Baby 4,5 maand huilt ineens heel veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nienepien91, 15 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienepien91

    Nienepien91 Nieuw lid

    15 mei 2022
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hey allemaal,

    Ik heb een vraagje. Mijn baby is nu bijna 19 weken (4,5 maand) en ze is altijd super rustig en huilde heel weinig, alleen als ze echt honger had of heel erg moe.

    Sinds een week huilt ze steeds vaker uit het niets, ook terwijl ze slaapt gaat ze ineens krijsen. Ik snap er niks van.

    kunnen dit al tandjes zijn waar ze last van heeft of misschien iets anders?

    hebben meer mensen hier last van gehad? Ik vind het zo zielig, ze wil vaak wel bij mij liggen slapen, maar dat gaat nou eenmaal niet altijd.
     
  2. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Tandjes kan maar er zijn zoveel dingen die het kunnen zijn.

    Ben je met ander eten begonnen? Dat ze krampjes heeft?

    Is het vooral met liggen dan kunnen het ook der oortjes zijn.

    Als je het niet vertrouwd zou ik even langs de ha gaan of langs het cb.

    Sterkte is zo niet fijn als ze huilen en je weet niet waarom.
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Kan makkelijk tandjes zijn, ookal voel je nog geen ribbels of bulten het kaakje kan ook aan het zetten zijn en dat schijnt een rotgevoel te wezen. Persoonlijk vind ik alles in mondgebied horror.

    Je kan kjken of dentinox of chamodent helpt. Lost dat t op dan weet je dat t tandjes zijn. Let wel even op wanneer je dat geeft v.s. voeding. Omdat t verdoofd hebben ze niet de volledige controle. Zoontje heeft behoorlijk pittige reflux dus zijn we helemaal terughoudend ermee (en beperken t al tot chamodent).

    Krampen zagen en zien we hier altijd heftig beenwerk. Reflux eigenlijk steevast overstrekken (naast hikken, slikken, hoesten en her en der een golf melk). Bij prikkels jammerend slapen en zn hoofd heen en weer.

    Als meneer last van zn tandjes heeft doet hij gewoon moord en brand gillen, eet nog net zn hand of knuffel nog niet op (honger hebben we dan wel uitgesloten) wil bij ons zijn. Je hoort aan zn stem dan ook wel dat hij echt niet alleen wil zijn en anders zie je t wel aan zn puppyogen.

    Op zich niet vreemd, als je je rot voelt is een geborgen plekkie toch net ff fijner dan ellendig in je uppie zijn. Dan moppert ie wel ff, paar puppy ogen erbij maar slaapt vrij snel. Wegleggen in zn bedje kan ik doorgaans dan wel vergeten, soms hebben we meer geluk na een volgende fles.

    We hebben geen wilde plannen verder die niet kunnen wachten. Dus we gaan er maar in mee en hopen dat t snel over is.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  4. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    939
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    4 maanden is een moeilijke periode voor baby’s. Ze zitten dan in een grote ontwikkeling sprong en kunnen een aantal weken last hebben van de welbekende 3 H’s. Weet niet of je bekend met de sprongetjes ? maar via de app van oei ik groei staat het fijn beschreven en geeft je inzicht in het gedrag wat je kindje laat zien.
     
  5. Nienepien91

    Nienepien91 Nieuw lid

    15 mei 2022
    2
    0
    1
    Vrouw
    Goeie tip, ik wist niet dat er ook een app van was, heb wel het boek
     

Deel Deze Pagina