Hoi meiden! Iemand een gouden tip voor ons? Onze dreumes van 14,5 maand slaapt overdag zo'n 2 uurtjes. En in de avond gaat ze om 19.30 maar bed. Ze slaapt snel in maar na een uur wordt ze huilend wakker en dit stopt niet! Je kan haar troosten en dan is ze stil en als je weg ga is het weer brullen. Als ik dan weer naast haar bedje sta is ze.klaar wakker en lacht ze. Als ze uiteindelijk tegen een uur of 22.00 23.00 slaapt slaapt ze gelukkig door tot een uur of 7.30. Bedankt voor het lezen!
Ik denk, door het feit dat ze lacht als je bij haar komt, dat ze je voor de gek houdt. Ze denkt als ik wakker word en ik huil komt mama wel. Zelf helaas ook meegemaakt. Het is een paar dagen doorbijten, maar dan is het voorbij 😉
Bedankt voor je snelle reactie! Ik ben bang dat je gelijk hebt. Maar vind het wel gek dat ze na een uur wakker word en dan begint het gespook! Of was dit ook zo bij je dochtertje?
Na dat uurtje hebben ze net dat beetje energie opgedaan om je uit te kunnen testen volgens mij . Ik zit bij mijn dochter totdat ze slaapt. Doe mijn eigen ding (lezen op telefoon) maar mijn aanwezigheid is voldoende voor haar. Het kost mij dus weinig moeite. Misschien is dat een idee?
Wij zitten hier nu ook in zo'n fase! Onze jongste zoon gaat nu net over naar 1 slaapje. Rond 19.15 is hij dan ook echt moe en gaat hij zo slapen. Rond 20.00 wordt hij huilend wakker. Hier helpt het wel om hem er even uit te halen, slokje water te geven, even knuffelen. Dan in bed, muziekje aan, en dan slaapt hij eigenlijk wel makkelijk weer in. Ik denk zelf dat het met verlatingsangst te maken heeft.
Hier een dreumes van 12 maanden en ze heeft er ook een handje van helaas. Het kwam van de 1 op andere dag opzetten. Blijven huilen huilen huilen.. Soms al bij het naar bed brengen, soms na een paar uur geslapen te hebben en soms ook midden in de nacht. Om gek van te worden! Volgens mij is het verlatingsangst, maar het kunnen ook kiezen zijn die doorkomen of een beetje de boel aan het uittesten? Ik weet ook echt niet wat ik er mee aan moet dus geen tips helaas
Hier precies hetzelfde! Hij slaapt een uur en daarna zet hij het hele huis op zijn kop. Hier gaat het op en af het is een periode heel goed gegaan en dan gaat hij gewoon slapen maar nu gaat het sinds gisteren weer voor geen meter. Tja tips heb ik niet ik ga naar zijn kamer laat weten dat ik nooit helemaal weg ben maar ik laat hem wel in zijn bed en shame on me ik laar hem wel huilen. Ik kan hem niet troosten alleen door hem mee te nemen naar beneden en daar pas ik voor. Hij hoeft zich nooit alleen te voelen want ik ben er om de 5 a 10 min maar hij mag van mij niet uit zijn bed.
Hier werkt laten huilen (helaas) ook het beste. Meestal begint hier het drama al bij het naar bed brengen, als hij eenmaal slaapt, slaapt 'ie. Hij wil niet meer getroost worden, voorheen ging ik met 'm op de schommelstoel zitten en neuriede ik wat, dan viel hij vaak in slaap. Nu worstelt hij zich van m'n schoot af of gaat een spelletje met z'n speen zitten spelen. Hier laten we hem huilen met het muziekje van de babyfoon aan, dan wordt hij langzaamaan rustiger en valt hij vanzelf in slaap. Elke 5-10 minuten teruggaan werkt hier niet, dan wordt hij alleen maar kwader omdat hij er niet uit mag, dat is namelijk het enigste wat hij wil. Als hij echt krijst haal ik hem er wel uit, maar onderhand herken in de verschillende manieren van huilen/krijsen wel. Als hij zo ligt te krijsen neem ik 'm vaak wel even mee naar beneden, dan krijgt hij nog wat water te drinken en na een half uurtje proberen we het opnieuw, meestal valt hij dan wel in slaap. Vanaf het beginnen met huilen tot echt slapen duurt hier overigens nooit langer dan 30 minuten, vaak na 5 minuten wordt hij al rustiger en dan worden de tussenpozen steeds langer.
Oooh, ik moet er trouwens nog wel bij zeggen, dat laten huilen is vaak 1 of 2 avonden nodig, de daarop volgende avonden gaat hij gewoon weer rustig slapen. Totdat het na 1-2 weken weer begint.
Bizar he dat het steeds terug lijkt te komen Hier ook gaat het een tijd goed en dan ineens is het weer zover
Die fase hebben wij een tijdje geleden gehad. Hier was alleen het enge dat wij dachten dat er 'iemand' op haar kamer was aangezien ze krijsend wakker werd en steeds naar hetzelfde punt zwaaide en hajje zei. Maar gelukkig na 2 weken was deze fase weer voorbij en sliep ze van de een op andere dag weer door. Ik haalde haar er se eerste keer even uit. Even wat drinken en dan weer in bed. Dan huilde ze nog ff ooit langer ooit korter. Uiteindelijk heb ik ook een nachtlampje gehaald waardoor er altijd licht is als ze wakker word. Heeft hier erg geholpen. Succes
Hier was het idd ook makkelijk inslapen, maar na een uur begon de ellende. Dit herhaalde zich uiteindelijk op het laatst wel 5 tot 6 keer. Ook midden in de nacht. Mijn man had het gauw door maar mama dacht maar iedere keer dat er iets was (tandjes,verlatingsangst, honger ) overigens tot grote ergernis van mijn man. Na 6 maanden (JA 6 Maanden) was ik het zat. Ik dacht nu consequent zijn anders krijg je nooit meer je avonden nachten terug! 2 avonden nachten waren HEL!! ( eerlijk is eerlijk, geen 1 moeder kan zijn kind horen huilen) Na die 2 avonden ging het steeds makkelijker en werd het huilen minder en korter. Nu heb ik een super makkelijke dochter die om 19 u erin gaat en vrolijk om 7.30 wakker word 😊
Wat fijn al die verhalen er zijn dus wel mama's bekend hiermee, Bedankt meiden. Ik heb haar laten huilen 3 kwartier elke 5 minuten weer ingestopt ai over haar bolletje en weer weg. Toen sliep ze uur terug weer wakker 2 x heen geweest om haar goed te leggen en duim duim ze slaapt! Ik hoop dat het help het lijk wel zo! Ik hou jullie op de hoogte
Ze heeft vanavond 10 minuten gehuild! Yes het begint te werken. Het was zelfs meer mopperen dan huilen! Ben benieuwd hoe de avond gaat.
Wat fijn dat het zo goed gaat! Het laten huilen is even lastig inderdaad, maar over het algemeen zie je na 1-2 dagen wel verbetering, anders grote kans dat er meer aan de hand is. En ik vind dat even huilen/ mopperen voor het slapen gaan ook wel mag, ze hebben ook even nodig om de dag te verwerken of hun draai in bed te vinden. Hoop dat dit de oplossing is voor jullie!
Bedankt voor je berichtje olifant. Gisteravond hebben we haar niet meer gehoord. En vanavond heeft ze echt maar 2 minuten gehuild. Echt zo blij dat het gewerkt heeft.