baby 3 weken erg onrustig

Discussion in 'Baby en dreumes' started by piccolina, May 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Pukkeltjes goed in de gaten houden evt insmeren met een vettige creme van bijv weleda...

2. Konijntje1985

Konijntje1985 Actief lid

Feb 28, 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik herken het. Ik had het de eerste weken ook moeilijk. Wel naar de chiropractor in staphorst geweest. Deze staat bekend om goede aanpak en resultaten bij baby's. Het heeft bij ons niet heel veel geholpen volgens mij. Bij ons dachten we ook aan verborgen reflux maar ik weet nog steeds niet zeker wat het precies geweest is. Ons zoontje is gewoon ook erg temperamentvol. Succes!

3. Samvs86

Samvs86 Actief lid

Sep 19, 2011
    430
    0
    0
    Hier ook een kleintje dit de eerste 4/6 weken heel veel heeft gehuild. Bij hem was op een gegeven moment wel duidelijk te zien dat hij pijn had en had verschillende klachtEn. Heb wat uren met hem gelopen. Werd gewoon niet stil. Cb deed het ook vrij makkelijk af. Ik ben naar de huisarts gestapt en zij heeft me doorverwezen naar de kinder arts. Ik was nog geen 2 minuten binnen en de diagnose verborgen reflux was al gesteld! Paar weken later ook KMA geconstateerd. Onze man is nu bijna 15 weken en het gaat veeeeeel beter met hem. Wat een verschil! Ik ben op een gegeven moment alle dingen op gaan schrijven waarvan ik dacht dat het niet zo hoorde en dat lijstje meegenomen naar de huisarts en de kinderarts.

Ik heb nu pas echt in de gaten hoe hij er de eerste weken aan toe was wat betreft huilen en pijn. Nu pas, sinds het goed met hem gaat eigenlijk.... Dan zie je pas hoe het eigenlijk 'hoort' te zijn.

Em het weinige slapen: op een gegeven moment kan je kindje ook in een vicieuze cirkel raken. Niet in slaap kunnen komen en daardoor alleen maar meer huilen, vermoeider raken, helemaal niet meer kunnen slapen.

Ik zou ook gewoon eens naar je huisarts gaan en je door laten verwijzen naar een kinderarts als je het gevoel hebt dat er iets aan de hand is. Niet te lang blijven tobben.

4. Samvs86

Samvs86 Actief lid

Sep 19, 2011
    430
    0
    0
    Heb niet alles gelezen. Maar zie dat je al bij huisarts bent geweest....

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Erg is dat he :( Mijn oudste tot 4 maanden van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat ...pff wat een tijd :(

Piccolina: ik vind persoonlijk 30 tot 40 minuten wel lang maar als het voor jullie werkt moet je dat zeker doen. Tja dat slapen, er 'moet' natuurlijk een ritme inkomen. Let goed op moeheidssignalen en leg haar dan lekker in bedje. Zo wordt ze ook niet overprikkelt zodat ze nog onrustiger word.
    Ben benieuwd hoe ze het verder gaat doen.

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    ik vind flesje drinken 30-40 minuten ook super lang maar het is of 5 minuten met kersspeen of met dentalspeen 30-40...

kma moeten we dan ook uitsluiten, heb gehoord dat osteopaat kan een test ervoor doen?
    of hoe kunnen we het testen?

cb gaat morgen nog bellen over hoe het gegaan met voeding etc en dan zeggen we ook over die pukkeltjes...

vannacht ging ze wel slapen was rustig.
    nu weer slaapt niet... we kijken nog even paar dagen hoe het zal gaan..

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ja heel naar! Voor hem en mij. :(
    Hier was het reflux en kma...

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oja, dat huilen altijd nog in je hoofd horen... verschrikkelijk! :(
    Thirza huilde 12-16 uur per dag en Caitlyn 10-14 uur. Bij Caitlyn kan ik het nu wel beter hebben, en heb ik dat huilen in m'n hoofd wat minder, maar bij Thirza heeft het erg lang geduurd voor ik dat kwijt was...

30-40 minuten over een fles deed Caitlyn hier ook. Is bij reflux alleen maar goed: hoe langer ze er over doen, hoe geleidelijker het in het maagje komt! Zolang ze er niet zo moe van raken dat ze te weinig drinken/groeien, is dat prima!

