wat zouden jullie doen....of heeft er iemand ervaring... mijn zoontje is 3 weken oud ( 4000 gram) en drinkt op de 4 uur 120 cc kv. Nu slaapt hij sinds deze week al 6 a 7 uur door en laat zich dan horen voor het drinken. Dit komt er op neer dat ik dus op 5 flessen van 120cc kom. Bij mijn dochter ging ik met 5 weken over naar avondvoeding 150 cc en toen sliep ze zeg maar van 23uur tot 7uur ( lag er aan hoe ze overdag kwam want ik ben wel van t geen honger lijden dus als mn zoontje na 3 1/2 uur honger lijkt te hebben krijgt hij ook een fles) dus 8 uur...nu zit ik er aan te denken om dit bij mijn zoontje ook te doen maaruhm vraag me af of dit niet te vroeg is. Ik denk dat hij die 150cc wel leeg drinkt. Hij drinkt altijd al zn flesjes leeg... wat zouden jullie doen? ik moet volgende week donderdag naar t cb..dacht eigenlijk overleg t daar wel maar heb zoon sterk gevoel om dit te gaan doen en dan duurt die 1 1/2 week wachten nog zo lang om zoiets te vragen..
Als ik jou was, zou ik gewoon over naar 150/5! Of misschien geleidelijker, dat je eerst één voeding ophoogt elke dag één erbij?
Met 4 kilo is de richtlijn 600cc aan voeding. Dus 5x165 (150+5 schepjes) zou wel veel zijn.. 5x135 (120+4 schepjes) wat hij nu krijgt is eigenlijk wel prima. Als hij verder goed aangeeft dat hij honger heeft, en dan genoeg heeft aan deze 5 flessen, zou ik nog niet meer aanbieden. Dat kun je wel doen, als dit niet meer werkt en je jochie zwaarder wordt..