Ons mannetje van nu 9 dagen oud heeft toch wel wat moeite met het drinken van zijn fles. Ik bied hem standaard 90cc aan, waarvan hij er verschillende hoeveelheden van drinkt. het schema van bijvoorbeeld vandaag is; 23.30 90cc 02.00 40cc 04.30 60cc 07.30 50cc 11.00 70cc 13.30 40cc 17.30 100cc 21.30 45cc Ondanks dat hij nog erg jong is word ik er wel moedeloos van, zo ben ik soms wel een uur bezig om hem zoveel mogelijk te laten drinken, wakker te houden, waarna hij dan uiteindelijk pas 50cc heeft gedronken. Hij valt vaak na 10minuten drinken in slaap en daarna wil hij ook echt de fles niet meer. Ik praat zoveel mogelijk tegen hem om hem wakker te houden, laat hem tussentijds boeren, geef hem tussendoor een schone luier maar ik heb het gevoel dat zodra hij een bodem in zijn buikje heeft dat hij het wel weer prima vind. Daarnaast heb ik er nachten bij dat hij elke 2 uur de fles wil en dan soms maar 30cc wil drinken. Ik probeer dan nog zo lang mogelijk om hem iets aan te bieden, maar vaak lukt dit niet. Als ik uiteindelijk weer in bed lig krijgt hij weer honger, en begint het verhaal opnieuw. Mijn vraag, krijgt hij überhaupt wel genoeg binnen op deze manier?? En hoe kan ik hem toch de fles leeg laten drinken, of wakker houden? Of zal dit echt zijn omdat hij nog zo jong is? Ik maak me best wel zorgen of hij wel genoeg binnen krijgt zo.
Beste Kloontje, Met jonge kindjes is het vaak nog even zoeken. Er is nog geen ritme. Omdat hij zijn flesjes niet helemaal opdrinkt lijkt het wel of het geen honger is. Heb jij al geprobeerd om hem een speentje aan te bieden. Veel jonge baby's hebben zuigbehoefte. Je zou ook naar een schema kunnen gaan van 7 flesjes, omdat hij toch moeite heeft met zijn flesjes drinken gaat het misschien beter als jij hem 7 flesjes aanbiedt in plaats van 8 flesjes. Groet, Anne