Baby 3 weken oud huilt veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biientjeee, 4 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Voor babys is het advies;
    150 cc voeding per kg per 24 uur. Minimum is 120cc voeding, maximum is 180 cc voeding.

    Dat is dus een hele mooie richtlijn als basis.
    Een meisje van 3 weken zit volgens de gemiddelde groeicurve nog onder de 4 kg, namelijk ongeveer 3,8 kg.
    Voor het mooie neem ik dus ook dit gewicht.
    3,8 kg x 150 cc voeding = 570 cc voeding per 24 uur.
    Stel we nemen het iets ruimer en je pakt 4 kg x 180 cc voeding = 720 cc voeding.

    Jij geeft nu 120/4 = 135 cc voeding minus 30 cc. Dus 105 cc voeding, 8 keer per dag (elke 3 uur). Ik hoef je niet voor te reken dat je zelfs ver boven de maximale bij een zwaardere baby komt, maar je geeft dan dus 840 cc voeding per dag.

    Ja maar het cb schrijft het voor.
    Ja, geloof ik direct.
    Maar heeft het cb gevraagd hoe lang een voeding precies duurt?
    Heeft het cb mee gekeken naar de drink manier en hoe je de fles geeft?
    Heeft het cb ook aangegeven dat je 8x 135 cc mag geven?
    Heeft het cb mee gekeken naar het daadwerkelijke patroon en ritme van je kindje?

    Ik verwacht dat het cb dit allen niet heeft gedaan.
    Heeft het cb je verteld over de gevolgen van overvoeren? Ook vast niet.

    Het punt bij het cb is dat het cb naar gemiddelden kijkt, naar statistieken. Maar niet naar JOUW kindje. Niet naar jouw dochter en wat zij nodig heeft. Soms lijkt dat wel zo, omdat ze wel mooi de formulieren invullen, maar het cb heeft mij ook verteld "Ik krijg van de mensen die achter een bureau zitten te horen hoe ik het moet doen, maar zij zien de kinderen niet".

    Nadelige effecten van overvoeden zijn;
    Krampen (dus meer huilen)
    Reflux (dus meer huilen)
    Maag word onnodig opgerekt, waardoor er steeds meer vulling nodig is met vergrote kans op obesitas op latere leeftijd.


    Dus mijn advies;
    Hoeveel weegt je kindje. Neem daarbij 150cc voeding per kg en deel dat door 8 voedingen.
    Ik verwacht dat je op maximaal 90/3 uit komt.

    Ga dan kijken hoe je de voedingsmomenten kunt verbeteren. Het klinkt namelijk alsof ze niet lekker uit de fles drinkt. Hoe lang duurt een voeding precies? Knoeit ze? Klakt ze? Hoe lang heeft ze spruw en trekt dit al weg?
    Hou je haar zo rechtop mogelijk en de fles zo horizontaal mogelijk?

    Een voeding hoort minimaal 15 minuten te duren, maar veel liever 20 minuten. Iets langer is ook echt geen probleem.
    Kijk naar de leefregels voor reflux en ga die opvolgen. Dit moet je wel even volhouden, anders zie je niet voldoende effect.

    Als dit niet voldoende werkt kan je verder gaan kijken.
    Volg je echt alle leefregels op voor reflux, maar zie je wel die klachten? Dan kan je verder kijken.

    Zie je een voorkeurshouding oid kan je langs een manueel therapeut of osteopaat. Deze kan nagaan of er ergens iets vast zit en het los maken.

    Zie je andere klachten, waar kunnen deze vandaan komen. Maak een dagboek. Wanneer voeden, wanneer huilen, etc etc. Voorbeelden zijn genoeg te vinden. En ga daarmee naar je huisarts. Niet het cb, maar je huisarts.
    Het cb is voor als alles goed verloopt, voor een arts moet je naar je ha.
     
    Jackie87, Zoe123 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  2. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook klinken als kma met reflux.
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    @Wolky84 heel herkenbaar op alle punten van zowel de waanzin, het zelfverwijt als de muren die aantreft. O.a. de tips van @Averlhach heeft hier aardig geholpen.