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    KMA uitsluiten kan je volgens mij alleen doen door over te gaan naar pepti of van friso pep. KMA is eerder exceem dan pukkeltjes. Die zullen, hoogstwaarschijnlijk, van jou afkomen. Jouw hormonen in de borstvoeding zorgen daarvoor.
    Maar doe dat iom het cb en niet zomaar. Je bent nu met zoveel tegelijktijd bezig dat dat juist voor onrust (en dus huilen) kan zorgen.

Meestal is echt het advies om even stap voor stap actie te ondernemen. Je bent nu met de soort speen en nutriton bezig en dus de (eventuele) reflux. Ik zou eerder daar mee verder gaan met evt medicatie en dan pas verder kijken als dat niets doet. Het is heel vervelend, maar inderdaad even een aantal dagen afwachten,

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Sluit ik me bij aan, want anders weet je straks nog niet wat nou gewerkt heeft en dus ook niet waar de onrust nou door veroorzaakt werd.
    Je wilt -logischerwijs- zo snel mogelijk rst, maar juist teveel doen, kan voor een hoop onrust zorgen. Stap voor stap werkt rustiger en dan heb je tenminste ook direct duidelijk waar de echte oplossing ligt :)

Die pukkeltjes hebben erg veel baby's. Thirza had het heel extreem en dat bleek achteraf dus toch KMA. Caitlyn heeft vanaf dag 8 dieetvoeding gehad en heeft die pukkeltjes helemaal niet gehad.... maar erg veel baby's die geen KMA hebben, hebben die pukkeltjes toch. Dus enkel pukkeltjes is een lastige om als symptoom voor KMA aan te wijzen.
    Maar als de onrust de komende dagen weer toeneemt, kun je natuurlijk kijken of je verbetering krijgt op pepti.

11. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Update: vandaag naar cb geweest.
    Ze zegt dat ze duidelijk kan horen aan begin van huil dat ze pijn heeft.
    Het kan zijn: krampjes/verborgen reflux/ kma een ervam of twee of alle drie ook.
    Volgens haar is kma: uitslag gezicht en borst ( ik geef maar 250cc moedermelk per dag en dan zouden pukkeltjes niet zich meer verspreiden of meer worden omdat in begin gaf ik nig minder). Omdat haar ontslasting 1 keer per 5-6 dagen is.
    Maar reflux en krampjes sluit ze ook niet af.

Haar advies naar pepti stappen en die met nutriton verdikken.
    Over 4 weken als klachten minder zijn dan is kna als niet dan terug naar verdikte voeding gaan.

Ik zelf drink geen melk ( dronk 1 cappucino per dag wel) en drink geen water metbubels, eet geen scherpe dingen etc.
    Ze ze als ik nu niet meer 300cc per dag geef naast pepti dan kan het gewoon maar ik bouw het nu ook af.

Ik weet verder niet wat we moeten doen.
    Vandaag was weer huil dag. Mijn schouder is lam en ze wil geen speen meer huilt met speen erin. Zelfs in auto huilt ze.
    Snachts obrustig en ik kan zelf niet slapen ze maakt erge geluiden alsof ze zich verslikt verstikt; kreunt en snikt

12. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Klinkt mij echt in de oren als reflux... Heb je haar bedje al wat schuiner gezet?

Verder kan je kleine ook heel erg reageren op de nutriton en zelfs op de ontlasting... Is het heel hard als ze gepoept heeft? Nutriton kan er voor zorgen dat ze nog slechter poept, of juist spuitluiers gaat krijgen, dus let goed op haar ontlasting! Verder echt even aankijken, je kindje heeft zeker 2 weken nodig om aan de nieuwe voeding te wennen en dan moet het nog zijn uitwerking gaan doen.. Loop je al met haar in een draagzak? Dit lijkt me beter voor jouw schouder en zij zit lekker rechtop bij mama en slaapt misschien meer...

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Indien kma. Koemelk zit niet alleen in melk. Denk aan brood, kaas, boter, vlees, vleeswaren, gerechten die bereid worden met pakjes, diverse soorten (vruchten)sappen en andere dranken.
    Heel grof, als je toch stopt met de bv, stop dan nu. Naar wat ik heb begrepen uit verhalen van moeders die bv geven bij een kind met KEA (koemelkEiwitallergie) moet je 2 weken koemelk vrij eten voor je verschil merkt/ de koemelkeiwit uit jouw lichaam is. Dus om kea te bevestigen of uit te sluiten zul je met bv (elk beetje dat je geeft) volledig op dieet moeten.

Ook zul je dit echt 4 weken moeten volhouden en niet weer iets proberen. Ook voeding heeft zijn tijd nodig om het lichaam te laten wennen.

Overigens, ik dacht dat bij bv het heel normaal is dat een kindje zo 1x per week ontlasting heeft?

