baby 3 weken erg onrustig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Fijn dat het met ingedikte voeding beter ging. Geef haar even de tijd om te wennen. Het klinkt ook alsof ze enorm zuigbehoefte heeft zoals je erover verteld dat ze op haar speentje zuigt. Maar bij reflux-kindjes is het ook wel normaal, ze proberen op die manier ook zoveel mogelijk te slikken om dat maagzuur weg te krijgen. Ook is dat slikken verzachtend voor hun keeltje.
    Maaiende armpjes en beentjes is op zich ook niet vreemd voor een baby'tje maar ze houdt zichzelf wel wakker en dat is lastig. Hmm je mag niet inbakeren. Heb je misschien een slaapzakje met armpjes eraan? Dat geeft haar misschien al een wat meer geborgen gevoel.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik.ben wel benieuwd wat je geeft: friso comfort met jbpm of zonder. In de comfort zit nl al jbpm en anders krijg je mss weer obstipatie of juist diarree.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Update: ha keek en luisterde en zei dat hij denkt aan krampjes. Niks hielp om hem overtuigen dat het niet zo is.
    Hij zei druppels tegen krampjes proberen en als het niet weg gaat of als ze gewoon weer niet slaapt etc naar 1e hulp gaan in kinder zh.
    Want verwijsbrief krijgen we dus musschien pas later en dan is ook zo dat het 1-1.5 maand zit tussen ondat zh vol is.
    Hij belde cb en cb belde ons terug die was wat serieuser of zo ze zeiden dat het wel reflux kan zijnen geen krampjes druppels gebruiken maar:
    - baby in foetus houding dragen in draagdoek ( kan niet door heupen bij ons)
    - baby in voedingkussen op bed snachts tussen ons laten slapen
    - friso comfort net jpbm geven ( duurt wat dat het ingewerkt u"is)
    - nutriton door moedermelk

Maandag bellen ze terug als niks helpt komt een speciale arts thuis ervoor of we moeten naar eerste hulp ermee.

Eerste hulp vond ik wat overdreven..
    Friso comfort geef ik nu om de elke voeding. Maar merk dat ik het niet goed kan mengen?? Er zijn klontjes in flesje die blijven na het voeden.. Ik doe half kokend en half koud en dan poeder bij: is het goed?
    Ze poept altijd eens in 4-5 dagen
    Ze is wel merk ik friso comfort drink wat laangzamer maar steeds 5-10 minuten als ik speen vol laat lopen.
    Ik draag haar in bondolino hele dag dan slaap ze lekker..

Speen: zou het goed zijn zo lang speen erin hebben ook snachts?
    Ik ben bang dat het niet erg goed is voor baby maar mijn man zegt juist wel omdat ze dan kan slikken en rustig is

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die speen is geen punt, dat mag gewoon.

Klaarmaken van de voeding: johannesbroodpitmeel klontert nogal, dus even roeren met een vorkje en daarna nog even goed schudden. NIet heel fijn omdat er dan lucht inkomt, maar anders heb je klonten en dan zit je speen steeds verstopt :(

Slapen: buikligging!!!! Echt waar, scheelde hier enorm met slapen!

Verder kun je zelf gaviscon halen. Dat geef je NA de voeding en dan hebben ze minder last van zuur. Mag al bij baby's gebruikt worden. Als dat verlichting geeft, weet je dat het reflux is en heb je iig meer grond om nog andere medicatie te krijgen die nog sterker werkt, als dat nog nodig is.

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Kijk eens goed op het pak van de Comfort mbt het klaarmaken van de voeding. Als ik me niet vergis moet voeding met jbpm toegevoegd altijd worden aangemaakt met kokend water, ivm de klontjes en het indikken.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je nutriton door flesvoeding doet werkt het het beste om dit door het poeder te mengen en dan pas water toe te voegen. (Of eigenlijk eerst water en dan voeding gemengd met nutriton).
    Voor de moedermelk, heel klein beetje erin (een soort laagje erop creeren, dus geen 'hoopje'), roeren, klein beetje erin, roeren etc.
    Roeren met een vork.

Speentje mag gewoon.

Wel fijn dat het cb wel luistert. Sommige die daar werken zijn wel fijn, vind ik. Maar je moet net de juiste hebben die zelf nadenkt en niet alleen de regeltjes opvolgt.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Kan ik ook friso comfort door moedermelk roeren of moet ik secifiek nutriton halen?
    Ik ben aan afbouwen dus beetje zonde om hele pak nutriton kopen..
    Of zal ik moedermelk invriezen maar als ik later geef dan gaat ze weer spugen?

Tot nu toe 4 keren friso comfort gegeven: gisteren avond en vanochtend- geen resultaat. Blijft hangen op schouder rustig. Net andere positue of in bedje kuchen en krijsen...
    Hoe lang heeft die voeding nodig om in te werken?