    Hier vonden we t gelukkig na 6 weken het euvel dat was voor haar dan de hoevelheid lactose en was toen definitief verholpen. Wel hier en daar beetje bijschaven voor optimaal effect en naarmate ze ouder werd met voedingen/tijden etc dus daar zal je zelf ook nog tegenaan lopen.

    Elk puzzelstukje wat je vindt brengt je naar de oplossing. Dat je de eerste al zo snel hebt is echt super goed! Vooral t vinden van de hoek waar je moet zoeken vond ik erg lastig. Eenmaal gevonden en aangekeken kan je zoeken naar een volgende stap. Totdat je kleinste ineens t zonnetje in huis is.

    @Averlhach heeft een heel blog geschreven met tips voor reflux. Als je t idee hebt dat die nutriton lijkt te helpen (we duimen hier met je mee voor blijvend positief effect) kijk daar even in of je nog wat andere dingen vindt die dat kunnen ondersteunen.
     
  4. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Sorry voor de late reactie erg druk gehad weer vandaag.
    Om te beginnen zoals ik al 2x eerder heb geschreven laat ze van die 120 cc minimaal 3 a 4 flessen 30 a 40 cc staan.

    Vandaag heb ik op jullie advies de s speen weer gebruikt en ben ik weer 90 cc gaan aanbieden. Nou t heeft dus mooi allemaal njet geholpen en ze heeft de hele dag gehuild!

    Morgen ga ik t consultatie bureau weer bellen en vragen voor een afspraak.
    Ze doet met de s speen 25 minuten over een fles en met de m speen 15 a 20 minuten over de fles.

    Huilen begint bijna direct na de fles/tijdens de fles.
    Vandaag bij de huisarts geweest voor dr spruw moest ik terug komen & ze heeft erge luier uitslag wat ook alleen maar erger word.
    Daar heb ik nu hormoonzalf voor gekregen.
     
  5. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Osteopaat zijn we al geweest & moeten donderdag weer heen.
    Reflux regels houden we aan. Rechtop voeden bedje schuiner & half uur na voeding nog rechtop.
     
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Maar heb je de leefregels van @Averlhach doorgelezen?
    Dat hele proces zal je de tijd moeten geven, zeker 1 week.
    Er is geen quick fix.
     
  7. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Dit doen we niet sinds vandaag. Dat reflux regels. Maar al zeker een kleine week.
    Maar ik betwijfel dat t reflux is. Mijn zoontje had reflux en die had hele andere klachten.
     
  8. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Huilt ze bij elke fles? En hoe lang voor ze weer stil is?
    Hoe gaat het snachts?
    Hoe kan je haar stil krijgen?
     
  9. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ja bij elke fles.
    De ene nacht gaat t beter als de andere nacht.
    Door haar op me buik op haar buik te doen en zachtjes heen en weer te wiebelen
     
  10. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Heeft ze nog andere klachten?
    En hoe is de groei?
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Als je toch naar cb stapt, mocht je het nog niet hebben maak een lijstje met wat je ziet bij je kleine en wanneer, desnoods film je het kort met je telefoon of laat je je partner het filmen zodat je zo'n aanval kan laten zien en horen.

    Vervelende van die ukkies is dat t alles nog kan zijn, pas als je t eerste puzzelstukje hebt weet je waar je verder kan zoeken. Alleen dat eerste stukje is knap rot te vinden, kan alleen hopen dat je m snel vindt want het is knap vermoeiend en ontzettend naar.
     
  12. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    Sterkte! Hopelijk heeft het cb goede tips. En onderschat ook niet de pijn van kapotte billetjes en schimmeltje/spruw in de mond. Er is een kans dat ze daarom zoveel huilt. Billetjes goed luchten en de luier regelmatig verschonen :) Hopelijk gaat de zalf snel werken!
     
  13. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt! Nee dat doen we zeker niet, enkel t gehuil is al vanaf de geboorte.

    Vandaag gebeld met het consultatie bureau, en moet voeding in gaan dikken met jbpm. Dit moet binnen een week effect hebben zo niet dan weer contact opnemen.
    Ook is ze inmiddels verkouden ze heeft zo geen geluk in dr korte leventje arm meisje.
    Morgen ochtend wil ik een poging wagen om te gaan wegen afhankelijk hoelaat me zoontje wakker word.
     
