zoontje komt overdag om de 3 uur. ik heb echter te weinig voeding doordat ik flink ziek ben geweest. nu las ik als tip om een uur na elke voeding een beetje te kolven. dat doe ik nu 2x per dag en kolf dan 50 ml extra. ik merk dan echter dat als hij 2 uur later komt hij ontevreden is en te weinig binnenkrijgt. ik warm dan steeds de 50 ml van een uur daarvoor op en geef hem dit na. Is dit de methode?
Ik zou het toch iets anders aanpakken. Ik zou idd een uur na de laatste voeding gaan kolven, maar die melk niet later geven. Op het moment dat je die gekolfde melk zou geven, zou ik opnieuw aanleggen. Dan stimuleer je de borst echt. De gekolfde melk zou ik lekker invriezen voor een voorraadje.
ik heb met 7 maanden een dipje gehad. ik was helemaal leeg en plat en mijn kindje heel onrustige en ontevreden en dan waarschijnlijk ook net een regeldagje en ben toen (een heel weekend) met mijn meisje veel in bed gaan liggen en steeds aanleggen (elk uur even aanleggen) dan krijgt je baby zoiezo alles binnen en het sabbelen zorgt ervoor dat je de volgende keer extra melk aan maak. ik legde snachts ook meer aan en liet mijn kindje die nacht in mijn bed slapen zodat ik steeds kon aanbieden. mijn man sliep die nacht in het logeer bed. was even gedoe en was ook vermoeiend, maar het resultaat super. na 2 dagen had ik weer borsten met melk zoals net na de geboorte! als ik denk: hmm het is wat minder dan doe ik een dagje vaak aanleggen en dan is het de volgende dag weer op peil. maar die drie dagen en nachten methode was alleen nodig toen ik die extreme dip had.