Dag dames, Heb dit ook op het cb gevraagd en daar werd gezegd dat hij niet teveel krijgt als ik zijn gewicht en lengte in acht neem, maar zelf heb ik toch mijn bedenkingen ............. 7.00 210/7 met 2 schepjes bambix 09.30 vers fruithapje (hoeveelheid verschilt omdat ik het zelf maak) 11.30 210/7 15.00 180/6 17.00 vers groentehapje (hoeveelheid verschilt ook weer) 19.30 210/7 Hij eet en drinkt alles op, soms laat hij van de laatste fles wat staan omdat hij in slaap valt, maar verder gaat alles erin. Is het niet wat veel en wanneer kan ik een fles laten vallen en overgaan op een boterhammetje met een bekertje melk ofzo? Is dat met 6 maanden en hoe pak ik dat aan? Vigo weegt 8200 gram en is 71 cm lang
Granen vanaf 6 maanden. Gewoon een boterhammetje geven na zijn ochtendfles en kijken hoe dat gaat Als je je kindje zelf laat regelen wat hij eet dan lijkt me dit helemaal niet verkeerd (maar heb niet veel kennis van fv)
Zit je nog op nr 1 flesvoeding? Want daar mogen ze uit mijn hoofd 30 schepjes van op een dag en daar zit je nog onder. Als je kind dit zelf zo heeft geregeld qua hoeveelheden zou ik me ook niet te druk maken, lijkbaar heeft hij het nodig.
Als je kindje vrolijk en tevreden is dan snap ik het probleem niet eerlijk gezegd Hier boterham vanaf 7 maand en flessen laten vallen ging hier vanzelf nadat ze ook goed boterhammen at
Ik vind de flessen aan de grote kant. Verder, tot zes maanden hoort vast voedsel geen melkvoeding te vervangen. Misschien kun je toewerken naar flessen van 180/6 en 150/5. Over een maand ga je over op opvolgmelk, en het maximum daarvan is 24 scheppen per dag.
Als je je kind fruit en groente gaat geven, dan hoef je toch geen melk weg te laten op wat je kind al dronk?
Ja hij zit nog op nutrilon 1 en krijgt daar nu 27 schepjes van op een dag. Vanmorgen voor het eerst zijn papflesje ook naar 180/6 gedaan en daar was hij tevreden mee. Verder is hij tevreden hoor, huilt niet van honger of pijn aan zn buikje. Hij huilt toch ergggg weinig, misschien dat hij een half uurtje per week huilt ofzo, echt heel weinig dus Uiteindelijk wil ik alleen de 19.00 uur fles nog 210/7 doen. Volgende maand is hij 6 maanden en dan gaan we langzaam met een boterhammetje beginnen met alleen wat boter en een bekertje opvolgmelk erbij. Het zal er dan zo uitzien ongeveer: 07.00 uur 180/6 met 2 schepjes bambix 09.30 uur fruithapje 12.00 uur boterhammetje met een beker opvolgmelk 15.00 uur 180/6 17.00 uur groentehapje 19.30 uur 210/7
Ik wil niet lullig doen.. Maar ik denk dt je wat hard van stapel Loopt met de boterham en een bekertje opvolgmelk.. Over het algemeen duurt het wel even voor de boterham er goed in gaat en dus ook daadwerkelijk melk kan gaan vervangen.. En vergeet niet dat ze uit een beker veel minder drinken als uit een fles Als je dus gelijk aan de boterham gaat en bekertje, zal je kind wss gewoon nog honger hebben.. Je kan beter gewoon boterham proberen en die fles er gewoon nog even inhouden... Tot de boterham echt goed gegeten word