baby (3 weken oud) wil 's nachts niet slapen in eigen bed...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door giebel, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Wij hebben ook een hele fijne wijkverpleegkundige en zij heeft mij net gebeld. Zij vond het een goed idee in elk geval even 2 nachten hem bij ons te laten slapen. Idd op waskussen, extra hoezen erover, hij in de slaapzak en hoog in het bed. Haar mening was dat hij dan echt goed veilig ligt. Beter even 2 nachten goed doorslapen en dan weer met frisse moed kijken hoe het dan moet.

Zij gaf als tip nog om het bedje waar hij beneden wel goed in slaapt omhoog te zetten. Ook om hem ipv in dekentjes in een slaapzak te doen. In bed voeden in zijn slaapzak en dan houdt hij die warmte bij zich...

Ik wil het ook liever niet, zo'n kleine baby bij je in bed. Maar ik ben al 2 weken bezig met 6 uur per avond/nacht steeds weer pakken en terugleggen. Hij is zo ontevreden en naast mij in bed juist wel tevreden... dan is het best moeilijk om er niet aan toe te geven, vooral als je zoveel slaapgebrek hebt...

2. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Prima om hem dan bij jullie te laten slapen, toch? Ons ventje slaapt in zijn eigen bed, maar wil rond half 7 alleen nog even slapen als hij bij ons mag liggen. Na een korte nacht doen we dat ook. Mijn vriend blijft dan wakker en legt de kleine op zijn borst en ik kan dan nog even een dutje doen.

Heb hier wel een vraagje over....
    Wanneer onze zoon bij mijn vriend ligt, legt hij het dekbed weleens over zijn beentjes (tot aan zijn middel), maar blijft wakker. Is dit dan nog gevaarlijk?

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Klinkt me als clusteren in de oren en dan willen ze continu bij je zijn. Inderdaad op een aankleedkussen tussen jullie in. Wij deden dan onze kussen iets naar beneden. Hij zijn eigen beddengoed en wij de onze.

4. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Hier precies hetzelfde :) En ook ik vertrouwde volledig op mezelf. Elke keer als ik wakker werd lagen we nog precies hetzelfde. Naarmate hij steeds wat ouder en groter werd kon hij steeds vaker wat meer in de cosleeper zonder dat hij daar moeilijk over deed. En sinds 2 nachten slaapt hij op zijn kamertje (hij werd wakker van ons) en doet dat zonder moeite. Dus hier geen sprake van afleren. Dat kan dus ook ;)

5. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Mijn zoon was aan het begin een echt huilbaby en wilde ook alleen bij ons liggen.
    De eerste tijd hebben we hem dus inderdaad bij ons laten slapen , tussen ons in op het aankleedkussen met zijn eigen dekentje.
    Langzaam zijn we hem in zijn eigen bedje gaan leggen ( stond bij ons op de kamer) eerst wanneer hij diep in slaap was, daarna toen hij licht in slaap was en daarna als hij nog een beetje wakker was .
    Daarna hebben we zijn bedje verplaatst naar zijn kamertje, waar hij eerst maar 1 slaapje van 1,5 uur deed, en dat steeds verder opgebouwd.

het heeft een paar weken geduurd, maar nu alaapt hij van 22:00 tot 06:00 in N eigen kamertje in zn eigen bedje.

Na 6e wilt hij niet altijd meer in zn bed slapen en slaapt hij naast mij in bed.
    Ik leg hem dan te hoogte van mn kussens (ik kijk tegen Ijn romp aan) onder zn eigen dekentje.
    Ik he nog nooit in mn slaap mn deken over mn kop getrokke dus zal hij er ook nooit onder belanden ga ik vanuit :)

Succes, ik hoop dat je een beetje slaap kan pakken de komende nachten :)

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Aah, je babytje vertoont totaal normaal babygedrag. Bedenk je dat iig. Het is aan jullie om te beslissen hoe je ermee om gaat. Je schrijft al dat het je opbreekt om steeds maar weer in bedje leggen te proberen. En dat het niet lukt.
    Ik herken veel in je verhaal en wat mij geholpen heeft is accepteren dat het zo is en kiezen voor de makkelijkste weg. Dus als zl bij mij het rustigst slaapt doen we dat gewoon. Met sprongetjes komt dit steeds weer een beetje terug, maar een week later slaapt hij de hele nacht weer in z'n bedje. Met een voeding tussendoor, dat wel hoor.
    Die kleintjes hebben ons nog zo hard nodig.
    En samen slapen went. In het begin sliep ik ook weinig en onrustig, maar nu zijn we soms zo ineens een uur of 3/4 verder. (en ja, dat is een redelijke ruk slaap voor mijn zoon). Er zijn genoeg sites waar je kan lezen hoe je samen slapen het veiligste maakt, misschien geeft je dat wat vertrouwen.
    En wiegendood? Ik denk dat je kindje het veiligst is dichtbij mama. Zeker als je borstvoeding geeft heeft moeder natuur het zo geregeld dat je zelfs in je slaap reageert op de ademhaling van je kindje. Mocht er iets veranderen in ademhaling, dan reageer je daar dus onbewust op. In mijn ogen is een kindje ver van de ouders af in een eigen bedje, eigenlijk veel minder veilig.
    (maar ik vind alleen in bed slapen nog steeds fijner. Gewoon kunnen draaien en zo. Ik streef er ook wel naar, maar zonder het een 'gevecht' te maken).

7. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Bij ons werkte het om ons kindje op/in het voedingskussen te leggen. Zo voelen ze zich meer geborgen aldus de kraamverzorgster. Er past een wiegmolton om heen. En verder hebben we heel wat keren/uurtjes door gebracht om hem in z'n bedje te leren slapen.

8. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Het ging goed, juist nu ik voorbereid was hem in ons bed te laten slapen. Ik had een kruik erin gelegd een uurtje van te voren (dat had ik al eerder gedaan) maar nu had ik ook een t-shirt aangedaan de hele avond en net voordat hij in bed ging in zijn bedje gevouwen, zodat hij er met zijn hoofd op lag. Geen idee of dat het verschil was, maar hij sliep meteen als een roos. Gingen om 23:00 op bed, om 00:00 even wakker, in bed wat gedronken en toen weer geslapen in zijn eigen bed zonder problemen tot half 4. Toen beneden gevoed en dat duurde al met al wel lang, ook eenmaal boven nog niet helemaal tevreden en toen bezig geweest tot kwart over vijf. Heb hem toen wel tussen ons in gelegd. Maar op voedingskussen vond ik niks, zo stug en nog moeilijk om dan wat te knuffelen. Dus zonder kussen, maar wel hoog tussen onze kussens in (veel ruimte), hij in zijn eigen dekentje en wij dus 2 aparte dekbedden. Ging prima.

Heb de afgelopen nacht heel wat meer uurtjes geslapen dan de 1,5 week ervoor!

Vanavond weer de kruik + t-shirt theorie toepassen en hopen dat hij nu de hele nacht in zijn eigen bed slaapt.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Slaap is zooo belangrijk...
    Kijk gewoon wat werkt.
    Je schrijft dat je beneden hebt gevoed, ik zou juist investeren in liggen voeden. Kind uit wieg, aanleggen, drinken, kind terug in wieg, verder slapen. Zeker als de nachten kouder gaan worden lig je dan heeeerlijk onder de dekens!

Die eerste periode is gewoon reuze zwaar.
    Maar het blijft gelukkig niet zo!

10. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    als ik in bed voed, val ik juist in slaap...wel als ik erg moe ben door die nachten met heel weinig slaap... vandaar juist beneden

Deel Deze Pagina