Mijn zoontje van 4.5 maand is sinds 3 weken verkouden en hoest regelmatig. Vooral smorgens hoest hij maar hij hoest niet door. Het slijm zit wel los, dat hoor je duidelijk, maar omdat hij niet doorhoest blijft het zitten. Omdat hij nog geen 6 maanden is mag hij geen medicijn hebben dus vroeg ik me af of er iets is wat ik wel kan doen om het hoesten te verminderen. Een oma-weet-raad tip ofzo. We douchen wel eens met hem maar dat helpt alleen om zijn neus open te houden. Andere tips?
Je kan een potje Dampo kopen en daarvan een beetje in de badkamer zetten en de douche laten stromen voor de stoom. Dat is goed voor de luchtwegen. Ook zal ik het matrasje iets omhoog zetten aan het hoofdeinde, zo kan hij makkelijker ademen. Met wat boeken onder de pootjes van het hoofdeinde deden wij. Ook mag hij wel tijmsiroop, dit verzacht de keel. Hebben wij ook gebruikt in het begin Mijn zoontje heeft het RS virus gehad toen hij 1 wee oud was heeft hij 1 week in he ziekenhuis gelegen gelijk na de kraamweek dus houd het zeker in de gaten, dat het zich niet verder gaat ontwikkelen want mijn huisarts zei dat het niet om het rsvirus ging maar dat was het dus wel en kleintjes kunnen daar best wel wat aan overhouden.
Hier heeft dl weken gehoest... Wat je zegt je hoort het slijm zitten. Wij zetten voor het slapen gaan een pannetje gekookt water met een theelepel Luuf Baby erin op de slaapkamer. Otrivin neusspray helpt ook wel wat en idd wat hierboven al gezegd is... het bedje wat verhogen. Je zou ook wat water na de voeding kunnen geven. Door melk komt er nog meer slijm en zo kan je het wat wegspoelen. Hier bieden we het een aantal keer aan, meestal na de voeding en voor/na het slapen, en merk toch dat ze graag wilt drinken. Keel kan natuurlijk ook wat droog aanvoelen door het vele hoesten
Pas wel op met Luuf of Dampo hoor. Het is bedoelt voor babies vanaf 6 maanden. Voor zo'n kleintje is dat hartstikke scherp. Mijn dochter is zelf net hersteld van een flinke griep, zat ook vol met slijm wat ze er ook uit hoestte en dan ontzettend benauwd werd.
Hier nog een snipverkouden hoestend mannetje (leuke nachten ook weer! ) Luuf en Dampo inderdaad mee oppassen. Wij stomen inderdaad (douchen), zo'n snotzuiger, otrivin baby neusspray, bedje staat schuin en ik denk wellicht nog een ui in zijn kamer (al vind ik dat echt vies dus ik moet even kijken Hoesten zelf kan je niet zoveel mee op dit moment denk ik. Wel even in de gaten houden!
Een gesneden ui onder het bedje leggen (helpt hier goed) Ook kreeg ik bij de apotheek het advies voor neuspipetjes,weet alleen niet of ze die op deze leeftijd al mogen maar die zorgen ervoor dat het dieper in de holtes terecht komt,toen ik ze gebruikte was mijn dochter 8 maanden en binnen 2 dagen was de verkoudheid en ook het hoesten weg,succes
Zn neus is eigenlijk het probleem niet zo. Daar loopt soms wat snot uit wat ik er makkelijk uit kan halen en droge stukjes pulk ik er ook zo uit. Het is meer het hoesten. Hij hoest niet door waardoor het slijm niet echt los komt. Weet niet of dat goed is dat hij daar weken mee loopt.
Ik zou toch even naar de ka gaan. Met hoesten ben ik altijd erg voorzichtig, zeker sinds ze plots RSV bleek te hebben.
HA gebeld. Die adviseerde me de apotheek te vragen of ze iets hebben wat hij mag hebben en mag hem tijmsiroop geven. Eens kijken of dat verlichting kan geven.