hoi allemaal ik heb een vraagje,mijn dochter is nu net 1 geworden en nou willen we ook graag de laatste fles laten vervallen. ze krijgt nu smorgens 07.30uur 200 cc melk 10.00uur fruit 11.00 100 cc melk dan slapen tot ongeveer 13.30uur dan rond 13.45uur broodje eten. tussendoor een koekje,rozijntjes of iets dergelijks. rond 17.00uur warme hap. normaal kreeg ze direct haar toetje er achter aan,maar ben nu bezig om die wat later te geven. ze heeft nu om 18.00uur een toetje gehad van 100gram. wat zouden jullie haar dan nog in de laatste fles doen van 19.15uur ze kreeg normaal nog 200 cc melk. hoe kan ik dit het beste aan pakken liefs mama van lisanne
Hoi hoi, Je dochter is al 1? In dat geval aten onze kids al een tijdje helemaal met ons ritme mee. Dus s ochtends een bord pap, rond half elf ranje + koekje, 12 uur broodje, 3 uur drinken + fruit, 4 uur snoepje / koekje 6 uur warme hap en dan op bed... Ik zie dat jij je dochter nog drie x de fles geeft.... Als ik jou was zou ik proberen je dochter gewoon met jouw eetritme mee te laten doen. Heeft ze echt genoeg aan. Die laatste fles gewoon in 1x weglaten. Wij hebben nooit aan afbouwen gedaan en dat ging altijd goed. Maar ja....iedereen pakt het weer anders aan... Succes!!
Toen ons kindje 1 werd, ging hij ook gewoon in ons ritme mee qua eten. Hij at dus gewoon onze pot mee. 's Morgens en 's middags bij het eten wel een bekertje melk. Ik moet wel zeggen dat bij ons (en veel anderen weet ik) wel langere tijd nog de laatste fles wel erin bleef net voor het slapen gaan omdat dit een soort ritueeltje is voor het slapen gaan (net zoals tandenpoetsen zeg maar) Dus niet dat het nodig is maar gewoon als een soort van avondritueeltje dus net voor zeven nog een flesje op de bank, daarna tandjes poetsen en naar bed. Maar als je die fles niet meer wil geven om een bepaalde reden dan kun je natuurlijk ook gewoon een bekertje water of iets anders geven.