Mijn dochter loopt nu zo'n 7 maanden en valt zó vaak! Ze heeft goede schoenen en pantoffels die goed sluiten met een stroeve onderkant. Is dit bij jullie ook zo? Ze staat overigens gewoon zelf op en mekkert niet (tenzij het zeer doet maar dat is meestal niet zo) Ze is nu trouwens net geen 1,5 jaar
Nee eigenlijk niet. Alleen als hij echt moe is, valt hij wel eens. Of als hij heel druk is en met nieuwe dingen bezig is (zoals nu een soort van huppelen). Maar je meisje is heel vlot met praten toch? Misschien gaat er gewoon wat minder energie en concentratie in het motorische zitten.
Misschien zijn d'r schoenen/pantoffels te stroef of te groot/klein. Toen wij Finn schoenen aan lieten meten vertelde de verkoper dat kinderen vaak te kleine schoenen aan hebben en dat de ouders dit niet merken omdat de voetjes nog zo flexibel zijn. Ze passen schoentjes die twee maten te klein zijn! Ook kan het zijn dat de zolen juist te stroef of te stijf zijn. Misschien voor de zekerheid toch haar voetjes eens goed op laten meten. Die van ons loopt namelijk net los en die struikelt alleen een paar keer als tie z'n schoenen net aan heeft, hij moet dan even wennen aan de manier van lopen.
Onze kleine loopt best goed zonder veel te vallen (valt vooral als ze moe is). Ze is nu 13 maanden en loopt 1.5 maand. Thuis en op het kdv loopt ze wel voornamelijk op blote voeten, dan heeft ze de meeste steun. Als ze buiten op schoenen loopt dan valt ze wel wat sneller, maar staat ze ook weer vrolijk op... Op pantoffels hebben we geprobeerd om te lopen, maar dat kan ze nog niet goed, dan valt ze idd wat sneller.
Even aanvulling op mezelf: thuis loopt hij altijd op sokken. Tegen de kou heb ik sokken gekocht met een zooltje. De sloffen in zijn maat vind ik namelijk niet geschikt voor hem nog (maat 23/24). Buiten valt hij inderdaad wel wat sneller omdat hij niet echt op let waar hij zijn voeten neerzet .