Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie dagelijks doen met het haar van jullie meisjes? Het haar van onze dochter begint inmiddels op een lengte te komen dat we met staartjes/speldjes kunnen beginnen en ik kan wel wat inspiratie gebruiken!
Jaa leuke topic haha! (ben mama van n zoontje maar heb gelukkig wel een 6jarig zusje waarmee ik mag tuttelen ) ik moet alleen wel even op de computer om daar fotos van te laten zien...
Ik ben ook wel heel benieuwd. Mijn dochtertje heeft een flinke bos haar, maar als ik geluk heb, blijft het elastiekje 5 min zitten. Om vervolgens de dag als een Beatle voort te zetten, hahaha. Gek word ik ervan.
Momenteel alleen speldje... zucht Paar maanden terug kon ik nog van die leuke ministaartjes maken maar nu trekt ze alles eruit
De jongste,meestal los vooral omdat de voorkant/bovenkant kort is en de achter gaat krullen. soms 2 of 1 staatjes
Hier heeft het lang geduurd voordat we echt iets konden met de haren (+10mnd wel bijna altijd een klein clippie in gewoon voor de leuk als we weg gingen). Inmiddels varieren we tussen een palmboompje schuin op haar hoofd, 2 kleine staartjes aan de achterkant (clipje voorin voor de losse haren) en zelfs een mini vlechtje lukt al (vissengraad of gewoon). Meestal een scheiding uit het midden, dat vind ik het leukste staan. Heerlijk om te tutten!
Onze dochter heeft meestal een clipje in haar haar om d'r gezichtje vrij te houden (en omdat het zo lief staat ) of de laatste tijd een staartje. Vooral als ze flink bezig is is een staartje fijn, zitten er geen haartjes in de weg! Ik zou graag meer creaties willen maken, met name vlechtjes en zo. Helaas ben ik daar zo goed nog niet in terwijl het haar van mijn dochter er haast om schreeuwt haha!
Leuk topic! Schattige kindjes komen voorbij. Mijn jongste heeft helaas nog niet veel haar, vaak heeft ze 1knipje in die ze ongeveer een seconde inhoudt, staartje (lees sprietje) hooguit 5 min. Bij mijn oudste vind ik het leuk om van alles uit te proberen en ze vind het zelf ook leuk, ik zet haar op de barkruk voor de tv en dan gaat het prima. Invlechten en vissegraad zijn favouriet. Ik ben aan het proberen om in te vlechten met lint, maar heb het nog niet onder de knie.
@inge88, wat een plaatje zeg! @allemaal: zijn jullie begonnen met van die speldjes met stof erover of meteen die "gewone" metalen?
@inge wauw wat heeft jou meisje mooie haartjes !! ik zou idd ook meer willen leren..ben er niet zo heel goed in
Thanks Giraffe en Oogjes Giraffe ik zie jou foto niet meer Oogjes: Ik ben idd begonnen met stof over de speldjes. Waren echt van die mini speldjes en die heb ik maar heel kort kunnen gebruiken. Nu ook zijn de echte kinderspeldjes vaak te klein, past haar lok niet in! Ja ik zou dus ook meer willen leren... Hier niemand tips?? Om meer haarcreaties te kunnen maken??
@ Inge, ik ben ook geen ster in die mooie haarcreaties...maar wat ik bij mijn dochter heel leuk vindt staan: Maak een hoge 'halve staart' (zoiets: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTMcvyLSZOCnUe-lzHy50-dxhQ2ril7PKnsulVKb9QqPyuDkYaD2g even een plaatje van i-net gepakt). Verdeel dat in 2 kleine vlechtjes. Ieder vlechtje dan weer met de rest van het haar aan die kant van het hoofd in een staartje zetten. Dan heb je dus 2 vlechtjes die naar de 2 staartjes gaan (snap je het nog). Mijn dochter heeft namelijk ook best veel haartjes maar vooraan is het net niet lang genoeg dat ze al dr haar in 2 staartjes kan krijgen, op deze manier is dat opgelost. Het is niet moeilijk maar ze moet wel een beetje stil zitten...