Mijn zoontje van 6 weken weegt nu iets meer dan 4 kilo en krijgt op een dag meestal 6 flessen van 135 cc en soms redt ie het met 5 flessen van 135cc. Ik heb alleen het idee dat ie (soms, niet na elke fles) toch nog steeds trek heeft na z'n fles, alleen als ik nog meer ga geven wordt t volgens mij echt teveel? Hoeveel kreeg/krijgt jullie kleintje van op deze leeftijd of op dit gewicht en wat vinden jullie, meer geven?
Mijn zoontje kreeg toen 6x 120+4 schepjes. Nu krijgt hij sinds een paar weken 5x 150+5 schepjes. Soms huilt semih ook na zijn voeding maar dan heeft hij nog zuigbehoefte dus geef ik gewoon een speentje en dan is het goed. Maar als jij denkt dat hij echt nog honger heeft kan je misschien ook gewoon 150+5schepjes doen =165cc en dan afgieten tot 150cc.
Onze zoon is bijna zes weken, maar wel een kilo zwaarder. Hij drinkt meestal zeven voedingen per etmaal, als hij een flesje krijgt doe ik hier 100-120 ml in. Het maagje van je baby is nog heel klein en ik zou dus niet nog grotere flessen geven. Zuigbehoefte kan je inderdaad stillen met een pink of speen. Als je de regel van 150 ml per kilo per etmaal bekijkt dan zouden zelfs vijf flesjes voldoende kunnen zijn..
Ik vind 135 cc heel erg veel voor zo'n kleintje. Hier zaten we op 100 en dan 8 voedingen ongeveer. Ik vermoed dat je kindje veel zuigbehoefte heeft
Hij heeft veel zuigbehoefte inderdaad, hij sabbelt zowat heel de dag op zijn speentje. Maar de momenten na zijn voeding waar ik het idee heb dat ie honger heeft wil ie ook geen speen.. Hij doet ongeveer 20 minuten over zijn fles
Ik doelde meer op de hoeveelheid in 1 keer Maar ik weet niet hoeveel fv je mag geven per 24. Dat was 5 jaar geleden. Een liter geloof ik
Ik geef bv, dus net wat anders, maar met 5 maand drinkt hij uit de fles nog steeds max 80-100cc, wat hij uit de borst drinkt weet ik natuurlijk niet. Het advies is overigens wel om vaker kleinere porties aan te bieden dan een paar keer grote. Dus ik zou eerder voor 8x 100 gaan dan 5x 135cc
Ons kleintje is bijna 5 weken en weegt 3800 gram... Gaf 6x110, maar moest (voor iets anders) naar de kinderarts, Zij vertelde mij dat 600ml meer dan voldoende was, en ik 6x90/3 moest gaan geven.... Als jou zoontje 6x135 krijgt, met ongeveer hetzelfde gewicht (daar gaat het om, niet om leeftijd) lijkt me dat dat meer dan voldoende moet zijn.... (Zo niet teveel, ga uit van gem. 150 cc per kilo= 4x150=600 ml Max is 180cc per kilo = 4x180= 720.... Misschien kun je de voeding wat verdikken met wat nutriton? Dan doet hij er wat langer over en raakt ie iets meer verzadigd.....
Onze dochter kreeg op die leeftijd 5 flessen van 135. Maar zij was met de geboorte al 4240 . Met een week of 6 a 7 zijn we over gegaan naar 150/5 (eerst afgieten tot 150 na de schepjes en dan zo rustig opbouwen.) en met een week of 10 naar 180/6 daar zitten we nu nig steeds op.