Altijd dachten we,dat onze jongste in de nacht de fles wilde hebben. Van het Cb hebben we aangereikte voedingstijden gekregen voor 6 voedingen.Maar vanaf de nachtvoeding gaat het mis.Na 11 uur komt ze pas na 4en,met gevolg,dat we niet om 7 maar om 8 eten gaven.Zo verplaatste dit zich iedere keer. Maar sinds gisterenavond zijn we achter gekomen,dat ons dochtertje in de nacht huilt om aandacht en geknuffeld te worden.Overdag is dit voor geen enkele ouder een probleem,maar in de nacht wel.Ik weet niet of dit te maken heeft dat ze in mijn zwangerschap in de nacht wakker was en in beweging was. Wat kunnen we doen,zodat ze na de voeding van 24.00u slaapt tot 7 uur. We leggen ze zonder iets te zeggen in het donker in bed,zorgen dat overdag de gordijnen open zijn(in de avond dicht).Op vaste tijden in bed. Precies zoals bij mijn oudste.Die sliep met 7 weken al door en we doen precies hetzelfde. Helpt Inbakeren hiermee en zo ja,is de puckababy wat???? Graag wat info.
Hoi hoi, Hou oud is je dochter precies nu? Ik heb even je andere berichtjes opgezocht, en denk dat 2 maanden is nu. Ik wil even weten hoeveel voeding ze krijgt, en hoe vaak. Hoe ben je er achter gekomen dan, dat ze behoefte heeft aan knuffelen in de nacht? Ik denk niet dat ze als ze twee maanden oud is nog steeds last heeft van het ritme dat ze in je buik had hoor. Het is natuurlijk wel begrijpelijk dat ze het heerlijk vind, om in de nacht, als het stil en donker is aandacht te krijgen, maar handig is het niet. Ik zou daarom ook afbouwen. Je kunt ook ineens zeggen, nee, geen geknuffel meer 's nachts, alleen maar overdag, maar dan zul je wel een paar slechte nachten hebben. Je kunt het ook langzaam afbouwen, door iedere keer korter te knuffelen. Haar bijvoorbeeld niet meer uit bed te halen, rustig tegen haar praten, met lage stem, en geen oogcontact te maken. Overdag mogen ook de gordijnen dicht hoor. Ze slapen gewoon beter dan! De puckababy is handig ja, ze hebben dan iets meer bescherming om zich heen, waar ze rustig door worden. Inbakeren moet wel altijd door het CB uitgelegd worden eerst. Groetjes en succes Adrienne
Mijn dochter is 2 maanden oud. Ik schat dat ze nu rond de 4100 gr weegt. Overdag krijgt ze 130 cc voeding en de laatste voeding krijgt ze 150 cc 7.00 130cc 11.00 130cc 15.00 130 cc 19.00 130 cc 23.30/24.00 150 cc Mijn man kwam er gisteren nacht achter.Ze was meer met de speen van de fles aan het spelen,dan wat anders. Als je op haar kamer komt dan is ze meteen stil. Zij is zelf nooit ingebakerd geweest en de oudste is in het ziekenhuis(moest vanwege plasprobleem naar het ziekenhuis) is wel ingebakerd geweest.
Hoi hoi, Oke, en dan zou ze in de nacht nog een voeding willen toch? Ze heeft hem niet nodig gezien de voedingen die ze krijgt. Misschien zou je over kunnen gaan naar alle voedingen 150, dan weet je zeker dat ze overdag genoeg krijgt. Ik zou proberen af te bouwen! Groetjes Adrienne
vandaag kwam ze om 5.20,ben naar haar toegelopen en heb op een lage toon haar toegesproken.(niet uit bed gepakt) ze werd rustig,tot ik wegliep.Ze is toen weer gaan huilen.Na 10 min hield ze op,tot grote zus roet in het eten gooide en per ongeluk met haar hand iets van het nachtkastje afstooten. Maar goed wij gaan ook de voedingstijden aanpassen. Ik geloof dat we deze ook gebruikte bij onze oudste 6.00/10.00/14.00/18.00 wordt 18.30(vanwege dat we om deze tijd eten) en voorlopig 23.30 Ik ben niet ontevreden dat ze nu iets langer slaapt....We zijn in ieder geval goed op weg.dank je wel