Slaapjes overdag baby 9 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimb85, 22 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimb85

Kimb85 Lid

18 mei 2016
    44
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven?
    Onze dochter is nu 9 maanden en slaapt snachts prima. Van half 8 tot 6 uur soms 7 uur.
    Nu slaapt zij overdag heel wisselend. Vaak gaat ze om half 11 naar bed en als ik haar niet wakker zou maken slaapt ze rustig 2,5 uur. Maar daardoor slaapt ze smiddags amper. Soms maar half uur/45 min. Wat kan ik hier het beste aan doen? Wakker maken sochtends na een uur of haar toch laten liggen en savonds wat vroeger naar bed?

Zelf vind ik haar nog wel wat jong voor maar 1 slaapje per dag of ligt dat aan mij?

Liefs Kim

2. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Misschien iets anders verdelen? Bv 10-12 en 3 tot half 5?

3. Kimb85

Kimb85 Lid

18 mei 2016
    44
    1
    8
    NULL
    NULL
    ja dus dan toch wakker maken na 1.5 uur slaap of na 2 uur?

4. Celes

Celes Lid

10 nov 2015
    58
    27
    18
    NULL
    NULL
    Onze baby gaat wanneer hij moe is, tussen half elf en half 12 naar bed en word dan wakker voor zn boterham, tussen half 1 en half 2. Dan smiddags weer wanneer hij moe word naar bed rond half 4 a half 5 en word dan wakker voor zn avond eten. Tussen 5 en 6 uur. Altijd voor het slapen wel wat drinken of fruit.

Ik moet zeggen dat het tegenwoordig wel wat lastiger gaat, maar ik hou dit gewoon aan. Soms slaapt hij nog. Dan maak in hem inderdaad wakker om zn boterham te eten, of avond. Half 2 en 6 uur savonds is de max. Kijk niet naar tijden hoelang hij dan slaapt, maar wel langer dan een uur.

5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Hier wisseld t echt enooorm. Soms smorgens een half uur, soms ook 2,5 uur. Ik ga maar met hem mee. Moe ik naar bed, wakker is eruit. Soms slaapt hij dan maar 2 x een half uur/uur, dan breng ik hem een uurtje eerder naar bed. Wakker maken vind ik zelf sneu, als hij slaapt is hij moe. En dan is 45 min smiddags opzich toch prima? Even spelen, eten, bad, bed. Soms slaapt hij ook maar 1 x, bijv van 11:30 uur tot 14:00 uur. Dan gaat hij ECHT niet slapen meer smiddags.
    Hij komt ergens eind vd nacht voor een fles en is tegenwoordig rond 8 uur wakker. Dat scheelt dan weer natuurlijk

6. Celes

Celes Lid

10 nov 2015
    58
    27
    18
    NULL
    NULL
    D'r is natuurlijk wel een verschil in wakker maken en uit bed halen. Snachts kan er een bom ontploffen en dan word hij nog niet eens wakker. Een keer per week moet hij er om 7 uur uit ivm werk. Dan sta ik er wel even 10 min voordat hij echt wakker wil worden. Overdag mocht het voorkomen, wat meestal nooit is dan stap ik zijn kamer binnen en gaat hij gelijk zitten. Dan is hij altijd zo wakker.

In de avond gaat hij rond 9 uur naar bed en slaapt hij de klok rond.

7. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Nou ligt eraan. Mijn dochter hield het met 9 maand nog niet vol van 6 tot half 11. Zij lag er om half 10 in tot half 12 en half 3 tot half 5. Maar goed elk kind is anders.

8. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoon gaat 7u 's avonds slapen, wordt wakker voor de eerste fles om 6uur en als ik niet hoef te werken slaapt hij weer verder tot 8u/half 9. Dan van 11 tot 12 nog even en daarna van 3 tot 4. Eigenlijk 3 slaapjes dus..

Deel Deze Pagina