Baby 3 weken 's nachts wakker maken voor voeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chilleke, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Herkent iemand dit?

Onze zoon is nu 3 weken en doet het heel goed. Hij groeit goed en drinkt goed en slaapt goed door. Nu hebben ze mij verteld dat er overdag 3 a 4 uur tussen de voeding moet zitten en dat klopt ook goed, want overdag komt ie ook om de 3 à 4 uur. Maar 's nachts moest er maximaal 6 uur tussen zitten. Dus ik zet iedere keer mijn wekker om hem eten te geven (geef bv) maar nu heb ik al een paar keer gehad dat hij nog slaapt, nu maak ik hem dan maar wakker omdat ze me verteld hebben dat er niet langer dan 6 uur tussen mag zitten. Maar ik vind het zo onnatuurlijk om hem wakker te maken, ik denk dan...hij komt vanzelf als hij honger heeft .... Of zie ik dat verkeerd ? Durf hem nog niet door te laten slapen omdAt ik bang ben dat ie te kort komt...

Heeft iemand hier ervaring mee toevallig???

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ons zoontje sliep ook al erg snel door. Nu slaapt hij zelfs al 12u! Wij moeten hem eigenlijk ook wakker maken na 7u maar doen dit ook niet. Hebben dit alleen de 1e week gedaan. Ik zou het niet doen als hij goed genoeg groeit. Misschien op deze leeftijd nog niet langer dan 8u laten slapen, ook voor je eigen gemoedsrust. ;)
    Hoeveel weegt je zoontje nu?

Ik merk wel dat mijn zoontje overdag wat sneller komt nu hij zo lang doorslaapt. Dus daar moet je eventueel mee kunnen leven. :)

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hij weegt nu 4050 gram. Bij de geboorte 3970 en zijn laagste gewicht was 3760 gram.

Volgens cb groeide die goed.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als hij gewoon goed groeit (en dat doet ie zo te lezen) en gewoon overdag zelf voor zijn voedingen komt (en dat doet ie zo te lezen) zou ik hem niet wakker gaan maken, en gewoon laten drinken wanneer hij er zelf voor komt. Mocht je toch zelf vinden dat hij te lang ertussen laat zitten kan je hem altijd nog wakker maken, maar ik zou er gewoon op vertrouwen dan dat hij prima in staat is het zelf te regelen :D!

Overigens overdag 'moet' er tussen de 3 en 4 uur zitten zie ik je schrijven, daar ben ik het niet mee eens. Een kindje hoort gewoon lekker te krijgen wanneer hij/zij trek heeft ;) ook al is dat bijv 2 uur na de laatste voeding. Zeker wanneer er regeldagen aanbreken ;).

Liefs, Hanneke!

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bij jonge baby's kan de bloedsuikerspiegel snel dalen waardoor ze dus niet uit hunzelf wakker worden... maar je zegt hij weegt nu ruim 4 kilo, vlgs mij mogen ze het aantal ponden in uren doorslapen. In jullie geval dus 8 uur! Slaap lekker ;)!
    Zolang hij niet suf wakker wordt en goed helder is smorgens is er niks aan de hand!

6. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    persoonlijk zou ik wel voor wakker maken kiezen . Ze "mogen " met 6 weken door slapen dan kan je toch deze 3 weken nog even vol maken en daarna kijken of het lukt om een hele nacht niet te voeden ???

kweet niet vind hem gewoon nog zo klein voor geen nacht voeding , ene kant is er wat van te zeggen dat ze het zelf regelen maar toch ..... ik twijfel .

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik zou er ook wel goed op letten hoe hij 's morgens is als hij wakker wordt. Als hij dan vrij suf is, zou ik hem wat sneller wakker maken maar als hij gewoon vrolijk is, lekker laten slapen. ;)
    Hij groeit idd goed. Doe waar je jezelf het beste bij voelt, meid. Als jij twijfelt, maak je hem wakker en anders laat je hem lekker uitslapen. :)

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mij is ook altijd gezegd dat je ze op zo'n jonge leeftijd nog wakker moet maken om wat te laten eten. Met bv voedt je in principe op verzoek, dat klopt. Met fles heb je inderdaad wel die 4 uur tussen voedingen. Maar..ze moeten nog wel minimaal zoveel voeding per dag hebben. En van dat niet langer dan 6 uur tussen voedingen zou best kunnen kloppen hoor. Hij is nog best klein ;) Mijn dochter kwam tot 3 maanden nog 1x 's nachts voor een voeding en daarna sliep ze door.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het is inderdaad persoonlijk en van je kindje afhankelijk, maar ik zou hem wel wakker maken. Die kleintjes moeten sowieso 8 voedingen per 24 uur krijgen, ook voor de productie van jouw borstvoeding is dat belangrijk.

Irem komt zo ongeveer om de 3 uur, dag en nacht. Soms baal ik er wel van want ik zou GRAAG eens wat langer dan 2 uur achter elkaar slapen maar goed. Als ze echt zelf zou doorslapen zou ik haar zeker op deze termijn zelf nog na 6 uur slapen wakker maken. Ik maak haar overdag ook wakker als ze meer dan 4 uur slaapt (wat toch eigenlijk nooit gebeurt :) maar goed)

10. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    mijn zoontje sliep ook met 3 weken door hoor van 23.00 tot 6/7 uur 's morgens heb hem altijd lekker laten slapen!

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn dochter was 2 weken toen ze helemaal doorsliep van 11 tot 7. Ik heb haar de eerste paar keer wakker gemaakt, maar zodra ik merkte dat het vaker gebeurde gewoon op verzoek gegeven. Ook snachts. Ze bepalen hun eigen ritme.

En wat al eerder gezegd is, ze mogen het gewicht in ponden in uren slapen. Dus 8 uur in jouw geval.

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Onze dochter sliep ook met twee weken al door.
    Ik had ook dat enge bloedsuikerspiegelverhaal al gehoord.
    Ben n.a.v. dit verhaal naar het cb geweest en zij vertelden me dat dit achterhaald is en alleen geldt voor premature kindjes.
    Je kindje mag 's nachts zeker 8 uur achter elkaar slapen. Ik zou zeggen GENIET ervan :)

13. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik denk altijd, hoe deden ze dat vroeger dan toen er nog geen wekkers bestonden.. in de oertijd :D ik heb geloof ik ook alleen de eerste week de wekker gezet, daarna lekker op zn beloop gelaten..... zeker als ie gewoon goed groeit. je kant het altijd een keer testen. :) en lekker van genieten juist als het goed gaat!!! heeeerlijk toch

hoeveel mensen hoor je wel niet die na 8 maanden nog steeds aan het kwakkelen zijn snachts :D ben blij dat wij die nachtfles heel snel hebben laten vallen.

onze man slaapt nu elke nacht de hele nacht door heeeeelrijk

14. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Onze dochter sliep ook met 2 à 3 weken al 's nachts door. Bij het CB kreeg ik het advies om haar wel wakker te maken omdat dat hun "beleid" is. Baby's kunnen de eerste weken hun bloedsuikerspiegel nog niet regelen en dan kan die 's nachts te laag worden werd mij verteld. Sommige kindjes worden niet wakker als de bloedsuikerspiegel te laag is en dat kan dan natuurlijk gevaarlijk zijn.
    Maar......................... de meeste kindjes worden wel gewoon wakker als de bloedsuikerspiegel te laag word en ze honger hebben. De kindjes die dat niet doen zijn meer uitzondering dan regel, maar het CB neemt gewoon het zekere voor het onzekere omdat ze een adviserende rol hebben. Als je kindje altijd allert wakker wordt, dan is er niks aan de hand. Wat je zou kunnen doen is het langzaam opbouwen. Elke nacht een half uurtje later wakker maken en kijken hoe hij reageert. Is hij lekker alert, dan de volgende nacht er weer een half uur (of kwartier) bij doen. Zo kun je het toch in de gaten houden en je kindje lekker laten slapen straks.
    Ik vind zelf namelijk ook nog steeds dat kindjes heel goed aan kunnen geven wat ze wel en niet kunnen en dat je daar ook zoveel mogelijk in mee moet gaan. (mits veilig natuurlijk.;))
    Heel veel succes en laat je nog even horen wat je gaat doen???

15. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Het is nog niet dat hij iedere nacht door slaapt, maar komt steeds vaker voor. Hij wordt nu ook iedere keer helder wakker. Hij begint met smakken en gaat daarna over in huilen. Maar denk dat ik het op ga bouwen en dan kijken hoe die reageert. Maar denk dat hij echt wel wakker word, doet hij nu tenslotte soms ook.
    Pfff.... Wist niet dat je over zoveel dingen zorgen kon maken met zo'n uk haha

wel fijn om jullie ervaringen te horen!!!

16. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Vanacht heeft Gijs van 23.45 tot 6.15 geslapen en is uit zich zelf wakker geworden. dus volgens mij regelt hij het goed zelf ;)

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Esmay sliep bij de 2 weken al door... eerste week moest ik haar ook echt wakker maken voor een fles! Op een gegeven moment belde ik het CB en die zeiden: laat haar zelf wakker worden.....
    Eerst kwam ze om de 5 - 6 uur ongeveer maar al snel zat ze op de 7 - 8 uur en nu zit ze al gauw op de 10 uur!

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Charlotte woog met 7 weken 4kg en sliep vanaf die tijd 7uur door gemiddeld. Ik zou hem dus lekker laten slapen, voor zijn gewicht kan het best.

Deel Deze Pagina