huisapotheek

Discussie in 'Verzorging' gestart door marzwanger, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marzwanger

30 okt 2013
    45
    10
    8
    Vrouw
    spijkenisse
    Hoi allemaal, wat hebben jullie allemaal extra in huis sinds de baby geboren is? Ik kwam er vandaag achter dat ik bijvoorbeeld nog geen zetpilletjes in huis had... zijn er nog meer dingen die handig zijn om vast in huis te halen?

2. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Flesje alcohol voor ontsmetten van bijv thermometer. Verder niets. Is er iets aan de hand is de nacht apotheek om de hoek.

3. marzwanger

30 okt 2013
    45
    10
    8
    Vrouw
    spijkenisse
    Dat heb ik idd wel in huis en nu dus ook de zetpillen gehaald... maar verder dus niets nodig? thx voor je reactie!

4. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    zetpillen en neusspray (zoutoplossing) heb ik standaard in huis, verder kan ik het zo niet bedenken.

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Zetpillen, neusspray (zout), vallen en stoten creme, zonnebrand.

Als je kindje wat ouder word druppeltjes voor op t tandvlees als er tandjes doorkomen.

Flesje vitamine d

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben behalve kinderpijnstillers ook vallen en stoten crème. Maar die heb ik echt nog nooit gebruikt. En in jouw geval waarschijnlijk voorlopig nog niet nodig. Ik ken moeders die er wel bij zweren, dus misschien dat je het in je achterhoofd kunt houden om aan te schaffen.
    Verder hadden we bij de oudste luuf en neusspray, omdat hij zo vaak verkouden was. Maar die zijn nu al over datum en voor de jongste niet in huis gehaald want hij heeft het tot nu toe niet nodig gehad. En ik vind dat ook geen dingen die rampzalig zijn als je die niet gelijk kunt gebruiken. Kan een dag of desnoods twee dagen kater ook nog wel, als het niet al over is.

En dat is het wel zo'n beetje wat onze huisapotheek betreft. Als je het echt goed wilt doen is het -zeker 's zomers- ook niet verkeerd om op een gegeven moment ORS in huis te halen. Maar voorlopig zou je dat echt alleen op advies van een huisarts moeten gebruiken en niet op eigen initiatief, dus dan kun je het natuurlijk ook altijd alsnog bij de apotheek (laten) halen.

Oh ja: we hebben (natuurlijk) wel pleisters (ook kinderpleisters), wat ander verbandmiddelen, tekentang, insectenbetenzuiger, pincet e.d. Maar die hadden we sowieso al. Als je dat soort dingen niet hebt, zou ik ze wel een keer aanschaffen. Kinderen hebben wat vaker (kleine) ongelukjes dan volwassenen. En als je het niet al standaard in huis hebt, zorg dan over een paar jaar dat je altijd azijn in huis hebt voor brandnetels.

7. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    ah....de vallen en stoten gel heb ik ook nog liggen. Veel dingen zijn al zo standaard dat ik het bijna vergeet. En toen het bijna tijd werd voor tandjes heb ik chamodent gehaald. De jongste was alleen erg laat vergeleken met de oudste :(

8. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Als je bv gaat geven alvast vitamine D en K in huis halen. Dit moest mijn man op de laatste dag van de kraamweek nog gaan halen, toen we er mee moesten starten.
    Ik wist wel dat ik dat moest gaan geven, maar nooit zover gedacht dat al in huis te halen.

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

Euhm...
    - Vitamine D en K (vit. K gebruiken we niet meer)
    - Zetpillen (60, 120 en 240 mg, maar 240 gebruiken we nog niet)
    - Prrrikweg (VSM)
    - ORS
    - Bepanthen / Sudocrem
    - Neusspray (speciaal voor baby's en kinderen)
    - Zonnebrandcreme SPF 50 (Hema)
    - Cinababy (maar dat gebruiken we sinds onze zoon 10-12 weken was al niet meer)

Deel Deze Pagina