Dinsdag naar osteopaat wellicht helpt het...
    We zijn echt ten einde raad want ze en we zo uitgeput!
    Ze en we slapen niet en ik kan hele dag niks niet eens naar wc of eten.. Speen er in maar spugt ze het uit weer huil.. Of ze huilt zelfs met speen erin.. Drinken zelfs die fruso comfort doet ze steeds snel 5-8 minuten. Als ik flesje weghaal gelijk huilen. Deed ze nooit zo vroeger.. Na drinken klaar wakker en huilend steeds

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe zwaar is ze nu en hoeveel drinkt ze met hoeveel voedingen?

Ik denk dat je beter nutriton kunt kopen. Als je moedermelk mengt met comfort maak je de voeding weer dunner.
    Moedermelk is, geloof ik, iets van 3 maand houdbaar in de vriezer? Ga er maar van uit dat ze met 3 maand nog spuugt. Meestal gaat het beter als ze zelfstandig tot zit of staan kunnen gaan. Of evt kruipen.

Comfort voeding ken ik niet omdat ik altijd hypo-allergeen of nutramigen heb gegeven. Maar het voordeel van losse nutriton is dat je het zo dik kunt maken als nodig is. Ik gaf bij mijn oudste het maximale (en deed het later zelfs door fruithapjes etc heen). Dan wordt het echt soort stevige behangerslijm.

Maar je bent pas sinds gisteren over op de comfort. Geef het zijn tijd. Verandering van voeding betekend dat je kindje (weer) moet wennen. Dit zorgt voor krampjes etc. Dinsdag lijkt nog lang te duren, maar is het zo. Tot die tijd zo veel mogelijk bij je houden. En als je naar de wc moet, dan moet je.
    Ik ben absoluut tegen het bewust laten huilen, maar soms ontkom je er niet aan. Ik heb er een van 2 rondlopen die ook een schone luier nodig heeft en eten en drinken. Dus soms huilt hij een paar minuutjes.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ze was week geleden 4150 nu weet ik het niet ik denk als ik vanuit 20gr per dag uitga rond 4400?

Ze krijgt nu 7/8 voedingen per dag en het is c 650-700cc per dag.
    Ik geef per voeding 90cc maar friso is dan +10cc soms als ze alles opdrinkt.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Heb gelezen dat misschien dental speen van difrax ook kan helpen tegen te snel drinken? Of gaat die verdikte melk helemaal niet doorheen dan?

Hoe weet ik welke dosering moet ik doen bij moedermelk+nutriton?

Op pak Friso comfort staat inderdaad eerst poeder met heet water 1/2 mengen en dan plus 1/2 koud. Maar met poeder is het dan al toch niet 45mm (ik maak 90cc)? Dan als ik tot 90cc koude water aanvul dan is toch ietstje minder dan 1/2? Er staat dat als ik 30cc aanmaak wordt het 33cc in totaal...
    Ik dacht ook dat poeder bij heet water juist moelijk oploosbaar is..

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oke dan drinkt ze in principe voldoende.
    En de grote van de flesjes is goed. Hoe groter des te meer kans op problemen bij reflux.

Op het pak nutriton staat hoeveel je maximaal mag geven. Wat ik deed was eerst een half schepje. Als dit niet voldoende is kan je door naar een heel schepje. Per fles. Dan kan je het zo uitproberen, want het is per kindje verschillend.

Als je normaal 90 cc water + 3 schepjes geeft is dat 100cc melk.
    Als je dus ong 45cc heet water pakt en dan 3 schepjes erbij doet moet je vullen tot 100cc. Je kunt ook 2 flesjes gebruiken. In de ene heet water, de andere koud. Dan weet je zeker dat je de juiste hoeveelheid water hebt (vooral bij iets grotere flesjes).

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Bedankt!!
    We hebben dental speen gekocht van difrax en wonder: ze drink het 30 minuten zonder fles weg te halen!!
    Daarvoor hebben we nog drupoels infocol gegeven..

Ze was hele dag driftig en vanaf 07.00 tot 22.00 tot nu toe maar 2 uur geslapen. Nu gelijk na de fles was ze klaar wakker en rustig 10min daarna begon het weer. Ze huilt en drift zelfs met de fopspeen erin..
    We zijn echt raadeloos...

Het is toch niet gezond dat ze zo weinig slaapt?
    Okey ik snap wel dat babys huilen etc maar zo verl kan toch niet?
    En zelfs die paar uurtjes die ze heeft geslapen vamiddag waren op mijn borst niet dip: steeds werd ze wakker met lichaamkrampen en snikkende geluiden gewoon erg ondip en onrustig geslapen

Enige optie voor ons nu is naar eerste hulp gaag als he nog hele nacht doorgaat..

