Waar moet ik rekening mee houden qua terugloop?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door femkes, 11 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn dochter is ruim 5 maanden en sinds een week of 3 red ik het niet meer volledig met bv. Op werkdagen kreeg ze al wat langer (sinds de jaarwisseling ongeveer) iets meer dan ik kolf. Nu vraagt ze op vrije dagen soms ook een flesje erbij.
    Op zich heb ik daar wel vrede mee, al tijdens de zwangerschap heb ik gezegd deze keer niet zo ver te gaan als bij de tweede. Toen was ik zo uitgeput door het voeden, kolven, werken en eindeloze nachtvoedingen dat ik erg depressieve gevoelens kreeg en mijn man en kinderen niets meer goed konden doen. Hoe belangrijk ik bv ook vind, dat wil ik nooit meer. Sowieso drinkt ze nog voornamelijk bij mij, maar ik ga geen moeite meer doen met extra kolven enz. om het op te krikken, dat red ik namelijk niet qua energie. Dus als ze een flesje krijgt geef ik gewoon wat ze wil (meestal 60-100 cc) en ik kolf daarna niet om nog te proberen het extra te stimuleren. En dat is dus heel anders als bij mijn middelste. Hem heb ik uiteindelijk bijna 3 jaar gevoed en op zich zou ik dat deze keer ook wel graag doen. Maar ik ben me ervan bewust dat het geven van een flesje mijn productie extra zal doen dalen. Dus ik vroeg mij af of er een voorspelling te geven is van hoe snel het zal gaan aflopen. Ik kolf op werkdagen, voed zoveel mogelijk zelf op vrije dagen en geef ongeveer 2 a3 nachtvoedingen (maar ik weet dat niet zeker want inmiddels ligt ze gewoon naast me en drinkt zodra ze wil. Ik werd gek van heen en weer lopen 's nachts en probeer voorlopig even niet haar weer weg te leggen). Ze drinkt nog steeds ongeveer elke 3 uur. Wij doen geen moeite om die tijdspanne te verlengen. Ze drinkt ook per keer meestal maar maximaal120cc (zowelbv als kv). En wij vinden dat prima. Ze eet nog geen vast voedsel, ik verwacht daar over een paar weken mee te starten.
    Is het aflopen heel onvoorspelbaar? En kan ik misschien nog iets niet vermoeiends doen (wat ook realistisch is met 3 kinderen, een hele dag alleen samen lukt echt niet meer, daar is zij ook te actief voor) om wat te stimuleren?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    GO with the flow!
    Je kolft op je werk, je geeft nachtvoedingen...Als je nu nog 3/4 keer per dag zou voeden..
    Ik denk dat je dus zeker aan voldoende voedingsmomenten op een dag komt. Dat je niet voldoende kolft, tja, ik had dat ook hoor.
    De kolf en mijn boobies, geen geweldige relatie. Dus ook af en toe een flesje kV er bij. Ik heb zelf nooit extra kolfavonden of zo gedaan. Zeker na nr3 kon ik dat niet opbrengen .

Blijf zoveel mogelijk zelf voeden, kolven op je werk, en dan loopt het wel los. En als je begint met bijvoeding.. Nou ja, je weet het wel, eerst de borst, dan de hapjes.

En heb vertrouwen he! Je bent een ervaren mama ❤ Elke dag is weer een. Geniet van de fijne momenten, wellicht je laatste kindje aan de borst. Ik denk echt niet dat het zo'n vaart zal lopen 👍

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Thnx, dat had ik even nodig! Soms heb je even dat duwtje in de rug nodig he.

4. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Je doet wat je kan, ook voor de rest van het gezin dus helemaal top toch. Meer kun je niet doen denk ik..

Deel Deze Pagina