Baby 3 weken water of thee drinken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door EdN, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Mijn zoontje lijkt op het moment een beetje onverzadigbaar. Anderhalf uur na zijn laatste flesje vraagt hij soms al weer om eten, en hij krijgt in principe al wat meer dan zou moeten voor zijn gewicht! Kan ik hem eventueel tussen de voedingen door 'paaien' door af en toe een beetje afgekoeld gekookt water, of rooibosthee oid te geven? Of is dat nog geen goed idee?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Het is prima om je zoontje tussen de voedingen door wat lauwwarm water of lauwwarme rooibosthee te geven. Verder kan je eens letten op zijn drinktempo. Als hij sneller drinkt dan 15-20 minuten kan hij soms minder tevreden zijn. In dat geval kan het helpen om een kleiner speentje te kiezen, of de voeding iets in te dikken met johannesbroodpitmeel.

Groetjes Linda

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Hoi Linda, bedankt voor je reactie!

We hebben overigens al een vrij klein speentje (Difrax, met Avent gutste het langs zijn wangetjes...) en hij doet ook netjes minimaal een kwartier over zijn flesje. Het is volgens mij gewoon een klein vreetzakje! ;)

Maar hij groeit goed, heeft geen ontzettend krampjes, spuugt niet heel veel, en komt gewoon lekker tevreden over, dus ik maak me er niet al te veel zorgen om. Ik geef 'm dus gewoon af en toe wat extra, of iets eerder, maar daar zitten natuurlijk ook wel grenzen aan, vandaar dat ik het wel fijn vind dat we hem evt wat water of thee kunnen geven.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Dat is dus prima :) Fijn dat je zoontje het zo goed doet!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina