Hallo dames. Ik heb een dochter van 7 mnd. In t weekend ineens hoge koorts. 40 graden. Ze is nog nooit ziek geweest. Koorts bleef 2 dagen op 40 graden en maandag was ie weer gezakt naar 37.7. Ze leek ook aan de betere hand. Sinds gisteravond weer flink aan het mopperen en slecht slapen. En jahoor vandaag onder de uitslag op buik en rug. Nu denk ik dus dat het de 6e ziekte is. Ze is echt flink mopperig. Alleen aan de borst is ze rustig. Dus ik leg haar veel aan. Gelukkig drinkt ze dus gewoon goed. Vast voedsel bied ik op t moment niet echt aan. Maarja mijn vraag. Wat kan ik nog meer doen. Ze is niet te troosten. Alleen aan de borst. Iemand ervaring hoe ik het haar makkelijker kan maken of wat ik nog kan doen?
Je kan evt pcm geven als je denkt dat ze echt pijn heeft. Is ze af te leiden? Je kunt gewoon een stukje gaan lopen oid. Kijk wat ze wel en niet wil, verder is het gewoon afwachten tot ze beter word. Beterschap!
Zou inderdaad de 6e ziekte kunnen zijn. Jullie zullen er doorheen moeten, er is niet veel dat je kunt doen. Mijn dochter had best jeuk op haar hoofdje van de uitslag en daar hebben we op advies van de huisarts koelzalf op gesmeerd, maar verder was het af en toe een pcm en gewoon uitzieken. Gelukkig duurt de 6e ziekte niet lang, hoor, als de koorts achter de rug is heb je het ergste eigenlijk wel gehad. Sterkte ermee!