De topictitel zegt het al. Wel of geen helm is mijn vraag en wat is je afweging. Oh en welke helm heb je?
Hier wel een helm met fietsen. Je zal maar vallen of omver gereden worden ... De tante van mn schoonmoeder is in aug 2012 (kort voor geboorte dochter) van dr fiets gevallen met dr hoofd op een stoeprand en is overleden. Heb de helmpjes bij de fietsenmaker vandaan. Weet niet welk merk precies.
Stom! Ik in baby en dreumes maar zoeken naar mijn topic. Dacht al dat er iets mis gegaan was. Totdat ik me bedacht dat hij hier stond @Abri: Mag ik vragen waarom je geen helmpjes gebruikt?
Hier sinds deze winter een helmpje ook achterop de fiets. Omdat ik vorig jaar gevallen ben ( was onvoorspelbaar glad ineens) en heb toen ondervonden hoe snel zoiets kan gaan. Een kindje mee op de fiets kan zich al helemaal niet afweren.
Goed topic, aangezien met fietshelmpjes nog meer ernstig leed voorkomen kan worden dan met achterwaartse autostoelen. Ik ken een neuroloog die al het hersenletsel bij fietsongelukken van kinderen bijna niet meer aan kan zien. Er overlijden jaarlijks 30 kinderen door een fietsongeluk, en nog meer raken blijvend geestelijk/ lichamelijk gehandicapt. Van de ongelukken betreft 60% hoofd/hersenletsel, dus ja, als mijn kind op de fiets mee mag krijgt ze zeker een helmpje op. Ook als ze daarna zelf gaat fietsen. Welk helmpje, eentje die goed past en betaalbaar is
Mijn dochter heeft trouwens een helmpje van Polisport. Dit was 1 van de weinige helmpjes de klein genoeg kon. Ik heb hem bij een fietskraam op de markt gekocht, in de winkel was weinig keuze!