juist verhouding papfles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door BrB, 14 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    ik krijg het niet voor elkaar. Wij gebruiken voor de ochtendfles een Dr. Brown fles en dat gaat super. Nu eet onze dochter al een tijdje geen brood in de ochtend, dus wil ik graag een papfles geven. In de 13 maanden is het me nog nooit gelukt een normale papfles te maken: dan te snel, dan te langzaam, dus kreeg ze al vrij snel brood. M.a.w. ik kan de juiste verhouding echt niet vinden. In die Dr Brown flessen lukt het volgens mij sowieso niet (ivm ventiel?) dus hebben we ook Difrax flessen. Ik heb 1001 spenen geprobeerd (overigens wel spenen van Dr Brown, want die van Difrax vind ik zo vies hard aanvoelen). Wie geeft mij de juiste verhouding, want ik ben het uitproberen echt beu ;) .
    Bordje pap in de ochtend is geen optie, want dat duurt haar te lang. Oh ja, we hebben de pap van Bambix (12 maanden).
    Thanks!

2. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Wij hebben de flessen en spenen van avent (de 123 speen) En hebben de verhouding 180 water 6 schepjes voeding en 3 eetlepels bambix.

3. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Hi Lolly, dank voor je antwoord, alleen onze dochter wil niet uit Avent flessen drinken. Die spenen zijn te breed, vandaar.

4. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    maar de verhouding dan? Werkt dat niet bij dr brown flessen?

5. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    in die fles zit een ventiel en bij ons blijft pap er dan in hangen zeg maar. Of ik doe dus iets helemaal verkeerd...zou alleen niet weten wat ;)

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb geen idee hoor, maar zou je dat ventiel niet kunnen weglaten bij een papfles? En anders de makers van dr brown even mailen aangezien zij menen dat de pap wel door hun flessen moeten kunnen (gezien de papspenen) ;)

Ik ben wel eens per ongeluk het ventiel vergeten, maar Tobe merkte er eigenlijk vrij weinig van (ik kwam er wel vrij snel achter). Volgens mij ging het alleen (veel) sneller.

7. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    hahaha, dat dacht ik ook, alleen dan lekt ie weer als een tierelier. Vanmorgen weer pap van een lepel. Drama, maar wel alles op ;)

Deel Deze Pagina