Hoi allemaal, Mijn dochtertje sliep altijd goed door tot ongeveer 7.00 uur, maar sinds een paar weken is ze steeds heel vroeg wakker. 5.30 - 6.00 uur zoiets. Ze is dan klaarwakker, maar volgens mij nog wel moe, maar kan niet meer in slaap komen. Als ik haar kamer binnenkom is ze heel blij. Ze huilt niet of zo. Soms krijg ik haar nog wel in slaap voor 3 kwartiertjes, maar meestal niet. Ze drinkt de fles wel op, maar ze is niet super hongerig of zo. Ik heb haar geprobeerd een groentehapje te geven, maar die duwt ze er weer uit met haar tong. Ze krijg 5 x 180 cc flessen, laatste om 23.00 uur. Er is verder niks veranderd. Rijstebloem heb ik ook al eens geprobeerd, maar hielp niet. Moet ik soms overstappen naar 4 x 210 flessen? Heeft iemand nog tips of ook zoiets meegemaakt? Heb gelezen dat het een fase is, maar hij gaat maar niet voorbij en duurt nu al wel 4 weken ongeveer. Alvast bedankt!
Wij zijn net overgestapt naar 4x210 omdat we haar eerst om 23:00 toch wakker moesten maken voor een nieuwe luier. Nu met kruidvat maat 3 blijft ze droog en vonden we t zonde om haar uit dr slaap te halen en slaapt ze (op een kuchje en een kraai na) door tot +-08:00. Als je kleine diep in slaap is bij de laatste fles net als die van ons zou je t kunnen proberen, ik zou bij voorkeur uitproberen aan t begin van t weekend want je hebt t risico dat je kleine toch die fles nog wilt en dan ineens om 03:00 komt.
Misschien niet erg gezellig wat ik nu ga zeggen maar onze dochter heeft dit ook gehad tot de leeftijd van nu 20 maand. Sliep daarvoor ook tot 7 en zo ineens half 6/6 uur. Ze huilde ook nooit en kregen haar ook amper nog in slaap. Bleef altijd wel liggen kletsen enz tot half 7/ 7 uur. Want vertikte het om om half 6 beneden te zitten. Geen tips verder. Tis alleen erg vermoeiend en frustrerend!! Nu is het soms weer 7 uur. Is voor ons uitslapen
Voor de flessen heb ik geen goede raad want ik geef BV. Maar als ze om 23u echt slaap zou ik haar niet meer wakker maken. Wij hebben onze dochter nooit wakker gemaakt rond die tijd. Wel weet ik dat dit mentale sprongetje 3-4 weken duurt dus dat kan kloppen! Onze dochter is nu 5 maand en is er net doorheen.