tandjes en kiezen..??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cherryl, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Hallo dames,

Mijn jongste dochter is nu bijna anderhalf en heeft onder 2 tandjes, boven 3 tandjes en 2 kiezen!!
    Is het niet erg raar dat een kindje pas 5 tandjes heeft maar wel al 2 kiezen? Misschien beetje domme vraag, maar ik heb er nog nooit van gehoord! Ben nu soms een beetje bang dat haar tandjes of niet door kunnen komen, of dat ze er gewoon niet zitten??

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik zou het niet durven zeggen. Bij Jesse komen ze allemaal 'volgens het boekje door. Hij heeft nu acht tanden (4 boven, 4 onder), 4 kiezen (2 boven, 2 onder) en zijn hoektanden zijn nu aan het doorkomen.
    Ik zou het de volgende keer als je op het cb komt eens vragen.

3. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Hier boven 4 tandjes, onder 3, en nu komen er boven 2 kiesjes door...

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ons mannetje heeft 2 tandjes onder en nu komen er boven 2 door. En vorige maand op het cb voelde ze al dat er ook kiezen aan zitten te komen (nu nog niks te zien overigens) ze heeft niet gezegd dat dat eigenlijk niet goed was.. Ik neem aan dat de overige tandjes vanzelf wel n keer komen, ik kan me daar nogal niet druk om maken hoor, zal best goed komen.

Als je je echt zorgen maakt zou ik het cb even bellen of langs gaan als je binnenkort weer moet..

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier kreeg ze eerst de 2 tandjes midden onder, toen 4 boven, daarna nog 2 beneden. Gevolgd door 2 kiezen onder en 2 kiezen boven, 2 hoektandjes onder, en 1 hoektandje boven (we zitten te wachten op de volgende).
    Hier allemaal keurig volgens het boekje, en vooral in het begin steeds met een paar dagen tussen 2 tandjes, dan weer een paar weken, en dan weer 2 tandjes in 1 week.

Is volgens mij geen vaste volgorde, al gaat 't hier ook niet helemaal op dat het kind hetzelfde patroon zou volgen als 1 van de ouders.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier duurt het lang voor de hoektanden doorkomen... verder is haar gebitje compleet... Bij twijfel zou ik gewoon eens aan de tandarts vragen als je daar toch bent.

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft ook een hele rare volgorde maar we zijn bijna klaar gelukkig..

8. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!
    Ik weet dat het bij iedereen anders loopt, maar vind het zo vreemd :) had er nog nooit van gehoord! Er is ook nog helemaal niets zicht/voelbaar voor een volgend tandje? Maar het volgende kiesje kan ik wel al voelen onderin..
    Het zal vast wel los lopen, maar hoopte dat er meer moeders waren die zeiden owww, dat is niet vreemd hihi.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook 'volgens het boekje'... twee onder, twee boven, nog twee onder erbij en daarna twee boven, vier kiezen tegelijk en in de afgelopen weken zijn de vier hoektandjes tegelijk doorgekomen...
    Nog vier kiezen te gaan dus.

Maar ieder kindje volgt z'n eigen schema, althans, er wordt zelfs gezegd het zelfde schema als papa of mama! Dus misschien even nagaan, als dat toendertijd is bijgehouden, hoe de tanden bij jullie door kwamen??
    Bij de twee zoontjes van mijn neef kwamen bij allebei rond 4 maanden eerst de twee bovenste hoektandjes!! Echt grappig, van die kleine dracula's!!

Deel Deze Pagina