Daar ben ik weer met het zoveelste topic In het mondje is niets te zien, maar zelf heb ik tijdens en tussen de voedingen door erg pijnlijke borsten. Het voelt als prikkeldraad (zo noemden we dat vroeger als je huid in tegengestelde richtingen werd gedraaid). Zoontje laat meerdere keren tijdens de voeding los, overstrekt en is erg onrustig. Hij lijkt ook niet tevreden na het drinken en maakt sindskort een soort klakkend geluid, alsof hij heel veel lucht erbij hapt. Kan ik hiervoor maandag naar de huisarts bellen of moet ik langs de hap omdat het weekend is? Ik heb net huilend zitten voeden. Niet omdat het zo'n pijn doet, maar omdat het drinken gewoon niet goed gaat. Zoontje laat steeds los maar heeft overduidelijk nog honger en begint dan steeds weer te huilen.
Heb je al hulp gehad ? Hoe voelt je borst verder: harde plekjes of knikkers? Hoe ziet de borst er uit: vol, hard, soepel, normale kleur of wat rood? En je tepel mooi normaal van kleur of glanzend of witte puntjes? Hoe is je toeschietreflex? Heb je steken in de borst? Spruw is vooral te herkennen aan pijn in de borst tijdens en na voeden. Soms is de tepel anders van kleur meer glanzend. Verstopt melkkanaaltje kan ook erg steken. Dan kun je ook een hard knikkertje/ bolletje voelen in je borst. Je krijgt de borst dan ook moeilijk leeg. Mocht het spruw zijn bij de huisarts gelijk spul halen voor jullie beide en alles goed schoonhouden!
Borsten zien er goed uit, enkel wat rozer dan normaal. Geen harde plekken. De pijn is vooral tussen de voedingen en het drinken zelf is af en toe pijnlijk. Ik ben van het weekend alvast gaan smeren met miconazol (?) Dat had ik nog liggen en lijkt wel iets te helpen. Zoon heeft ook ineens luieruitslag. Ik ga zo de huisarts bellen. Bedankt voor je berichtje.
Ik heb nu voor mezelf wel alvast zalf. Morgen kunnen we bij de huisarts terecht, die wilde ons eerst zien dus vandaag nog niks ervoor kunnen gebruiken. Ik las ook dat je alles moet uitkoken en ook doeken en beddengoed heet wassen. Moet ik dan iedere dag onze bedden verschonen?
Ik zou alles wat direct contact heeft met je borsten wassen, en een scheut azijn er bij. Anders tijdelijk met bh en pads slapen? Die kan je makkelijker verschonen dan elke dag je bed...
Huisarts verdenkt geen spruw omdat zoontje geen witte plekjes heeft. Nu voor mezelf wel na iedere voeding aan het smeren met miconazol dus hopen dat het beginnend is bij mij en hij er niet al te veel last meer van heeft.