Mn dochter is bijna 18 maanden oud. De laatste tijd kletst ze heel lang voordat ze echt slaapt 's avonds. Ze ligt er rond 19u30 vaak in en is rond half 8 volgende ochtend wakker. Ze doet nog een middagdutje va 12u30 t/m 15u30 als we haar niet wakker maken. Nu ligt ze nog steeds te kletsen. Wel er om 20u00 naar toe gegaan omdat ze aan het huilen was. Ze was daarna gelijk rustiger, maar ze slaapt nu nog niet! Meestal kletst ze wel eventjes ( kwartier/half uur), maar nu is t wel erg lang! Herkent iemand dit? Tips zijn welkom!
Lekker laten kletsen! Ons zoontje doet het ook. Voordat hij gaat slapen, maar soms ook midden in de nacht... Ach zolang hij niet huilt en ik er dus niet uit hoef vind ik het niet erg. Het is juist goed voor het verwerken van alle indrukken voor de dag en voor de taalontwikkeling.
Deed hij hier ook, wij zijn toen het middagslaapje in gaan korten. Hier merkte ik namelijk dat hij de volgende morgen niet echt was uitgeslapen, daardoor wilde hij in de middag weer langer slapen en lag 's avonds tot 22.00 gezellig te kletsen, kwamen dus in een cirkeltje terecht. Dus wellicht kan je slaapje nog verkorten naar 2 uurtjes i.p.v. 3?