Domme vraag over fles maken ...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door xprincessx, 11 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,

Misschien een beetje een domme vraag ...

Het is namelijk zo dat ik vaak de fles omspoelde en vulde met water in de badkamer en dan naar beneden liep voor de magnetron. Nu zie ik dat het toch handiger is om beneden te spoelen en vullen zodat ik direct bij de magnetron ben en dat werkt dus sneller. Maar wij hebben beneden een boiler. Ik weet dat je dus geen warm water mag gebruiken voor de fles in verband met die boiler maar koud water is toch helemaal geen probleem ? En dan opwarmen in de magnetron ?

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    koud water komt toch niet uit de boiler lijkt me?

3. Volgens mij is dat inderdaad wat er het meest gezegd wordt.. Maar overal roepen ze weer wat anders. Ons meisje krijgt al sinds haar geboorte gewoon warm water uit de kraan.. Nooit iets over gehoord, tot ik toevallig een keer op ZP tegenkwam dat dat bij anderen afgeraden werd.. :)

Bij mijn oudste was koud water uit de kraan en dan in de magnetron ook uit den boze.. Toen werd juist overal geadviseerd om het te koken en dan af te laten koelen tot de juiste temperatuur ;)

Als jij het altijd al zo doet en het gaat goed, gewoon lekker blijven doen! ;)

4. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Mijn zoon is nu 7 maanden en ik doe nog steeds koud water uit kraan en opwarmen in magnetron. .
    Helemaal als je een boiler hebt. En zelf neem je tog ook geen warm water uit de kraan voor je thee😉

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    volgens mij is dat ook weer regio gebonden of je het gewoon uit de kraan het flesje in mag doen.
    hoe het hier met warm water zit weet ik niet maar koud mag hier sowieso wel.
    wij hebben heel zacht water en daardoor vind ik kraanwater uit een andere regio vaak vies.
    daar zit een 'smaakje' aan:)

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier kreeg dochtertje warm water uit de kraan. Dat kon volgens de kraam, en was ook super handig.

Bij zoontje moest t nog gekookt worden.

7. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Wij hebben een Quooker. Ik doe een beetje heet water uit de Quooker in de fles en vul het aan met koud tot de gewenste temperatuur.

Of dit 'mag', volgens kraamhulp wel, de wij gehad hebben dan, maar van een ander misschien niet. Ik vind het allemaal wel prima, zolang mijn kind niet paars wordt met groene stippen, zal het wel loslopen! :-D

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Ja hoor koud water mag gewoon. Ik deed trouwens een deel kokend water en dan aanvullen met koud. Het is even uitproberen met welke verhouden je de juist temp hebt.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Koud water is ok, warm water uit de kraan niet. Warm water is zelfs voor een volwassene ongezond.

10. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Zo doe ik het ook

11. vpower

vpower Actief lid

22 dec 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    zo doen wij het ook

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik kook smorgens water en dat zet ik in de koelkast. Als im een fles maak pak ik het koude gekookte water en warm het op in de magnetron. Zo heb ik het bij mn andere kids ook gedaan en werkte prima. Als ik bij mn oudste eens gewoon koud water uit de kraan pakte reageerde ze daar direct op, ze kreeg dan krampjes. Voor mijn kids met een gevoel buikje werkt dit heel goed. Warm water uit de kraan zou ik iig nooit doen.

13. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ik doe ook een gedeelte gekookt water en een gedeelte koud water.
    'S nachts gaat er een thermosflesje met kokend water mee naar boven en doe ik al een gedeelte koud water in de fles(iets minder omdat het kokende water dan minder warm geworden is;)) zodat ik in mn bed zn flesje kan maken, gemak dient de mens:D

14. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    de juiste verhouding is 1 deel gekookt water op 2 delen koud (dus 120cc bijv, is 40cc kokend water op 80cc koud water)

Deel Deze Pagina