Baby 3 weken: hoe lang tussen de voedingen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Nadia77, Mar 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nadia77

Nadia77 Actief lid

Dec 24, 2007
    286
    0
    0
    Mijn baby is bijna 3 weken en slaapt 's nachts als een roos (overdag is hij daarentegen veel wakker, dus begrijpelijk dat hij 's nachts lekker slaapt :)). Hij krijgt 6 voedingen, overdag om de 3 / 3,5 uur en dan 's avonds rond acht uur de laatste van de dag, daarna slaapt hij meestal. Tot nu toe maken we hem om half 1 's nachts wakker om te eten en dan om half 7 's ochtends weer. Dit omdat ik heb gehoord dat ze op deze leeftijd nog niet te lang zonder voeding mogen zitten. Ik ben alleen benieuwd of het echt zo is, zou hij bijvoorbeeld om 23.00 uur nog een voeding mogen hebben en dan pas 's ochtend om half 7 weer? Dit omdat het soms ook voorkomt dat hij niet zo diep slaapt en dus zelf om 23.00 uur komt... en dan slaapt ie weer zo diep dat hij het volgens mij makkelijk haalt om pas rond half 7 weer te eten. Ik heb het alleen nog niet aangedurfd om hem door te laten slapen omdat ik bang ben dat er toch te lange tijd tussen zit...

Iemand ervaringen / tips?

Groetjes
    Nadia

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Dat hangt van zijn gewicht af. Is hij goed op gewicht dan kan het prima. Ik zou hem idd om 23:00 uur een fles geven en daarna gewoon kijken wanneer hij weer komt als er maar niet langer dan 8 uur tussen zit.

3. Nadia77

Nadia77 Actief lid

Dec 24, 2007
    286
    0
    0
    Timo was 4 kg bij de geboorte, daarna wat afgevallen. Hij is al even niet gewogen, maar zal hem dinsdag bij het consultatiebureau gaan wegen. Ik denk ook dat als hij weer boven zijn geboortegewicht zit er geen probleem is om hem wat langer te laten slapen (langer dan 8 uur inderdaad niet).

Thanks voor de tip!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier in het ziekenhuis hanteren ze de volgende regel: Het gewicht in ponden, is het aantal uren doorslapen 's nachts. Dus bij 4 kilo, is 8 pond, is 8 uur. (bij 6 kilo dus helemaal doorslapen)

Dan zou van 23.00 tot 7.00 prima kunnen..

5. Nadia77

Nadia77 Actief lid

Dec 24, 2007
    286
    0
    0
    Ah, dat klinkt ook al een goede regel inderdaad!

Share This Page