Hoi, Onze zoon is 4,5 maand oud (weegt 6,5 kg) en sinds een paar dagen hebben we de avond fles van 23.00 eraf omdat we merkten dat hij de ochtend fles niet meer goed opdronk. Na het afbouwen en uiteindelijk weglaten van die laatste fles gaat het goed en hij slaapt door. Maar nu twijfel ik of hij met 4 flessen van 180ml+6 wel voldoende binnen krijgt. Ook krijgt hij 1x groente en 1x fruit hapje (heel weinig nog). Want mijn nichtje van 9 maanden krijgt nog om de 3 uur een fles van 180ml+6 + nog verdeeld over de dag: 2 boterhammen en 1x fruithapje + avondeten. Onze zoon doet het verder goed en komt nog steeds gewoon om de 4 uur. Denken jullie dat het zo goed is?
Wat zijn jullie schema's met ong dezelfde leeftijd en zonder late avond fles? De tijden zijn hier: 7.00-11.00-15.00-18.30/19.00
Dat lijkt mij een prima schema met 4,5 maand! Je nichtje krijgt erg veel flessen, dat lijkt me geen goed referentiepunt.
nja dit dus... Je doet het gewoon goed hoor, volg je kindje Hier 8 maanden en krijgt ook nog veel flessen... 5 en soms zelfs 6 Maarja meneer weigert dan ook gewoon te eten(max 5 hapjes), doet gewoon zijn mond niet open
Als de groei goed gaat en je hebt een tevreden kind, hoef je niks aan schema’s te veranderen. Doe wat werkt voor jouw kind en niet wat een ander doet of wat iemand vindt dat zo zou horen. Ieder kind is anders.
Hier op die leeftijd bij onze jongste eenzelfde schema gehad alleen dan met bv. Maar hij had nog wel ook een nachtvoeding. De oudste dronk hier veel minder. Op die leeftijd met fv dronk ze het zelfde schema alleen dronk ze dr flessen nooit leeg. Ze groeide en ontwikkelde wel goed. Ik zou zeggen: als hij het er goed op doet én goed blijft groeien is het prima toch?