Hi ladies, ik heb 2 jonge kindjes, in de winter zijn ze 2,5 en een half jaar oud .. wij willen graag op wintersport en ik vroeg me af of iemand ervaringen of tips heeft voor een goed hotel/appartement of andere accomodatie met kinderfaciliteiten of evt kinderopvang daar aanwezig. Ik hoor het graag
Ik ben ergens geweest waar t top geregeld is voor kindjes, in frankrijk. Je kon zelfs een baby badje lenen. En een hing een lijst van oppasmeisjes. Appartementen Fermes de Sainte Foy | Skien in Frankrijk
Geen tip op het gebied van accommodatie, maar wel een andere aanrader. Een slee met duwstang, bespaart je een hoop problemen aan je rug en scheelt veel frustratie met het duwen van je kinderwagen. Wij hebben een khw snow baby dream. Je kunt er een zitje op zetten wat je ook gebruikt in een fietskar (handig voor de kleinste) Natuurlijk een zonnebril, ook voor de kleinste. En speciale zonnebrand voor in de sneeuw, normale zonnebrand kan nl bevriezen op het gezichtje door het water wat erin zit. Verder rekening houden dat t echt een andere wintersport vakantie is als zonder kinderen (mits je natuurlijk rekening houdt met slaapjes etc.) Saalbach/Hinterglemm heeft trouwens veel faciliteiten voor (jonge) kinderen. Geen idee welk hotel/appartement.
Wij gaan dit jaar ook voor het eerst met de kleine op wintersport. Wij gaan altijd met de hele familie (10 man) en hebben een kindvriendelijk appartment met bedje en box etc. Er zijn bij ons ook niet skiërs dus die kunnen af en toe oppassen Wij zitten in Brixen in Oostenrijk. Peuters vanaf 2 jaar kunnen vaak op een soort speelclubje. Krijgen ze wat te eten en kunnen ze lekker spelen. Verder is een babyslee inderdaad geweldig, als er veel sneeuw ligt is een wandelwagen of buggy niet echt prettig