Babyacne

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debby81, 19 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debby81

Debby81 Actief lid

1 aug 2013
    167
    41
    28
    Mijn zoontje is inmiddels 5 maanden en heeft nog steeds veel last van babyacne. Het is even weggeweest maar toen hij ongeveer 3 maanden was is hij ziek geweest (buikgriep met opname in zh en sondevoeding) En sindsdien is het dus weer terug.
    De artsen in het zh en op het cb geven aan dat het acne is maar ik vind het nu wel erg lang duren. Heeft een van jullie hier ervaring mee?
    Het zijn rode puistjes met soms een geel puntje erin zoals een echt jeugdpuistje. Ze zitten voornamelijk op z'n beide wangetjes maar hij heeft er ook een paar kleine aan de zijkanten van zijn voorhoofdje.

2. Debby81

Debby81 Actief lid

1 aug 2013
    167
    41
    28
    Helemaal niemand?

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    het gaat vanzelf weer weg..
    de een heeft er nou eenmaal wat meer/langer last van dan de ander.
    je hoeft er niks op te smeren en vooral niet aan gaan pulken.

4. Debby81

Debby81 Actief lid

1 aug 2013
    167
    41
    28
    Dat doe ik ook niet en ik vind het ook niet storend, ik vraag me alleen af of het vaker voorkomt dat het zo lang blijft duren. Alles wat ik erover op internet vind zegt nl dat het al over had moeten zijn.

5. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Heb je al eens een probiotica geprobeerd?

6. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Je weet zeker dat er geen koemelkallergie in het spel is? Want tegen ons zeiden ze ook steeds babyacne, maar dat bleek echt koemelkallergie te zijn...

7. Debby81

Debby81 Actief lid

1 aug 2013
    167
    41
    28
    Hij heeft een tijdje nutramigen gehad omdat ze hem verdachten van koemelkallergie maar na een tijd mocht ik weer terug naar gewone voeding omdat het geen verschil maakte. Hij lijkt nu geen last te hebben van de gewone melk maar de acne is inderdaad weer teruggekomen ongeveer vanaf dat we met de gewone melk herstart zijn. Op dat moment was hij opgenomen in het ziekenhuis en heeft hij de buikgriep gehad met rode uitslag over zijn hele lijfje, dus die link heb ik niet meer gelegd maar gedacht dat het van het griepvirus kwam. Omdat het een stuk beter gaat dan voorheen en hij beter slaapt en minder huilt heb ikzelf niet meer aan kma gedacht. Zou het toch kunnen dat hij reageert maar er minder pijn van heeft?

8. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Welke Nutramigen gebruikte je? Want je hebt sterk verknipte en volledig koemelkvrije.

Mijn zoontje kreeg eerst Hero Baby Allergy Care. Hij knapte er van op, maar de uitslag bleef. Hij leek er niet heel erg last van te hebben, maar de uitslag ging pas echt weg met Neocate.

Zelf heb ik het ook. Als ik koemelk nuttig, zit ik een dag later onder de eczeem. Daar kan ik prima mee functioneren, maar comfortabel is het niet.

9. Debby81

Debby81 Actief lid

1 aug 2013
    167
    41
    28
    Hij is eerst ook begonnen met Hero allergy care en daarna de koemelkvrije nutramigen. Lgg heette het geloof ik. Hij huilt wel nog veel, vooral 's nachts, maar als hij dan z'n speen weer krijgt slaapt hij weer even verder.

10. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Nutramigen LGG is net als Hero Baby Allergy Care sterk gehydrolyseerd, maar niet volledig koemelkvrij helaas, dus een kindje kan er zelfs dan nog op reageren :(

Heeft hij antibiotica gehad tijdens die buikgriep? Het kan zijn dat zijn spijsvertering een tik heeft gehad, waardoor de balans minder is. Wat fee90 zei, probiotica kan dan helpen :)

11. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik ben blij met dit topic! Mijn zoontje kreeg acne wanneer hij zo'n 2 maanden was, en het wordt steeds erger! Ondertussen krijg ik van sommige mensen zelfs de vraag wat hij heeft en of het besmettelijk is...!?

Het ziet er echt uit als acne, het zijn eerst zwarte puntjes die daarna rode puistjes worden met soms een geel puntje. Ze drogen op, z'n wangetjes worden weer rustig maar ondertussen verschijnen de nieuwe zwarte puntjes al.
    Ze zitten op z'n wangen en kin.

Mijn huisarts en het Cb zeggen dat het wel overgaat maar het zit me echt niet lekker. Hoe zet je een onderzoek in naar voedselallergie/-overgevoeligheid?

12. Debby81

Debby81 Actief lid

1 aug 2013
    167
    41
    28
    Welke probiotica kan ik dan het beste nemen? Heb hier totaal geen verstand van namelijk. Hij heeft geen antibiotica gehad maar 3 dagen nadat het begon zat zijn hele lijfje onder de vuurrode vlekken. Dit is onderzocht bij de dermatoloog en het bleek het syndroom van ahoi te zijn, een vrij zeldzame reactie op een virus dat voornamelijk bij jongetjes en in de wintermaanden voorkomt. Het is onschuldig en gaat vanzelf weer over. Dit is ook gebeurd maar de uitslag op zijn gezichtje is gebleven. Hij heeft hier een paar dagen antihistamine voor gehad maar dit had niet het gewenste resultaat dus daar zijn ze vrij snel weer mee gestopt. Ook heeft hij een tijdje omeprazol gehad omdat hij verborgen reflux heeft/had maar ook daar weer mee moeten stoppen omdat het niet nodig bleek te zijn. Pffff als ik het zo teruglees heeft hij al een hoop meegemaakt in zijn jonge leventje. Als het gewoon acne is dan maak ik me niet druk erover maar ik ben gewoon een beetje bang dat ik iets over het hoofd zie en het toch iets anders blijkt te zijn! Welke nutramigen is dan wel volledig koemelkvrij?

13. Debby81

Debby81 Actief lid

1 aug 2013
    167
    41
    28
    Heb nog even in de kast gekeken maar hij had de nutramigen puramino

Deel Deze Pagina