Onze kleine dame rolt zelf al op haar zij in bed. Ze ligt nu vanwege het warme weer onder enkel een lakentje. Die trapt ze zelf af en is nu al 2 keer op haar zij gerold. Is dat niet een beetje vroeg al? En kan dat kwaad? Ben zo bang dat ze dan ook door kan rollen op haar buik.
Dat gebeurt vaker en is nog geen bewust rollen. Doorgaans komt dit door wat gedraai en helpt de zwaartekracht dan toevallig even zoveel dat een baby op de zij rolt. Ik zou niet te benauwd zijn voor buikligging hoor. Er wordt heel paniekerig over gedaan, maar het advies rugligging wordt vooral gegeven omdat dit voor de meeste baby's en in de meeste situaties het veiligste is. Buikligging is daarmee dus niet ineens onveilig en in sommige situaties juist weer veiliger dan rugligging, (denk aan reflux of afplatting van het hoofdje).
Deed mijn zoontje ook wel is met 3 weken hoor, al wel eerder geloof ik. Maar het is idd niet bewust, hij is verder nooit doorgedraaid naar zijn buikje met die leeftijd
Ik zou er niet te paniekerig om doen. Ik denk dat ze zo direct nog niet echt door rolt naar buik. Het is toeval en niet bewust op deze leeftijd. Mijn dames draaien net als grote zus al na een maand van buik naar rug. Ze zijn erg sterk en dat in combinatie met hun niet veel wegende lichaampjes rollen ze zo door als ze hun hoofdje wat opzij gooien. En dan gelijk keihard brullen van schrik, natuurlijk.
Mijn jongste was daar ook zo vroeg mee. Reden waarom we haar een slaapzakje aangedaan hebben, want ze kwam steeds met haar beentjes klem te zitten tussen de spijltjes van de wieg.
Zou me er niet te druk ommaken tenzij je andere signalen ziet.Bij ons al vrijwel direct na de geboorte ook rollen vd buik naar rug en op de zij, maar het was geen rollen maar overstrekken door haar nekje (vacuümpomp tijdens geboorte). Na een bezoekje aan de osteopaat overstrekte ze niet meer. Ze was overigens ook behoorlijk onrustig...