waarom wel en goevoerde slaapzak en geen dekbedje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mama2011, Oct 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama2011

mama2011 Niet meer actief

hallo,

ik zat met gister af te vragen waarom wel een gevoerde slaapzak maar geen dekbedje?
    ik heb juit het idee dat ze met de slaapzak de warmte minder snel kwijt kunnen dan met een dekbedje omdat de slaapzak helemaal afgesloten is en een dekbedje kunnen ze afschopppen.
    wat is hier nou het verschil van???

2. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Een slaapzak trekken ze ook niet zo makkelijk over het hoofdje heen.. een dekbedje weer wel.

3. adi

adi Niet meer actief

Wij gebruiken nooit mouwen aan de slaapzak, juist vanwege die warmte wat jij zegt.
    En inderdaad, een kindje kruipt niet zo makkelijk in een slaapzak (als je de juiste maat hebt), maar wel onder een dekbed.

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Ik heb voor beide kindjes slaapzak zonder mouwen. De oudste slaapt in slaapzak en onder dekbed, ik heb gwn t gevoel dat t alleen een slaapzak zonder iets over hem heen te koud is.

De jongste van 3mnd heeft ook slaapzak en deken over hen heen die onder t matrasje vastgemaakt zit aan voeteinde en de baby dus ook laag ligt met voeten tegen voeteinde ong zodat ie er niet onder kan kruipen, hier kruipt ie door t bewegen juist naar boven toe dan...

Hier dus altijd slaapzakken en dekbedden.dekentjes tegelijk.

5. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Wij gebruiken soms de mouwtjes omdat ze het dan net ietsje warmer heeft. Maar we doen dan wel het pyjamajasje uit, anders wordt het te warm.

Zonder slaapzakje vind ik het op haar borst en bij de schoudertjes zo koud! Maar, we houden er wel rekening mee mbt het dekentje.

Share This Page