Ik hoop, voor jou en je kindje, dat dit het is. Dat je niet verder hoeft te zoeken en de rust er komt voor beide. Succes!

14. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    ja bij bv: ongeweer 1 keer per 6 dagen maar ik geef al 3 weken combi: friso+moedermelk dus het zou meer moeten zijn?
    haar ontlasting is wel dun en geel, niet hard maar ze laat enorm veel windjes die stinken en bij elke windje heeft ze kraampje: haar gezicht dan pijnlijk en ze zakt aan elkaar alsof ze aan het poepen is.

ik stop ook al met afkolven, maar heeft tijd nodig...
    volgens cb als ik niet meer dan 300cc per dan moedermelk geef naast pepti en binnen 2 weken afbouw hoef ik niet op dieet.
    maar inderdaad lastig want er komt toch wel wat van melk binnen...

15. 2jees

2jees Niet meer actief

op borstvoeding.com zie ja dat babies van 1-6 weken 3-5 luiers per dag hebben.

Enne.. hier halen we dat nog steeds.

16. 2jees

2jees Niet meer actief

edit sorry je geeft gecombineerd dan gaat dit niet op, dan weet ik niet hoe het zit.

zelf de ik koemelk eiwit en sojavrij dieeet, duurt inderdaad een week of twee voor je het echt merkt.

Het is niet moeilijk maar je moet er wél helemaal voor gaan en alles goed uitzoeken, dus als je inderdaad toch al wilt stoppen met BV zou ik het niet meer proberen (ook al ben ik pro-BV)

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ik ben het niet met het cb eens in dit geval. Ik zal proberen het duidelijk te maken.
    Pepti is een voeding waarbij de eiwitten redelijk erg 'verknipt' zijn, erg klein gemaakt zijn zodat je kindjes darmen het niet herkennen als koemelkeiwit. Althans dat is de bedoeling.
    In de producten die jij eet en drinkt zitten de grote koemelkeiwit deeltjes. Deze komen op die manier in jouw borstvoeding. Dus ookal is het maar een beetje, het komt toch in de borstvoeding terecht.
    Daarnaast, hoeveel melkproducten krijg je daadwerkelijk binnen? Tot je daadwerkelijk alles eens gaat controleren lijkt het weinig, maar is het best veel!
    In dit geval zou ik zeggen, helaas maar niet meer geven.
    Maar goed, dat is mijn mening!

Stinkende scheten laten, en ook veel, gebeurd hier ook. Hoeft helemaal niets te betekenen.

18. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ik kolf wat af nog steeds dus nu let ik gewoon op melk bestanden opzich niet moelijk.

Vandaag naar osteopaat geweest (via recensies hem gebeld schijnt goed te zijn): hij zei dat ze inderdaad ivm keizersnede last heeft van nek en rug. Hij heeft wat gedaan eigenlijk niks gewoon haar op bepaalde manieren vastgehouden en zei dat het eigenlijk heel snel goed is bij haar gekomen. Over 3 weken nog afspraak voor controle.

Maar we merken geen verschil het is vandaag weer als altijd
    - nacht slaapt
    - vanaf 09.00 tot 14.00 wakker huilt
    - 14.00-16.00 slaapt
    - 15.00-23.00 wakker huilt

We weren het echt niet meer...

19. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    ik zou dit echt geen 4 weken afwachten en een afspraak maken bij je huisarts voor een verwijzing naar de kinderarts.
    laat hij/zij je dochter maar eens goed onderzoeken en kijken of je niet sterkere voeding (Neocate ed) nodig bent om haar weer lekker in haar vel te krijgen.
    heb het zelf meegemaakt met dochter en door adequaat behandelen door de kinderarts was zij heel snel een heel ander en tevreden meisje.
    ik kon het niet aanzien dat mijn meisje zoveel last heeft en in mijn ogen is dat ook niet meer nodig tegenwoordig.
    geef haar maar een dikke knuffel en jezelf ook!

20. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Behandeling van osteopaat heeft tijd nodig. De eerste 2 dagen lijkt het wel erger dan ooit, maar vanaf dan gaat het beter (althans als het heeft gewerkt). De osteopaat duwt heel zachtjes met zijn vingers. Soort masseren, maar dan heel subtiel. Of denk aan wat een chiropractor doet met nekwervels bij volwassenen, dan kan ook bij baby's met een kleine beweging met de vinger. Wel een goed teken hoor dat hij zei dat ze last had. Dan heeft hij dus iets kunnen doen.

Share This Page