winter of zomerslaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lady89, 7 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lady89

lady89 Actief lid

1 feb 2013
    472
    118
    43
    gelderland
    hallo,

wat heeft julie kind nu aan in bed?zomer of winterslaapzak
    en wat er onder?
    mometeel is het op z n kamertje rond de 20 graden,nieuwbouw,
    en hi heeft z n winterslaapzak nu aan met alleen romper langer mouw,ook in de winteraan gehad,want hij is warmbloedig,nu weet ik eff nie wat hij aan moet s nachts,omdat ik het gevoel heb dat hij het te warm heeft,volgende week zowie zo zomerslaakzak aan ,omdat het warmer word,maar vind zo kil lijken z on dun ding,hij heeft trouwens geen dekentjes,

en wanneer zou k de overstap naar n deken weer kunnen proberen,enslaapzak weg kunnen laten,hij ligt al wat rustige,hij is 16mdn

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier precies hetzelfde: winterslaapzak zonder mouwen met romper lange mouw. Verder niks. Nu net 19 graden, dat loopt nog tot 18 terug vannacht. Ik vind een zomerslaapzak dus ook nog dun, ook als er een pyjamaatje onder zit. Ik lig zelf ook nog onder het dons ;).

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    20 graden is echt zo'n twijfeltemperatuur.
    Hier is het boven nu 19 graden maar snachts koelt het vaak nog 2 graden af.
    Afgelopen week was het een keer 22 graden dan doe ik een zomerslaapzak aan, maar dat was wel overdag.

Je kunt natuurlijk varieren in wat je eronder aan doet. Dikke pyjama met zomerslaapzak is hetzelfde als alleen een romper in een winterslaapzak maar ik denk wel dat het laatste comfortabeler slaapt voor je kindje.

Mijn zoontje is bijna 7 mnd en slaap nu met mouwloze romper, katoenen pyjama, geen sokjes in een winterslaapzak. Overdag trek ik zn broekje ook wel eens uit, maar voor een lange nacht vind ik dat net weer te koud.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Winterslaapzak met romper spaghettibandjes en katoenen pyjama.
    Wij liggen ook nog onder een dekbed...
    Bij het middagslaapje als het nog warmer is overdag dan dunne slaapzak.

5. lady89

lady89 Actief lid

1 feb 2013
    472
    118
    43
    gelderland
    bedankt dames,ja mijn zoon heeft nu ook nog een winterslaapzak aan!overdags n zomerslaapzak vanaf morgen ,en volgende week toch maar zomerslaapzak aan doen,

6. lady89

lady89 Actief lid

1 feb 2013
    472
    118
    43
    gelderland
    Ben weer aan twijfelen zomer of winter slaapzak?het is nu 23 gr.en gister zeer te hin al

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#7 MMarianne, 8 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2015
    Rond deze tijd had ie een tussendoor slaapzak, dunner dan een winterslaapzak maar ff dikker dan een echte zomerslaapzak...zomerslaapzak van de wibra meen ik. Daaronder een rompertje lange mouw. Zoontje is ook warmbloedig, heeft bijvoorbeeld nooit een pyjama aan gehad in een slaapzak en de mouwen van de slaapzak zijn ook nooit nodig geweest. Toen ie overging naar een peuterbed is de slaapzak uit gegaan en zijn we overgegaan op een dekbed, dat was een paar weken na z'n tweede verjaardag.

8. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ligt zoonlief al een tijdje in een zomerslaapzak. Wel met een romper lange mouw en een pyjama truitje met lange broek. Zon schijnt de hele dag op zijn kamer, dus daar is het altijd wat warmer. Al moet ik zeggen dat hij het ook niet koud heeft als hij een nacht bij ons slaapt. En wij slapen altijd met het raam open en bij ons schijnt geen zon naar binnen.

Als het warmer wordt zal eerst zijn pyjamabroek uitgaan, daarna het truitje. Maar daarvoor is het nu nog te koud.

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Momenteel nog een winterslaapzak, wel zonder mouwen, rompertje en pyjama met beiden lange mouw, in de ochtend voelt hij lekker warm maar niet te warm, op de slaapkamer is het circa 19 graden.

10. lady89

lady89 Actief lid

1 feb 2013
    472
    118
    43
    gelderland
    Hiheb net nog gekeken ik had hem n domper lange mouw met pyjama broekje aan gedaan.met zomerslaapzak.maar hij zweet let gelijk het bedje uit.haartjes waren bezweet.nu maar broekje uit getrokke .

11. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Als het op zijn slaapkamertje 20 graden is, leg ik hem alleen in een romper (lange mouwen) in bed.
    Als ik hem meer aandoe, wordt hij 's nachts wakker en slaapt hij onrustig.
    Hij heeft wel nog een dekbedje op liggen trouwens.

12. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    zomerslaapzak met lange mouwen romper en dekentje. of zomerslaapzak met korte mouwen romper en pyjamatruitje en deken.

13. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Hier ook nog een winterslaapzak zonder mouwen, romper korte mouw en een pyjamajasje. Geen broek, dat is te warm.
    Overdag, als de zon op het huis staat, heeft ze een dunnere slaapzak aan.

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ergo pouch 1 tog echt GE-WEL-DIG kam niet vaak genoeg zeggen.
    Nooit meer te warm, te koud of klam ideaal.
    Kost wat maar elke cent waard

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
  16. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Herfstslaapzak van Puckababy en een romper met korte mouwen.
    Overdag t-shirt en zomerslaapzak zonder mouwen.

17. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Romper korte mouw, pyjama broek en pyjama shirt lange mouwen.
    En dan in het zomer gedeelte van de puckababy 4 seizoenen slaapzak.

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Winterslaapzak met lange mouwen en verder alleen rompertje aan

19. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Romper korte mouw, pyjamabloesje met lange mouwen, zomerslaapzak zonder mouwen en een warm dekentje
    Ongeveer 20 graden op kamer

20. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    zomerslaapzak, romper met korte of zonder mouw en een pyjama, eventueel nog een dekentje tot haar middel.

Deel Deze Pagina