Grotere speen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door citroen, 28 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Hallo,

Ons dochtertje is morgen 8 weken en krijgt flesvoeding.
    Ze zit sinds kort op 5x150 met 5 schepjes voeding en 1 schepje jbpm.
    Dit schema werkt goed voor haar, 's avonds rond 10 uur / half 11 de laatste fles en dan slaapt ze door tot 8 uur.

Het probleem is dat ze heel erg langzaam drinkt. Ze doet minimaal een half uur over haar fles. Ze drinkt ook heel "lui", soms valt ze wat in slaap of ze sabbelt aan de speen ipv echt zuigen.
    Tijdens de fles moeten we haar altijd heel erg activeren zodat ze goed blijft drinken.

Ze drinkt uit de avent Natural serie en heeft nu de Speen met 3 gaatjes voor 3+ maand.

Zou ik misschien over moeten stappen naar een grotere speen met 4 gaatjes? Die is voor 6+ maand en ze is nog maar 8 weken...

Graag jullie advies.

2. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is ook 8 weken en krijgt sinds 3 wk ook jhbpm. Ging vanaf toen lang over d'r fles doen (30/40 min)
    Nu een grotere speen en netjes 15-25 min.

3. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Door de jbpm is de flesvoeding wat dikker en ik moest altijd regelmatig even rollen zodat het niet klonterde. Ik had een giga hekel aan jbpm! Maar goed, dat was je vraag niet.
    Grotere speen gaat wellicht wat beter. Ik heb tot 9 maanden de speen met 2 gaten gebruikt, omdat ze altijd gulzig dronk.

4. uhuumau

uhuumau Actief lid

28 apr 2014
    152
    0
    0
    Hoi, mijn zus gebruikte ook de avent serie en hij zoontje dronk ook super langzaam.
    Nu ze de smalle difrax-s gebruikt gaat het een stuk sneller (+/- 20min)
    Mijn zoontje dronk te snel en ik gebruikte ook de smalle difrax-s.
    Nu gebruik ik de difrax wide (dus de speen is wijder en groter, maar wel de s)

Ik gebruik ook JBPM en ik schud (niet hevig maar de fles rondjes draaien) regelmatig tussendoor.
    Sowieso vind ik dat aan het eind het nóg dikker word.

Als het echt moeilijk gaat zou ik wel een grotere speen proberen.
    Als het maar niet te snel gaat. Mijn zoontje doet er ook een half uur over maar is daarna gewoon wakker enzo...

5. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Vanmiddag een grotere speen gekocht en het gaat veel beter! :)
    Een kwartier, dus veel beter dan een half uur of langer ;)

Deel Deze Pagina