Ik zit te denken om een Trofast kast aan te schaffen van de IKEA voor in de woonkamer om het speelgoed op te bergen, maar heb een paar vraagjes. - Klopt het dat de witte minder stevig zijn (plastic rails in plaats van groeven) dan de grenen versie? - Welke bakken vinden jullie handig? De kleine enkele (groen/wit), de middelste (rood/wit/roze), of van die grote blauwe? - Hebben jullie de trapvorm of die rechte vorm van het tweede plaatje en waarom? - Vinden jullie de deksels erop handig/mooier? Ik ben benieuwd, alvast bedankt! Wat voorbeeldjes:
Wij hebben zo'n 5 jaar nu het grenen trapmodel en heb meer bakken dan dat er in past. We hebben verschillende maten bakken en afhankelijk van het speelgoed pakken we een grote, middel of kleine bak. Ben laatst nog weer aan het opruimen geweest en heb een 2x rode bak "geruild" voor een groene en blauwe bak. We wisselen nog wel eens. (kleur)boeken enzo passen beter in een groene bak dan in een rode door het gewicht. Of de witte rails beter zijn dan de groeven, daar heb ik geen ervaring mee. Hier leunen ze nog wel eens op een bak en dan gaat vooral de voorkant uit de groef, maar die zet je heel makkelijk weer terug. Tot nu toe nog geen bakken kapot. Deksels heb ik wel maar gebruik ik eigenlijk niet. Aangezien het speelgoed dagelijks gebruikt wordt zijn de deksels overbodig.
Wij hebben nu een jaar een trapmodel, we hebben de zwarte versie, vonden dat mooier en hebben zwarte en witte bakken met deksels. We hebben alleen de kleine en middel bakken. We zijn erg tevreden over de kast, we zetten telkens een bak op de grond en met dat speelgoed kan dochter spelen. Vind zelf in de kast de deksels mooier staan. Denk dat als de box uit de woonkamer gaat we er nog een kast bijnemen.