baby bijna 4 weken verkouden.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chipje, 27 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Hoi dames
    Maak me zorgen.
    Dochtertje van maandag 4 weken oud is verkouden snotneus hoesten niezen gelukkig geen koorts.
    Drinkt goed en is niet suf.
    Moet ik me zorgen maken dit hoort toch niet bij een baby van zo jong?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn jongste werd amper een week oud al verkouden met snotneus. Echt heel sneu. Vaak naar huisarts geweest, maar zolang longen schoon zijn en er geen koorts is, dan is er niets aan te doen.
    Nog steeds (nu ruim 1 jaar) vaker met snotneus dan zonder...

3. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier ook direct nadat ze uit het ziekenhuis was ontslagen (met 3,5 week).
    Is vervelend maar relatief onschuldig, geen zorgen! Maar ik begrijp goed dat je je kleine meisje liefst voor alles wil behoeden.

Ik weet niet of je kindje straks naar het kinderdagverblijf gaat? Dan gaat het nog wel heeeel veel vaker voorkomen dit jaar! Hopelijk is ze er snel bovenop.

4. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Maak me dan zo zorgen:(
    Ik had altijd begrepen dat een baby van die leeftijd nog genoeg antistoffen bij zich dragen dus bijna nooit ziek zijn.

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Door jouw antistoffen blijft het waarschijnlijk ook bij alleen een neusverkoudheid (zonder koorts), en geen ontsteking in bijvoorbeeld oren of longen. Gelukkig is het ook geen RS-seizoen (wintermaanden), dat is een naar virus wat met ernstige benauwdheid samen kan gaan.

Desalniettemin erg vervelend! Hou haar maar goed in de gaten, maar dat schreef je al, dat ze goed drinkt, niet suf is, niet benauwd, dat is het belangrijkste. Zodra ze koorts heeft wel naar de huisarts! En als het je niet geruststelt kun je altijd naar de huisarts gaan natuurlijk.

Sterkte!

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik had hetzelfde met mijn dochtertje toen ze rond de 4 weken was. Ik ging naar de huisarts en hij constateerde binnen 30 seconden bronchitis door maar d'r longen te luisteren.
    Schijnen volgens hem alle baby's wel te hebben.

Ik kreeg een pufje en dat was letterlijk en figuurlijk een verademing.

Deel Deze Pagina