Baby 37,6 temp overbezorgd of normaal??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 25 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Misschien zullen jullie denken 37,6 waar maak je, je druk om :)
    Ons meisje heeft het heel snel warm, warmbloedig type is het, heeft ze van papa. Maar ik weet dat een normale lichaamstemp tot 37,5 graden is de reden waarom ik getemp heb is niet omdat ze een zieke in indruk maakt in tegendeel zelfs, ze is vrolijk, lacht, brabbelt, drinkt haar fles tot de laatste druppel, banaanhapje ook helemaal op. Maar ik wilde weleens weten hoe warm ze het nu eigenlijk had, omdat ik twijfelde wat ik haar met zulk mooi weer aan zou moeten trekken. Dus getemp....en gaf 37,6 aan, daar 'schrok' ik een beetje van dat had ik niet verwacht.....mag dat? Is dat normaal? Of moet ik de huisarts bellen.....:(

Gisteren met dat warm weer had ze dat ook, en gisteravond toen het afgekoeld was, had ze weer 36,5 voordat we naar bed gingen.
    Nu kom ik misschien over als een super overbezorgde moeder, Uhm en dat ben ik ook :):)
    Ben benieuwd of er meer warmbloedige kindjes zijn of dat ik me zorgen moet maken....?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    37,6 is toch perfect normaal? Niet druk in maken.

3. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgensmij bij 38 of 38,5 mag je spreken over verhoging... je hoeft je vast nergens geen zorgen over te maken als je kindje lekker vrolijk is en goed drinkt.

4. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon niet tempen wanneer je kindje gezond oogt, vrolijk is en lekker eet en brabbelt.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Inderdaad, gewoon niet tempen ;)

Maar tot 38 is nog normaal. daarboven heb je koorts, en zelfs dat is geen drama. Zolang ze zich maar goed voelen.
    Dus ik zou vooral handelen naar hoe ze zich voelen, en minder naar de temp.

Als je nou merkt dat ze warmer is na een wandeling in de kinderwagen, dan is het misschien wijs om volgende keer een laagje minder te doen. Of de kleding even iets aan te passen.

Mijn kids zijn ook warmbloedjes. die zitten zo op de 37,5 en de 38 wil ook best wel bij een simpele verkoudheid. Ze krijgen dus al een laagje minder kleren aan, of dunnere kleren. Truien doe ik niet meer aan, hoogstens als jas ;)

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.306
    2.590
    113
    niets aan de hand, een beetje overbezorgd is het wel

Alleen tempen als je kindje ziek is. En dan hoef je ook niet meteen de huiasrts te bellen. Beetje hangerig en 38,5 kun je gerust nog even aan kijken

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, je bent overbezorgd. Tot 38 is het verhoging, daarboven wordt het pas koorts en koorts is (doorgaans) pas zorgelijk als een kind echt suf wordt, niet meer wil drinken, geen plasluiers meer heeft...
    Een temp op zichzelf zegt weinig, de indruk die je kind verder maakt, is het belangrijkste.
    Je zou wel kunnen concluderen dat ze het warm genoeg heeft en dat je haar dus iets koeler kunt kleden nu ;)

8. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ja je bent overbezorgd haha. gewoon niet meten als ze niet ziek lijkt. en is ze wel ziek dan hoef je ook niet gelijk de huisarts te bellen hoor :)

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    37,6 is echt normaal, niks om je zorgen over te maken!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Even nog wat uitleg: als je zelf in de zon zit of uit een warm bad komt, is je temp ook hoger dan normaal. Net zo goed als je temp wat kan dalen als je in een koude omgeving zit.
    37,6 terwijl ze normaal onder de 37 hangt, is dus teken dat ze het warm heeft. Dat is geen verhoging of koorts, want die twee zijn gelinkt aan ziek-zijn. Maar ze kan dus wat koeler, zoals ik al zei ;)

11. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Bezorgd zijn mag je best hoor, maar tis een prachtige temperatuur toch!!!!!

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.645
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Niet meer tempen.
    Wordt je alleen maar nerveus van en is echt niet nodig.

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dank je wel voor alle reactie's.
    Gaat hier allemaal prima, lekker t-shirtje aangehad en dat ging prima, iedereen blij :) nou ja ons meisje was al blij :D

14. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Het valt me op dat als er waarden worden genoemd, mensen meteen bang zijn als het er ook maar net ietsjes buiten valt.
    Maar maak je geen zorgen... ik ben verpleegkundige trouwens. Vanaf 38 heeft je kind pas verhoging en pas vanaf 39 echte koorts. Temperatuur kan omhoog gaan door de zon, of al door de warmte als je kind tegen iemand aan ligt. Of door te warm gekleed zijn of zo.

Temperatuur alleen als je er reden toe hebt. Hoe je kindje het doet en hoe het zich gedraagt is veel belangrijker dan een cijfertje.

Deel Deze Pagina