken, ze doen ook niet makkelijk met extra afspraken. Wees voorbereid dat ze gaan zeggen dat je kindje teveel prikkels krijgt en dat je maar moet laten huilen.... Dit is meestal niet hetzelfde soort huiltje als jij nu ervaart. Vertel ze duidelijk hoe veel ze huilt en hoe hard (is het vooral krijsen? Benoem het dan ook zo). CB zal waarschijnlijk rust en regelmaat adviseren, in combinatie met inbakeren. Dat is op zich prima, maar zorg er eerst voor dat je hebt gecheckt dat er lichamelijk niks dwars zit. Een kindje wat pijn heeft wanneer het op de rug ligt, inbakeren op de rug vind ik nogal zielig.
    Rust en regelmaat kan je kindje sowieso veel baat van hebben. De regelmaat betekent dat je handelingen voorspelbaar maakt. Je houdt dezelfde volgorde aan. Dit hoeft niet op een tijdschema (beter van niet zelfs). Kijk goed naar je kindje. Leg het op bed bij de eerste moeheidssignalen (of in de draagdoek of waar en hoe je kindje dan ook maar wil slapen..) en dan steeds: wakker - voeden - knuffelen - spelen - naar bed.

Succes.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ze slaap nu gelukkig.
    Vandaag was ze op 09.00 wakker. Heb verschoont gevoed en sindsdien niet geslapen. Qua huil is inderdaad geen krampjes denk ik want eenmaal op mijn schouder en ik loop stopt ze.
    Om 13.00 buiten met draagdoek geweest en ze sliep erin.
    Daarna in bix gedaan slapen na een minuut krijst ze weer. Oogepakt- stil en slaap ze weer.. Zo paar keren en ze slaapt gelukkig nu in box op haar zij.

Inbakeren kan niet ivm mogelijke heupendisplexie..
    Regelmaat etc proberen we zvm maar als ze steeds huilt is dan lastig terwijl we laten haar soms 5-10 minuten krijsen maar dan gelpt het niet en komen echt tranen in haar ogen uiteindelijk en hele hoofd in rood en lichaam wordt beetje blauw...

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Het kan ook "gewoon" mamahonger zijn, gezien ze kan slapen in de draagzak en stopt als je haar bij je houdt. Maar het kan ook zijn dat die houding fijner is dan liggend op haar rug.

Ja regelmaat is erg lastig bij een onrustig kindje. Daarvoor moeten ze bij voorkeur eerst iets langer gaan slapen ;)
    Niet laten huilen hoor als ze zo overstuur raakt, daar schiet niemand wat mee op (behalve als je toch echt een keer moet douchen ;)). Voor haar kost het namelijk ook weer veel energie om tot rust te komen.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Krampjes: hoe uiten ze zich en wat us normaal meestaal? Gelijk na voeding en uren lang of niet?

Allergie: iemand ze mij dat haar onrust en huil kan allergische reactue zijn?? Ze laat erg veel windjes echt bijna constant, ze niest 10-15 keren per dag en ze heeft veel puistjes. Ze krijgt moedermelk en Friso 1 standard

Spieren: iets met nek/ schouder/rug ? Hoe herken ik dat?

Haar onrust uit ze in erg drukke benen en armen en drukke hoofd. Hele lichaam is erg gespannen.
    Huil: krijsend zonder tranen. Na 5-10 minuten komen dan ook tranen. Hooft rood en hele lichaam beetje blauw en rood ook..

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja ik dacht het ook dat ze gewoon afhankelijk van borst en het fijn vind maar daar valt ze un slaap dys pas als ze echt 5-6 uur wakker was. In die 5-6 uur is dan van alles geprobeerd: schouder, buik, draagzak, in deken wikkelen, box, bed, vaker eten, speen.
    Met speen ligt ze met open ogen
    Op buik slaap ze dan niet: lijkt echt een kakkerlakketje die met benen en armen mij slaat en omhoog kruipt naar mijn schouder. Als ik gaar ruggetje masseer zet ze zich af alsof het nog meer pijn doet. Buik masseren ook help niets.
    Ze haapt veel en heeft moe ogen maar slaap niet tot ik denk ze echt niet meer kan..

Wel raar dat het dan snachts erg goed gaat...

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Nee, hoeft niet.
    Mijn oudste was een huilbaby. KISS-syndroom (nekwervel vast), koemelkeiwitallergie EN reflux, maar sliep snachts geweldig. Vermoeid door het huilen van overdag.

In heupspreidpositie mag je kindje wel in de draagzak, maar als je morgen toch naar het lumc ervoor gaat zou ik dat afwachten en daar vragen.

Maak een dagboek, wat doet zij, wat doe jij en dat van een aantal dagen. Neem dat mee naar het cb. Mochten ze je niet het advies geven waar jij wat mee kan (bij mij was dat laten huilen nl) ga dan naar je huisarts.

Regelmaat is ook wat jij ervan maakt. Ipc is het wakker-voeding-knuffelen-slapen-wakker etc. En waar ze slaapt maakt in dat oogpunt niet uit, als er maar een soort 'ritme' in zit.

Als ik het lees zou ik zo zeggen er zit ergens wat vast of iets wat ongemak geeft. Osteopaat of chiropractor kan daar het beste mee helpen. Die kijken naast spieren ook naar botten. Fysio is op spieren gericht.

12. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Misschien is het wel kma icm reflux... Hikt ze ook veel of verslikt ze zich regelmatig? Een kindje van die leeftijd zolang wakker is wel heel lang.. :$
    Krampjes merk je door optrekkende beentjes en ongeveer een uur na de voeding.
    Allergie os meestal door uitslag
    Spieren weet ik niet,ik denk door een osteopaat

Heb je al wel eens geprobeerd haar op de buik te laten slapen overdag of op haar zij? Misschien heeft ze pijn aan haar heupen als ze op haar rug ligt ofzo..
    Als ze rustig is in de draagdoek zou ik haar zeker in de draagdoek leggen... Als ze overstuur is zou ik haar niet gaan masseren ofzo, geeft extra prikkels en doet misschien zelfs zeer.. Bij mij wordt ze altijd rustig van een badje...

Succes!

13. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Nu ik dit zo nalees, zou reflux ook goed in het plaatje passen. Onrustig na de fles. Huilen als ze ligt. Stil als je haar rechtop houdt.

Moedermelk is dunner en drinkt ze zo te lezen sneller, dan is de kans groter dat haar maag er moeite mee heeft.

Je zou eens kunnen proberen haar na de voeding een half uurtje rechtop te houden zodat het eten goed kan zakken. Je kunt ook haar moedermelkflesjes wat indikken met johannesbroodpitmeel. Dan doet ze er langer over en komt het minder snel terug.

Zoek eens op verborgen reflux. Herken je andere dingen?

En idd onrustige wakkere baby's slapen 's nachts vaak wel goed. Zijn ze gewoon helemaal op.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Krampjes: een uur tot anderhalf uur na de voeding. Pijn direct na de voeding is meestal reflux!

Allergie: gezien juist de rust na een fles KV lijkt een allergie me niet erg waarschijnlijk. Of iig : dan niet voor koemelk. Maar goed, soms is het gedrag wat a-typisch en lastig te herkennen, dus helemaal uitsluiten op basis van je info, durf ik ook niet.

Klemzittende nekwerveltjes: doorgaans herkenbaar aan een voorkeurshouding, maar dus ook aan bewegingsonrust.

15. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Hoi hoi,

Ik heb niet alles gelezen en mogelijk is het al gezegd. Maar hier hielp inbakeren! Krampjes werden minder en hij sliep langer...
    Verder kan ik je adviseren om naar je huisarts te gaan. Ik zit/ zat veel op het forum en iedereen adviseert wat anders (wat logisch is) maar één ha ziet je kind. Mijn zoontje is nu vier maanden. In het begin heel veel onzekerheid gehad over mezelf als mdr en ook over hem.... Hij deed allemaal van die rare dingen, in mijn ogen. En nog steeds af en toe hoor!
    Volg je gevoel!

Succes em onthou dat iedere moeder naar mijn idee onwennig is
    !

16. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Jeetje wat herkenbaar jouw schema.
    Onze uk van 8 weken slaapt bij niet tussen 11.00 uur in de ochtend tot 23.00 uur. alleen snachts slaapt hij goed.
    Hij is erg onrustig en huilt behoorlijk wat en ligt heel veel wakker. Een enkele keer valt hij is slaap voor ongeveer 45 minuten. Vind het ontzettend moeilijk hoor....

Wij zijn maandag voor het eerst bij osteopathie geweest en gelijk behandeld. Er zit heel veel vast bij ons mannetje. Hij heeft ook een voorkeurshouding hierdoor en lichte afplatting. Het vele wakker liggen heeft volgens de osteopaat ook te maken met verborgen reflux want James geeft niet over e.d. wel smekt hij veel. Zijn bedjes staan nu iets omhoog.

Na hoeveel behandeling bij osteopaat zien jullie verschil en is jullie kleine rustiger geworden?

17. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Reflux: ik dacht dat het te malen had met verl spugen??
    Ze hikt inderdaad veel.
    Ze spugt niet hooguit keertje per 2 dagen.
    Ze boert wel
    Krampjes en maaiende handen en benenen en hooft optillen en haar borst heeft ze gelijk na voeding! Het is altijd zo vooral snachts geef ik flesje en dan na eten ze is gewoon ontspannen en haar handjes zijn open, benen en ganden gestreekt langs lichaam- dan valt ze gelijk in slaap.

Ze drinkt inderdaad onrustig en snel: avent ging binnen 5min in, calma medela 10 min, dr brown 10min. Difrax 20-30min.
    Nu gebruiken we difrax.

Wat kan ik met reflux doen?? Waar kan ik ermee heen naar cb of huisarts of kinderarts???

Iemand ong Den haag tips voor ostheopaat???

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Verborgen reflux: heb net over gelezen en dat kan miischien kloppen want na eten maakt ze inderdaad maar ook tijdens eten een geluiden alsof ze kucht of alsof iets in de keel dwaars zit...

19. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Dan zou ik morgen meteen het cb bellen, en als ze moeilijk doen, zeg je dat je een afspraak wil met de kinderarts of dat je dan gewoon naar je eigen huisarts gaat. Meestal als je druk zet dan komen ze wel over de brug.
    Volhoude hoor!!! Het klinkt toen ik het las, idd aan verborgen reflux. Toen echt niemand naar mij luisterde, zelfs de ha niet, assistente niet, cb niet, SEH niet, helemaal NIEMAND kregen we na 3 weken nutriton mee. Daar kreeg ze obstipatie van, toen was ik het ZO zat dat ik eigenhandig friso comfort ben gaan geven. Ik kreeg daarna eindelijk zantac mee en he he!! Binnen 24 uur een compleet ander kind! Ze was inmiddels 8 weken maar een heerlijk kind geworden :)

20. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Moet ik dan ook beter friso comfort geven ipv friso standaard?
    Ik heb nu haar met moedermelk gevoed en gelijk daarna begon zij krijsen en gezichten trekken moelijke, onrustig doen. Ik heb nu haar tegen mij aan rechtop en ze is rustig gelijk! Maar als ik positie verander dan gaat ze weer

Deel Deze Pagina