Zoontje van 9 maanden eet met de pot mee

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door ratatosk, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Is dat goed?
    Hij krijgt nog niet al het vlees en vaak gebruik ik voor hem een apart pannetje vanwege de aangepaste hoeveelheid kruiden maar hij eet wel precies hetzelfde als wij. Ik wil alleen zijn darmpjes niet te veel belasten. Kan dit zo, of moet ik nog ergens rekening mee houden?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Super dat je zoontje al zo fijn mee eet! Dat is prima! Het enige waar je echt op moet letten is zout, je zoontje mag namelijk nog geen toegevoegd zout hebben. Hiervoor zou je zonder zout moeten koken, maar let op: zout zit ook in heel veel kant en klare producten. Bijvoorbeeld kruidenmixen (bv voor macaroni/nasi) en sausmixen. Als je deze dingen niet aan je zoontje geeft, is het helemaal geen probleem en fijn dat hij hetzelfde eet als jullie.

Groetjes Linda

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Fijn dat het geen probleem is.
    Gisteren begon ik wel even te twijfelen toen hij bijna in zijn wrap stikte, dat werd toch nog een beetje te plakkerig in zijn mond.
    We koken niet met kant en klare producten, behalve pakken tomatenpuree. Daar zit wel zout in zag ik maar ik dacht dat het voor die ene keer per week niet uitmaakte. Moet ik dat vervangen voor zelfgeperste tomaten?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Je kan inderdaad beter zelf tomaten pureren, dat is dan nog wat beter. Als je in 1 keer veel pureert, dan kan je dit ook in porties invriezen voor een volgende keer.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina