Hoi, Ik geef mijn zoon borstvoeding. Nu vraag ik me af,hoe lang mag hij aan een stuk door slapen na zijn laatste voeding rond 00.00 uur snachts. Vandaag heb ik hem namelijk zelf maar wakker gemaakt om 07.15,dus hij heeft ruim 7 uur geslapen.en alsj ik m had gelaten zou hij nog lange doorslapen.. Alvast bedankt voor jullie reactie!
Wat heerlijk zeg! Als stelregel wordt weleens gezegd tweemaal het gewicht in kilos. Dus Bij 4 kilo mag je kindje 8 uur doorslapen. Moet er wel Bij zeggen dat het zeker in de eerste tijd wel beter is voor je productie om vaker te voeden. Ik zou er de eerste 2 maanden niet langer dan 6 uur tussen laten.
De eerste week of 6 kun je beter maar één langere periode van ongeveer 6 uur aanhouden per 24 uur, en daarnaast niet langer dan 3 uur tussen de voedingen houden. Maar als het een keertje tussendoor zo uitkomt dat je kind langer slaapt en jij ook, lekker zo, 't moet alleen voorlopig even niet elke dag zo gebeuren. Met deze leeftijd moet je uitgaan van tussen de 8 en 12 voedingen per 24 uur.
Bedankt voor de reacties. Mijn zoontje slaapt de nacht zo lang maar daarna niet meer,dan wil hij meestal om de 2 uur aan de borst,dus ik kom wel aan het minimum aantal voedingen. Dus als ik het goed begrijp mogen ze na 6 weken langer slapen...ik hoop dat ie dat dan ook doet
wat heerlijk... kom dat ff aan ons ventje vertellen! ik "rek" de nachtvoedingen tot max 5uur tussen, dan wil ie echt wel eten. Ze zeggen over het algemeen idd 6uur tussen is geen probleem 's nachts.