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gewoon naar de eerste hulp dan dus! Op tijd aan de bel trekken, neem van mij aan dat je vooral niet steeds moet denken: Dat trek ik nog wel even, dat redden we met z'n allen nog wel. Ben zelf keihard in die valkuil gestapt met onze oudste en daar dus ook keihard van terug gekomen.
    Als het zoveel huilen is: zorgen dat je de hulp krijgt die je nodig hebt!

14. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ik zou er ook werk van maken! Mijn huisarts was ook laks in eerste instantie, maar uiteindelijk medicatie gekregen tegen de verborgen reflux (Ranitidine) en een dag later hadden we al een heel ander kind! Sterkte!!

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Babys mogen idd huilen, maar bij meer dan 3 uur per dag, 3 dagen per week en dat 3 weken lang zegt dat je kindje onder de norm 'huilbaby' valt. Dat wordt dus gezien als 'niet normaal'.
    Sommige artsen zien die norm pas een reden om actie te ondernemen. Ik vind het. lastig, want mijn beide kinderen zouden gezien kunnen worden als huilbaby, maar alleen door lichamelijk ongemak.

Ze 'hoort' meer te slapen. Maar krampen nu kunnen simpelweg door wijziging van voeding komen en de nutriton.

Hoe is het vannacht gegaan?

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat. Zijn jullie naar de eerste hulp geweest?
    Het is ook niet normaal dat een kindje zoveel huilt. Poeh, ik weet hoe radeloos jullie je voelen :( Blijf aan de bel trekken bij de ha en het cb, ga desnoods jankend op de grond liggen daar maar zorg dat er iets gedaan wordt. Onze oudste wilden ze toen opnemen in het zkh en niet eens voor hemzelf maar voor ons, zodat wij even rust hadden. Wij brachten de kleine weleens voor een paar uurtjes naar (schoon)moeder zodat we even rust hadden. Dan stond ik onder de douche en hoorde ik hem nog huilen, terwijl hij er niet eens was! Het gaat in je hoofd zitten.

Ik vroeg me trouwens af of ze alle flesjes helemaal leeg drinkt? Ik vind het er anders ook een beetje op lijken alsof ze nog honger heeft. Aangezien ze ook zo driftig op haar speentje zuigt en die weer boos uitspuugd...

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dat heb ik bij mijn oudste nog heel lang gehad.. Maar die huilde ook echt 6-8 uur per dag en dat 10 weken lang...

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Even update:
    - flesjes drinkt ze leeg ( krijg c 650-700cc per dag echt binnen)
    Bij hongen huilt ze juist niet ze maakt beetje zielige geluiden waarvan we ook soms niet eens wakker worden zo kan ze lang liggen jammeren snachts lijkt mij...
    - we hebben gisteren dental speen difrax gehad en gelijk geprobeerd: echt verbetering!!!! Duurt echt 30-40 minuten!! Ze doet echt moeite om het naar binnen te krijgen en wordt daardoor daarop meer gericht en moe van

Gisteren zijn we toch niet gegaan naar eerste hulpt: wilden kijken hoe het nacht zal gaan ook omdat we nutriton tijd wilden geven en hebben ook infocol ( druppels tegen krampjes) gegeven.

Wonder boven wonder:
    23.00-05.30 sliep ze!
    05.30 flesje nutriton + inficol
    06.15-09.00 sliep ze
    09.00-14.00 wakker en huilen
    14.30-18.00 sliep ze
    19.00- tot nu toe slaapt ze!!

Lijkt net andere kind weet niet waaraan het ligt:
    - hele dag drukke visite veel mensen gehad
    - nutriton werkt
    - infocol
    - langer drinken uit flesje
    - inhalen van vorige dag?

Ven benieuwd hoe het zal gaan komende dag en nacht.
    Wat we nog zagen vandaag na het bad is dat haar kleine rode pukjeltjes op haar gezicht waren ook nu op haar hals en borst uitgezaaid..

Zou dat op allergie kunnen wijzen?
    Verder haar poep is wel ok beetje kerrie maar stinkt wel. Ze poept ook eens in 5 dagen ongeweer.

19. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Die kleur is normaal, en dat het stinkt kan ook komen dat het zo lang in haar darmen zit..ik zou zeker hier nog geen genoegen meenemen! Het is nog steeds niet normaal dat een baby zoveel huilt. Blijf kritisch en weet dat bijna goed, niet goed genoeg is! Geef het nog maximaal 5 dagen de tijd, na die 5 dagen ECHT aan de bel trekken!

20. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Het is infAcol (sorry :) )
    Als ze uitslag krijgt zou ik ff kma uitsluiten!

Deel Deze Pagina