Baby 3 weken oud huilt veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biientjeee, 4 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Ik zou even een lijstje maken met alle dingen die "anders" zijn of wat jij opmerkt.
    Welke momenten ze huilt? Hoe lang dat duurt, hoeveel ze slaapt, ontlasting enz.
    En je kan natuurlijk zeggen dat het zo niet verder kan, dat kan het natuurlijk ook niet.
    Dit is niet te doen.

    We hadden ook een baby die erg veel huilde. Het is zo'n zoektocht en je voelt je machteloos.
    Hier was het uiteindelijk kma, reflux en heeft hij erg sensorische integratie problemen.
    Ons zoontje is 2x opgenomen geweest voor observatie En om mij wat rust te bieden.
     
  2. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Wat waren de rest van de symptomen van jou kindje van kma?
    Goeie tip van het lijstje ga ik zeker maken!
     
  3. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    We zijn bij de ha geweest. Er zit een kans in dat het kma is, moet nu een week pepti geven en daarna weer een week omneo. Dan contact opnemen met de arts & als de pepti werkt en daarna de klachten terug komen moeten we naar de kinderarts.
     
  4. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Oke succes!

    Weet alleen niet of elk kind met kma hier goed op reageert..
    Misschien hebben anderen op dit forum daar meer kennis over.
    Wij hadden volgensmij sterkere kma voeding maar weet even niet meer welke.
     
  5. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Groeit ze wel goed? Of heb je nog niet gewogen?
     
  6. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Lijkt verdomd veel op mijn zoontje.
    Die schreeuwde alles bij elkaar vanaf de geboorte en had alleen wat uitslag op zijn gezicht en groeide als kool.
    Cb was ik al klaar mee want volgens hun was het zonneallergie en ja het huilen hoorde er bij.
    Na 5 weken drama naar mijn huisarts gestapt met filmpjes en een lijstje van wanneer huilen enz enz.
    En ja die zegt meteen Pepti halen en 2 weken uittesten.
    Werkt het niet dan kom je terug en gaan we over op zwaardere voeding.
    Ook heb ik om een doorverwijzing gevraagd naar een kinderarts.
    Hier na een paar dagen een vrolijker kindje.
    Ik heb nu altijd in me hoofd als ik denk dat er medisch iets is ga ik naar mijn huisarts en niet naar het CB.
    Volg je gevoel!
     
  7. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Ik weet niet of het genoemd is, herstellende van KS dus ga niet alles doorlezen, sorry.

    Lees over KMA op deze pagina, hopelijk niet!


    Een tip, luister naar het soort geluid van je baby.
    Zie bijlage. Ik heb er deze eerste dagen heel veel aan gehad al. Je leert je baby er goed door kennen. Alleen het geluid van boertjes of krampjes lijkt erg op elkaar. De "eh" is een stuk korter en minder dramatisch.
    Hoop dat je hier iets aan hebt.

    Sterkte. Ik weet hoe het is om een huilbaby te hebben, het sloopt je. Denk ook goed aan jezelf!
     
  8. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Update: sinds gisteren geven we pepti. Ze drinkt dr flessen in elk geval rustig zonder te huilen, ook is ze sneller getroosten we wachten af hoe het de komende dagen gaat.

    @Eva ja ik had inderdaad al zo iets gelezen en op YouTube gekeken. De honger huil begrijp ik heel goed :D, alleen de rest van de huiltjes vind ik nog erg lastig te onder vinden. Ik weet voor 99% dat t krampen zijn omdat ze ook heel veel vieze stink scheten laat, alsof ze verrotte eieren heeft. Ook groene poep luiers. Ik hoop dat dit de oplossing is de pepti, ze is tot nu toe een stukje rustiger in elkgeval!
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  9. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Goed om te lezen dat ze rustiger is! Wat fijn
     
    Biientjeee vindt dit leuk.
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.801
    14.143
    113
    @Biientjeee oh dat begint hoopvol in elk geval. Die dunstan geluidjes haalde ik ook continue door elkaar op 1 na.

    Man was er echt veel beter in dan ik. Ik had echt zoiets van "hoe dan?!? Dat moet voor mij als mama toch natuurlijke eigenschap zijn?!?" De kat hoorde t overigens ook, dus als mn man er niet was keek ik maar naar de kat. Uiteindelijk hoorde ik ook t verschil (4 weken later ofzo).
     
  11. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Hoe gaat het nu?
     
  12. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Gisteravond was t drama vanacht gelukkig een redelijke nacht gehad.
    Tis ook voor ons denk ik vooral dubbel zwaar omdat we nog een dwarse peuter van net 2 in de ronte hebben rennen. Die op de momenten als ze zusje huilt of slaapt eindelijk heel veel herrie gaat maken.

    De fles drinkt ze wel rustig & de stink scheten worden minder. Ook heeft ze weer gele poep i.p.v. groene.
     
  13. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Wilde je alleen maar een digi knuffel geven, tips heb je al genoeg gehad.
    Hang in there, de eerste werken/ maanden zijn zwaar. Maar je hebt ervaring en het gaat gelukkig de goede kant op . Xx
     
    Biientjeee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina