Goedemorgen allemaal, Eigenlijk had ik in mijn vorige bericht verder willen gaan nadat ik een poos niet gereageerd had, maar helaas was die gesloten. (Baby 3,5 maand ten einde raad). Zo goed als alle adviezen die ik daar kreeg heb ik opgevolgd. Andere fles, andere speen, andere voeding etc. Maar de problemen zijn helaas nog niet weg. Mijn dochter is inmiddels ruim 6mnd en ontwikkelt zich volgens het boekje. Dat is dan ook meteen het enige waar ik me vooralsnog geen zorgen over maak. Ze is sinds haar geboorte 1 groeilijn gezakt qua gewicht. Dat heeft te maken met het slechte melk drinken wat ze doet. Ze wordt verdacht op koemelkeiwitallergie en na eerst Pepti en nu de Neocate zijn de enorme krijsbuien weg, uitslag is weg en ze lijkt minder verkouden dan voorheen. Ook de winderigheid is verdwenen. Dat haalt niet weg dat elke fles nog steeds een strijd is om er uberhaupt iets in te krijgen. Overdag weigert ze hem regelmatig, soms krijg ik er 20 - 100 cc in en daar blijft het bij. 's Avonds en 's nachts drinkt ze over het algemeen wel goed.. en drinkt ze dus nog steeds een late fles, en 1 a 2 keer in de nacht. Dat "red" vaak de dag. Maar waar ik me het meeste zorgen over maak is haar moeheid. Al slaapt ze een goede nacht, dan is ze binnen het half uur vaak alweer moe (wrijven ogen en neus, wazig kijken, niet meer lachen en uiteindelijk jengelen). Ook de rest van de dag gaat dit zo door. Dan red ze als ik geluk heb een uur om wakker te blijven maar dan is ze ook echt moe. Slapen doet ze overdag moeilijk. Soms duurt het 3 uur voor ik haar in slaap krijg, soms kletst ze 20 min en valt ze zelf in slaap. Maar ook hier geld, hoe lang ze ook slaapt, ze blijft moe. Ook schudt ze enorm vaak met haar hoofd. Overal.. op het aankleedkussen, in bed, in de box, in de kinderstoel en soms ook op schoot. Net wakker, lang wakker, spelend, etend.. het maakt niet uit. De lijst met dingen die ik al heb geprobeerd is eindeloos. Waar ik op hoop is herkenning met een soortgelijk probleem en hopelijk de weg naar een oplossing. Vanwege de hele situatie lukt het me niet altijd snel te reageren, maar uiteindelijk doe ik dat zeker. Sorry voor het lange verhaal, en bedankt alvast.. Groetjes
Vind het best heftig klinken en zou er mee naar de huisarts gaan. Het wat moeilijker slapen en drinken is wel iets wat bij de 6 maanden hoort. De wereld wordt steeds groter en spannender dus zijn ze sneller afgeleid. Maar ik lees dat het niet iets nieuws.Vooral het hoofdschudden vind ik niet 'normaal' klinken en zou eerst lichamelijke klachten uit willen sluiten
Dat is ook wat ik dacht.. na 3 filmpjes op te hebben genomen ben ik vorige week bij de huisarts geweest en ze zei; ze ziet er blij uit dus ik maak me geen directe zorgen. Ze ontdekken van alles. Ook bewegingen. Maar als je ongerust bent.. vraag het bij het cb. Dus ook daar geweest, zolang ze haar ogen niet wegdraait en geen andere lichaamsdelen erbij gebruikt moet ik maar afwachten of het weggaat. Nu moet ik 10 okt weer op controle bij de KA dus ook daar zal ik dit aankaarten. Klopt.. dit speelt al vanaf dat ze zo 2,5 a 3 maanden is. Dankjewel voor je reactie .
Het flesweigeren na problemen met de voeding herken ik wel, dat deed mijn dochter ook. Het is is uiteindelijk wel wat beter geworden maar echt lekker drinken heeft ze eigenlijk nooit meer gedaan. Sorry. Het ging wel beter toen ik nog maar drie flessen per dag gaf, ochtend middag en avond. Ze hoeven met 6 maanden nog maar 500 ml melk minimaal per dag, dat red je al met drie flessen van 150/5, dat wordt 3 keer 165 is 495 ml. Dan moet ze natuurlijk al wel wat vast voedsel eten, hoeft niet veel te zijn, en wat water willen drinken of goed fruit eten. De vermoeidheid is vervelend, maar gezien wat ze allemaal al heeft meegemaakt vind ik het ook niet heel gek. Heeft de huisarts in ieder geval wel even in de oortjes gekeken? Hoofschudden doen wel meer kinderen van die leeftijd, heb je het idee dat ze pijn heeft? Misschien heeft ze baat bij een strak ritme van rust en regelmaat, als je dat niet al allang hebt geprobeerd tenminste.
Pfoe wat heftig. Niet echt tips maar hier wel vanaf 7 maanden overdag nauwelijks nog flessen en sinds een week of 4 helemaal gestopt overdag. Alleen savonds laat al slapend een fles en als hij wakker wordt snachrs. Misch met een papje beginnen? Hier is hij daar helemaal gek van Verder eet hij brood, fruit en avondeten. Verder drinkt hij goed water. Overigens sliep mijn zoon rond zes maanden ook ramzalig. Ook sbel weer moe en niet of kort slapen. Na een paar keer laten huilen met elke paar min troosten sliep hij na 2 dagen weer heerlijk. Niet helemaal wat ik vooraf dacht te doen, maar nachten en dagen lang strijd om t slapen leek me nog ongezonder. Nu huilt hij nog 9 bd 10 keer maar slaapt binnen 2 min. Veder, draagdoek of ergonomische draagzak? Werkt hier altijd als t echt niet lukt te slapen
Zohra, nee dat heeft de huisarts niet nagekeken. Dat is inderdaad nog een optie. Vervelend dat je hetzelfde hebt meegemaakt.. de strijd is doodvermoeiend. Heb zelfs een keer gehoord van het cb; ja ze drinkt net genoeg om in leven te blijven :x Ik begrijp dat minder flessen minder weerstand op zou kunnen roepen, dus heb ik de afgelopen week de 2e fles al weggelaten aangezien ze die toch nog slechter dronk dan de rest. Daar heb ik dr fruithap voor in de plaats gegeven. Ze eet ongeveer 100 gram per keer. Maar dat heeft geen effect op haar vermoeidheid of andere flessen. De flessen overdag blijven dramatisch. Soms weigert ze totaal, soms drinkt ze varierend van 20 - 100 cc. Ze krijgt nog zo een 5 a 6 flessen nu, die ik inderdaad 150/5 maak, en dan zit ze na de nachtvoeding zoals al maanden, tussen de 500 en 600 cc voeding. Dus ja dat is voldoende, maar een ritme is er niet. Verder heb ik niet het idee dat ze pijn heeft. Rust en regelmaat doe ik al vanaf dat ze 3/4 weken is. Dat wil zeggen, ik hanteer geen vaste tijden maar wakker na het slapen = uit bed, verschonen , voeding. Alleen tijdens de 2e fles is dat al sinds het begin anders. Dan gaat ze eerst in bad/wordt ze gewassen en aangekleed, en dan voeding. Na de voeding spelen, mits de vermoeidheid dat toelaat, en dan na een knuffel weer slaapzakje aan en bed in. Ik zorg ook al die tijd al dat er zo min mogelijk prikkels zijn. Slechts aantal speeltjes in de box, geen radio of tv aan, en vanwege haar niet bestaande ritme en onvoorspelbaarheid zeer weinig uitjes. Want ook in de kinderwagen of maxicosi slaapt ze niet. Ook is ze erg gevoelig voor licht en geluid. Ukkie, papje krijgt ze als ze haar fles niet drinkt, en smorgens sowieso pap. Water drinkt ze als een malle, ook diksap en slappe thee gaat er makkelijk in. Ook eet ze fruit en elke avond warm. Nu nog alleen groente en aardappel maar het plan is dat de komende weken uit te breiden met vlees en vis. Dat die strijd ongezonder is geef ik je helemaal gelijk in. Ik laat haar ook echt wel eens jengelen, zeker als ze haar speen wilt bijv terwijl ze die al weken zelf pakt. Binnen 2 min?! WOW! Hier was ze vanochtend om 6 uur wakker (weet ik omdat ik een logje op de babyfoonapp heb, ik sliep nog) En begon te huilen om half 7, dus eruit, gordijnen open, slaapzak uit en verschonen en voeding om kwart voor 7. Om 7 uur was ze moe en op kwart over 7 lag ze dus weer in bed. Helaas heeft het tot 11:20 geduurd voor ze sliep. Nu slaapt ze nog, wonderbaarlijk genoeg. Morgenochtend ga ik haar proberen langer uit bed te houden, aangezien dit al een aantal dagen aan de gang is. Misschien is ze nog niet moe genoeg en wil ze langer wakker blijven. Geen idee. Het is slopend. Zeker omdat geen enkele dokter/cb of wie dan ook advies kan geven. Niemand maakt zich zorgen en ze vinden het allemaal vooral vervelend voor mij. Tuurlijk is het vervelend, maar ik vind het veel vervelender voor die kleine meid. Ze komt niet aan haar rust toe zo en er komt geen kans om een ritme te ontwikkelen voor haar. De ene keer komt ze savonds om half 9 voor voeding en de andere keer pas om 22 uur. Ook de nachten en ochtenden wisselen enorm. Soms 2 x snachts rond 1 uur en 5 uur en soms maar 1 keer om 2/3/4 uur. Soms word ze om 5 wakker en is ze klaar met slapen en soms pas om 8 uur. Geen touw aan vast te knopen. Bedankt voor jullie reacties, word gewaardeerd! Oh vergeet ik haast, draagzak geprobeerd hier, was direct huilen geblazen. 2 weken terug nog een keer geprobeerd en toen vond het 5 min interessant en toen wederom protesteren.
Welke draagzak heb je? Sommige zijn niet ergonomisch en daardoor vinden kindjes t soms niet fijn. Hmm. Ik denk gewoon maar wat mee he Maar een fles voor t slapen ipv als ze wakker is? Dus fles, slapen ( hoop ik^^) eruit, spelen. En gewoon 2 x een papje ipv fles? En beginnen met brood? Misch is ze gewoon toe aan vaste voeding. Hier krijg ik er overdag ook echt geen melk meer in sinds een maand of 7, daarvoor ook steeds strijd en moeizaam. Vaste voeding gaat zo goed. Hier wisselt t ritme ook nog steeds enorm. Vanmorgen half 5 een fles en half 6 echt klaar met zn bed. Dat ervoor 5 uur een fles en slapen tot 8 uur. Hij slaapt alleen dan overdag tegenwoordig wel bij als hij vroeg wakker is, dus heb ik t geaccepteerd.
Als ze al zo goed eet en andere dingen wel drinkt zou ik echt drastisch minderen met flessen melk. Je zou bijvoorbeeld de dag kunnen beginnen met pap, dan rond 10 uur fruit met water, dan lunch met broodje en melk, nog een tussendoortje misschien met wat drinken, avondeten en voor het slapen nog melk. Dan krijgt ze genoeg melk binnen en heb je minder strijd. Als ze 7 maanden is mag ze trouwens ook yoghurt, als ze dat lekker vindt kun je ook weer een fles weglaten. En sommige kinderen zijn gewoon klaar met melk als ze eenmaal vast voedsel hebben ontdekt. Later naar bed kan inderdaad wel helpen. Vaak Is het dan juist handig om iets actiefs te gaan doen zodat ze niet inkakt, dus een stuk wandelen of zo. Buitenlucht maakt ook slaperig. En dan twee slaapjes doen, ergens tussen 10 en 11 en in de middag rond een uur of drie, zoiets.
Dit klinkt voor mij erg herkenbaar. Helaas dronk ons meisje zo weinig dat ze 2x in het ziekenhuis heeft gelegen aan een sonde😞 Daar zijn we erachter gekomen dat ze beter dronk als ze in bed lag. Dus niet in onze armen. Wat wij hier dus doen is een fles voor het naar bed gaan. Als ze smorgens wakker word (07:15) maak ik een fles, die drinkt ze als ze nog in bed ligt. (Nu ze zelf de fles vast kan houden ga ik even snel douchen😉 dan naar beneden, oudste naar school brengen en als we terug zijn krijgt ze nog een stukje krente bol of brood. Rond 10:00 gaat ze weer naar bed en dan neem ik weer een fles mee. Die drinkt ze terwijl ze in bed ligt, tegen het einde van de fles is ze heerlijk rozig en al bijna in slaap. Zodra ik haar kamertje afloop slaapt ze meestal. Dan word ze rond 11:30 weer wakker en gaan we de oudste halen voor de lunch. Ze eet dan een boterham mee en speelt lekker. Rond 14:00 gaat ze weer naar bed weer met een fles, die drinkt ze dan weer als ze in bed ligt. Meestal is ze dan rond 16:00 wakker en krijgt ze fruit. Om 17:30 eten we met het gezin. En om 18:15 gaat ze douchen, daarna met papa kroelen en om 18:45/19:00 naar bed met fles. Die drinkt ze dan weer zodra ze in bed ligt. Heel soms komt ze rond 23:00 nog een keer voor een fles of snachts. Ze krijgt dus met 9,5 maand nog 4 á 5 flessen en drinkt ze meestal leeg of laat 20cc staan... Ik ben echt van het; food before one is just for fun Alle flessen zijn 180/6 en op de ochtend fles na hou ik ze voor haar vast zeg maar. Dus ik "hang" over de rand van haar bedje...☺️ Hoop dat je hier wat aan hebt. 😊