Enfamil ar 1

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Spidy, 22 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kreeg met de tip van het Cb om dit te gaan gebruiken ipv friso comfort omdat ze daar krampjes van krijgt.

Weet iemand of ze dat ook krijgen van enfamil ?

2. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Van friso comfort krijgt ze krampjes? Het is juist om krampjes tegen te gaan!
    Enfamil ken ik niet, ik heb maandenlang friso comfort gebruikt en ben er zeer tevreden over.

3. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krijgt ze krampjes van ja. Terwijl ze ze niet had. Continu scheetjes en persen. Gister met Cb gebelt en die zeggen dat het door de jhbpm komt.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Waarom ben je comfort gaan geven?

5. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op aanraden van Cb ivm spugen

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    ons zoontje kan ook niet tegen jbpm
    onwijs kramp krijgt hij er van :(
    hij heeft reflux en gaat nu met zantac aardig, nog niet super.
    gisteren bij kinderarts geweest (lopen daar ivm prematuur) en moet nu over op enfamil ar.
    maar nergens te krijgen en nu besteld bij apotheek
    dinsdag komt het binnen.
    ik ga het eerst mengen met de voeding die hij nu krijgt (hero standaard) om de kans op krampjes zo min mogelijk te maken.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Reflux medicatie en enfamil ar gaan niet samen.

De bindmiddel van enfamil ar reageert op maagzuur, dit betekend dat het gaat binden als het in aanraking komt met maagzuur.
    Medicatie voor reflux zorgt voor minder zuur maagzuur of minder maagzuur.
    Dus met minder maagzuur kan het niet indikken en is het weggegooit geld.

Bij juiste medicatie en goed afgesteld op je kindje is het spugen zelf geen probleem meer.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    wat raar, moest zantac ophogen en enfamil ar gaan gebruiken en 1x pd rijstebloem.
    maandag kinderarts maar bellen dan

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    #9 Averlhach, 26 jul 2014
    Laatst bewerkt: 26 jul 2014
    Veel artsen kennen de werking in combinatie met medicatie niet, helaas.

Hierin staat uitgelegd dat de voeding pas in de maag indikt, door de maagzuur.
    https://www.mediqtefa.nl/producten/1178795/enfamil-ar-1-lipil-blik-900-gram.aspx

Het is niet erg om de voeding te geven, maar wel onnodig omdat het niet op de juiste manier kan werken. En hierdoor zonde van je geld.

Rijstebloem? Waarom?
    Rijstebloem is bijvoeding en zo te zien is je kindje nog (net) geen 4 maanden. Daarnaast wordt rijstebloem in de maag weer vloeibaar, dus heeft het geen enkel positief effect op de reflux.

Maar waarom andere voeding etc en niet gewoon zonder indikken en juiste medicatie?
    Onze jongste had flinke reflux, hij is zelfs pas net van zijn medicatie af. Hij reageerde op jbpm door projectiel spugen. Eerst ranitadine gehad, dit werkte niet voldoende en daardoor (op mijn verzoek) over gestapt op nexium. Het spugen bleef, maar geen pijn meer. Hierdoor was het spugen geen probleem (behalve voor mij en de wasmachine ;) ).
    Dus bij reflux is indikken absoluut niet noodzakelijk, maar eerder een mogelijke optie voordat je medicatie gaat gebruiken.

Dus mijn vraag blijft; waarom indikken?

Deel Deze Pagina