zoontje 16 mnd, kruipt steeds onder dekens vandaan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje is nooit echt een gemakkelijke slaper geweest. Inslapen is lange tijd echt een ramp geweest en ook nu wordt hij nog elke nacht regelmatig wakker. De laatste tijd merk ik dat hij wakker wordt omdat hij onder zijn dekens vandaan kruipt. Nu kan ik ze ook niet echt strak instoppen want dan wriemelt hij net zo lang tot ze een beetje los zitten, om er gedurende nacht uit te kruipen. Hij in wordt dan wakker omdat hij het koud heeft denk ik...
    Nu lijkt mij een slaapzak natuurlijk handiger in dit geval, maar hij is hier niet aan gewend en ook in het verleden heeft dit niet veel uitgehaald. Ik ben bang (is volgens mij een complex geworden voor mij :) ) dat hij er niet aan kan wennen en het slapen weer een grote ramp gaat worden en het loopt nu net een stuk beter.
    Daarnaast is hij vrij groot en vraag ik me af hoe lang hij nog in een slaapzak zal kunnen?
    Misschien moet ik een niet aanstellen en gewoon accepteren dat ik er snachts een paar keer uit moet , maar wie weet heeft iemand een goeie tip?

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik zou toch een slaapzak proberen, er zijn kinderen die er tot 4 jaar in slapen, dus er zijn grote te koop. Anders probeer je het uit met het middagslaapje?
    Verder vind ik niet dat je je aanstelt hoor, zou er ook niet aan moeten denken om er iedere nacht een paar keer uit te moeten.

3. fafa

fafa Niet meer actief

Qua grootte moet het passen, lijkt me. Hema gaat iig tot maat 104. Neem aan dat ie daar nog niet aan zit. En qua wennen. Ja, ik had gisteren hetzelfde, maar dan omgekeerd. Bleef bij mn moeder slapen, en moest licht pakken, omdat ik met 2 kids in de trein al genoeg te sjouwen had, dus geen slaapzak meegenomen. We sliepen samen in mn moeders 2persoonsbed en ik ben wel 3x wakker geworden omdat DL -naar mijn idee- de dekens niet snapte. Voelt natuurlijk heel anders ja.
    Maar als ik jou was zou ik het toch nog een keer proberen. Wil het echt niet, kun je altijd weer terug naar dekens.

4. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier om die reden een winterslaapzak met mouwen. Heb er 1 vd prenatal lengte 110. Die van 90 past ook nog net. ( kledingmaat is 86/92) Evt met lakentje eroverheen voor het gevoel.
    In het voorjaar en najaar een zomerslaapzak met mouwen.

5. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Thanks voor jullie reacties! Uitproberen met middagslaapje is inderdaad een goed idee. Leggen jullie naast de slaapzak dan nog een dekentje/lakentje op?
    Mijn zoon is aan de grote kant (zacht uitgedrukt :) ). Hij zit in kledingmaat 92/98. Vanaf dat ik bang ben dat hij niet lang in de slaapzakken kan.

6. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier verder niks erover heen. Slaapzak is dik genoeg en hij bleef daar toch niet onder liggen.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier ook gewoon slaapzakken; en dan een dekentje erover heen zodat ze zich toch nog geborgen voelen :)
    Er zijn echt wel grotere slaapzakken te koop.

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Mijn dochter heeft maat 92 en slaapt vanaf een halfjaar oud in een slaapzak. Eerst ook met een dekentje, maar daar kroop ze onderweg. Omdat ze dan weer dwars en dan weer op het voeteneind lag, hebben we het dekentje weggelaten en dikkere slaapzak gekocht. Ze slaapt niet zonder slaapzak.

9. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje slaapt alleen in z'n slaapzak. Dekens en lakens gaan hier niet werken.

10. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
  11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ze zijn inderdaad nu in de aanbieding bij prenatal. En de maat 110 past nog wel even. Is volgens mij tot een jaar of 3.

12. Humava

Humava Niet meer actief

Hier ook allebei in een slaapzakje. Dl slaapt al sinds ze is gaan draaien door het bed zonder extra dekentje. Zl slaapt in een slaapzakje en nog een dekentje.

Deel Deze Pagina