  14. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je verwacht wonderen, die zijn er vaker niet dan wel.

    Je zegt de leefregels al een kleine week op te volgen. Maar het probleem is dat je dat dus niet doet. Je geeft te grote flessen.
    Daarnaast is een kleine week niet voldoende, het advies voor elke wijziging is 2 weken. En zeker niet 1 dag.

    Ik hoop voor je kindje dat de jbpm de klachten niet verergeren. Maar zonder optimaal gebruik van de leefregels kan je helaas geen wonderen verwachten, naast alle mogelijk nadelige effecten jbpm heeft.
     
    Jackie87, Troeeeelaa en Zoe123 vinden dit leuk.
  15. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    1 dag flesjes van 90 aanbieden en 1 dag de S speen gebruiken (25 minuten is een keurige tijd!) is niet voldoende. Je zegt de leefregels van reflux al langer toe te passen, maar je spreekt jezelf tegen, je hebt het maar 1 dag geprobeerd.

    Ik denk dat als je rust inbouwd, kleine flesjes geeft met de S speen, de spruw aanpakt en de luieruitslag, dat het vanzelf beter gaat worden. Soms heeft het gewoon wat tijd nodig, een quick fix bestaat niet (was het maar zo)
     
  16. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het is verschrikkelijk om een baby te hebben die veel huilt. Het liefst had je gisteren al een oplossing....

    Maar door veel te proberen creëer je onrust en onrust bij een onrustige baby zorgt voor meer problemen, meer huilen.
    Als je stress hebt en veel haast en te veel tegelijkertijd wil doen helpt het niet als mensen tegen je zeggen dat je je moet haasten en je nog meer werk geven. Dan wil je juist dat iemand rust brengt.
    En jouw kindje heeft nu pijn of stress en door heel veel tegelijkertijd te proberen creëer je meer onrust en stress.

    En zal je juist eerst 10 stappen terug moeten zetten. Eerst rust bieden voor je rust krijgt. En dat red je niet in 1 dag, dat red je niet in een krappe week. Dat heeft tijd nodig.
    Je moederhart wil het beste voor je kindje, maar op deze manier geef je dat helaas niet. Ook al doe je wel je best daarvoor.
     
  17. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hier ben ik weer!

    Ik heb jullie adviezen opgevolgd, helaas tot nu toe nog met zeer weinig resultaat. We geven nu 90/3 voeding met de s speen. De fles geven is nog steeds drama helaas. Huilen tijdens de fles (al vanaf dat de fles er in gaat) groene poep luiers & heel veel stinkende scheten.
    Gelukkig is de schimmel & luieruitslag verdwenen. Ook zie ik geen witte uitslag meer in dr mondje & klakt ze niet meer met de fles.
    Ik ben radeloos. Kan haar geen 5 minuten neer leggen vaak en dan begint t gekrijs weer. Indikken van de voeding zijn we niet gaan doen. Ze heeft al zo veel krampen en ben bang dat t alleen maar erger word. Ook denk ik zelf dat t geen reflux is. Ze slikt niet veel & geeft op een mondje af en toe na niks terug.
    Slapen doet ze bij mij of me man op de borst op haar buikje, maar duurt ook nooit langer dan een uur.
     
  18. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ohja ze doet ook steeds langer over dr flesje, vanavond zijn we er een uur mee bezig geweest. En het is niet zo dat ze vol zit want zodra de fles eruit gaat is t krijsen.
     
  19. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Ik zou naar de huisarts gaan, en dan naar de kinderarts.
     
  20. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Morgen moeten we naar de huisarts, voor controle schimmel. Ik ga dit zeker aankaarten en heb gefilmd hoe ze de fles drinkt. Maar ik ben zo bang dat ik weer afgewimpeld word & met adviezen naar huis word gestuurd waar we niks aan hebben (indikken fles bijvoorbeeld).

    Vind t vooral ook heel zielig voor me zoontje, daar kom ik bijna niet meer aan toe. Ben alleen nog maar met de baby bezig zowat & hij gaat dus dingendoen die hij niet mag om aandacht te krijgen.
    Voel me op t moment een waardeloze moeder.
     

Deel Deze Pagina